MS Windows
briani 27239
Vista i lille netværk
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 08:57

Hej !

Jeg har mit lille husmandsnetværk.
Det har kørt fint med 2 pc'er med XP.
Det primære formål med netværket er at dele dokumentmapperne, der i det
aktuelle tilfælde er drevene.

Men nu er den ene pc skiftet ud med én med Vista.
Jeg har fjernet det værste gejl i Vistaen, så den næsten ligner en klassisk
Windows.

Men problemet er fildelingen.
Vista'en har fuld adgang til XP'ens drev.
Men XP'en kan kun kikke på Vista'ens drev.
Den kan kun se mapper og filer, med bliver nægtet adgang til at åbne.

Jeg synes, at jeg har givet diverse tilladelser, men der må være noget jeg
har overset.
Hvad kan det være ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 21-05-07 17:09

Du er ikke den eneste der har problemer med Vista, en af grundene til at
DELL lang om længe har besluttet, efter mange ønsker fra kunderne, at levere
deres ny systemer med en XP mulighed.

Der har været noget i medierne om at Vista har svært ved at lege sammen med
de andre børn, det vil sige tidligere versioner af windows.

Var vist også i Komputer for alle's review a Vista. Eller var det et andet
sted jeg læste det:)

Jan Johansson

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 21-05-07 16:46

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med de andre børn, det vil sige tidligere versioner af windows.
>
> Var vist også i Komputer for alle's review a Vista. Eller var det et andet

Er dette ikke vel meget gætteri?
Jeg sidder med en Vista her, som fint snakker sammen med både XP og 2000 i
netværk. Nuvel, der skal skrues i rettigheder, men så er der heller ingen
problemer.
Det må bero på, hvilken udgave af Vista der "kæmpes" med...

...::JMJ::..

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-05-07 16:55

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev:

> [...]
> netværk. Nuvel, der skal skrues i rettigheder, men så er der heller ingen

...og min Vista snakker perfekt sammen med både min XP og min PDA - over
netværk. Og Vistaen ligger endda på en Dell

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 17:34

> [...]
> problemer.
> Det må bero på, hvilken udgave af Vista der "kæmpes" med...

Hej igen !

For at eliminere gætteriet må jeg hellere oplyse, at det er en HP Pavilion
(dv 9216ea) med Vista Home Premium, der har kommunikationsproblemer med en
XPhome SP2.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Lars Christensen

Dato : 21-05-07 18:02

On Mon, 21 May 2007 18:33:38 +0200, "Abricosicus"
<abricosicus(a)hotmail.com> wrote:

> [...]
>(dv 9216ea) med Vista Home Premium, der har kommunikationsproblemer med en

Jeg kører med HP Pavillion m7739.sc med Vista Home Premium uden
kommunikationsproblemer, så det er ikke et generelt HP problem.

Fra : Lars Christensen

Dato : 21-05-07 18:00

On Mon, 21 May 2007 17:45:49 +0200, "..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>problemer.
>Det må bero på, hvilken udgave af Vista der "kæmpes" med...

Jeg har heller ingen problemer her. Jeg grueede for at jeg ville kæmpe
med diverse problemer, efter alle de skrækhistorier der er blevet
fortalt (bl.a. her i gruppen)- Printer, scanner og diverse externe
harddiske fungerer upåklageligt.