Skifte focus mellem to submitknapper
Fra : Kurt G

Dato : 21-05-07 15:54

Jeg har en form, der er 'delt' i to dele, ikke med rammer, men blot med en
streg.
Hver halvdel har nogle felter til udfyldelse og hver sin submit-knap, der er
beregnet til at søge i to forskellige databaser.
Kan man lave det sådan, at fokus skifter mellem dem afhængdig af hvilket
felt man sidst har udfyldt, altså således, at nederste knap får fokus når
man udfylder felter i nederste halvdel og vica versa?

Mvh Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-07 19:04

On Mon, 21 May 2007 16:53:36 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>felt man sidst har udfyldt, altså således, at nederste knap får fokus når
>man udfylder felter i nederste halvdel og vica versa?

Ja, det kan du sikkert nok, men det er ikke et ASP-spørgsmål. Det kan
laves med JScript - spørg i clientside-gruppe.

Derudover har jeg ud fra din beskrivelse svært ved at tro, at det kan
laves så folk ikke bliver lige så forvirrede som jeg er
Hvorfor ikke simpelthen lave to forskellige formularer?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 21-05-07 20:11

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laves så folk ikke bliver lige så forvirrede som jeg er
> Hvorfor ikke simpelthen lave to forskellige formularer?

Ja, jeg havde noget svært ved at definere spørgsmålet, så der skal nok et
eksempel til.
Du kan se det i virkeligheden på www.slara.dk/Skalk/SoegSkalk.asp

Jeg synes ikke selv, at det virker forvirrende, men sådan er det nok, når
man selv har lavet det!

Jeg kommer til at tænke på, at det måske skulle laves i to rammer i stedet
for! Så vil submit-knapperne vel automatisk få focus, når man skifter ramme!

Mvh Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-07 20:32

On Mon, 21 May 2007 21:11:07 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Du kan se det i virkeligheden på www.slara.dk/Skalk/SoegSkalk.asp
>
>Jeg synes ikke selv, at det virker forvirrende, men sådan er det nok, når
>man selv har lavet det!

Nej, det er ikke så forvirrende endda.

>Jeg kommer til at tænke på, at det måske skulle laves i to rammer i stedet
>for!

Det vil klart hjælpe - hvis du altså mener "bokse", ikke "frames"

>Så vil submit-knapperne vel automatisk få focus, når man skifter ramme!

Hmm ... jeg forstår bare stadigvæk ikke, hvorfor du vil have det i samme
form, når det funktionsmæssigt faktisk er to forskellige???

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 21-05-07 21:59

> Det vil klart hjælpe - hvis du altså mener "bokse", ikke "frames"
Nej, jeg mener faktisk rammer!

> Hmm ... jeg forstår bare stadigvæk ikke, hvorfor du vil have det i samme
> form, når det funktionsmæssigt faktisk er to forskellige???
Det er for at få et valg mindre.
Nu skal der ikke trykkes på en knap for at vælge hvilken type søgning, der
skal bruges!

Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-05-07 02:53

On Mon, 21 May 2007 22:59:22 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Nej, jeg mener faktisk rammer!

Lad være med det - lav blot en tydelig grafisk adskillelse. Det kan folk
sagtens finde ud af.

>Det er for at få et valg mindre.

- ?

>Nu skal der ikke trykkes på en knap for at vælge hvilken type søgning, der
>skal bruges!

Jo, det er akkurat det samme: Der skal trykkes på submit-knappen.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj