Langsom BIOS boot (Asus P5W)
Fra : Hansen

Dato : 21-05-07 07:14

Hejsa

Har lige fået samlet en ny PC, og alt ser umiddelbart ud til at fungere. Men
når jeg starter PC'en (eller genstarter fra Windows) så står den utroligt
længe i BIOS bootet. (~1 minut) Nogen gange kommer den aldrig videre, og jeg
bliver nødt til at lave en reset.

Jeg har ikke rodet med overclocking eller andet smart i bios. Jeg har en
enkelt SATA disk koblet til samt 2 DVD drev (brænder + alm) Disken er den
første i bootsekvensen.

Nogen der har haft samme problem, eller som har en ide om hvad problemet kan
være?

/Hansen

Fra : Thomas

Dato : 21-05-07 18:59

> [...]
> første i bootsekvensen.
>
> Nogen der har haft samme problem, eller som har en ide om hvad problemet

har du prøvet at disable nogle af de integrede enheder på bundkortet f.eks.
netkort mm.og set om det ændre opstarts tiden, mit p5w Dh er heller ikke
nogen superhurtig opstarter.

Thomas