MS Windows
briani 27239
fejlsikret tilstand
Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 20-05-07 17:02

hej

min windows xp pc vil ikke gå i fejlsikret tilstand. jeg har prøvet alle de
muligheder der gives. Hvad er typiske årsager til at man ikke kan komme i
"safe boot"?
På forhånd tak...

mVH

Nicolai.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-05-07 22:20

Nicolai (2200) skrev:

> min windows xp pc vil ikke gå i fejlsikret tilstand.
> jeg har prøvet alle de muligheder der gives.

Hvad har du prøvet?

Du skal bruge F8-tasten under opstart - du har kun
nogle ganske få sekunder, så har du ikke muligheden
før næste gang du starter.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 21-05-07 07:51

Nej, du misforstår mig. (eller jeg har ikke forklaret det nok) .Det er
efter, at jeg har været i skærmbillede med valg af fejlsikret tilstand, - så
vender computeren tilbage til bios'en. På den måde går computeren i ring,
bliver ved med at genstarte uden at komme i fejlsikret tilstand. Det
mærkelige er, at jeg derefter ikke kunne komme tilbage til min normale
windows. Først da jeg valgte "normal start" med "aktiver VGA tilstand",
ville den starte op, som den plejede (herefter skulle jeg bare rette
skærmbilledet til den normale opløsning).
Har det noget at gøre med mit skærmkort? Kan det have noget at gøre med
antivirus software?
Mvh
Nicolai.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-05-07 01:57

Nicolai (2200) skrev:

> Først da jeg valgte "normal start" med "aktiver VGA
> tilstand", ville den starte op

Kan du så starte op i fejlsikret tilstand nu?

> Har det noget at gøre med mit skærmkort?

Det tror jeg ikke - du skal nok checke din hardware for
fejl, start med en Memtest, det lyder som en ram-fejl.

> Kan det have noget at gøre med antivirussoftware?

Næppe, men du kan jo scanne harddisken igennem med
dit antivirusprogram, bare for at se om det finder noget.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 22-05-07 08:54

Jeg kan slet ikke starte op i fejlsikret tilstand. Heller ikke i VGA mode.
Jeg har simpelthen aldrig fået mit system til at gå ind i fejlsikret
tilstand.
Jeg vil prøve at lave en memtest.
Jeg har haft en virus, som har nedbrudt mit antivirus software. Det var
faktisk derfor at jeg ville ind i fejlsikret tilstand. Men jeg har fået
lavet en scanning af Panda online scan, som viste, at den fandt en trojansk
hest, men at den skulle være uskadeliggjort nu.