Command text was not set for the command o~
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 21-05-07 12:13

Hvorfor får jeg fejlen i subj? Jeg forsøger bare at udskrive indholdet i en
tabel. Her er koden:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/Sommerskole.mdb")
Conn.Open DSN

sommersko = "SELECT * FROM Sommer07"
set sskole = Conn.Execute(sommmersko)

do while not sskole.EOF
sskole.MoveNext
Loop

-------
Jeg har checket igennem for stave og trykfejl, men jeg kan ikke finde
noget...
Det er med garanti en banal fejl, men...

Mvh. Claus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-07 18:55

On Mon, 21 May 2007 13:12:50 +0200, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"
<claus@limfjordsteatret.fejl> wrote:

Subj: Command text was not set for the command object

>Hvorfor får jeg fejlen i subj?

Har fejlen et nummer - fx 8000xyzv - ?

Hvilken linie får du fejl i?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 21-05-07 19:19

On 21 Maj, 13:12, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"
<c...@limfjordsteatret.fejl> wrote:
> [...]
> DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
> DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/Sommerskole.mdb")

Jeg har fundet nedestående som måske kan hjælpe lidt på vej.

Prøv at indsætte <%option explicit %> øverst i dit dokument SOM LINIE
1, det giver sikkert en anden fejlmeddelelse som er nemmere at hjælpe
ud fra

se også denne artikel: http://www.asp-faq.dk/article/?id=41

----------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:aGnjwQ6uYCEJ:tutorials.aspfaq.com/8000xxxxx-errors/why-do-i-get-80040e0c-errors.html+asp+%22Command+text+was+not+set+for+the+command+object%22&hl=da&ct=clnk&cd=16

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e0c'
Command text was not set for the command object.

This error is usually caused by an empty SQL statement (and does not
necessarily deal with the explicit ADODB.Command object). Here is a
sample piece of code that will cause this error:

<%
set conn = CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "<connection string>"

' notice the flip flop of strSQL -> SQLstr

strSQL = "UPDATE table SET dt = CURRENT_TIMESTAMP"
conn.execute(SQLstr)

' ...
%>

Using Option Explicit would prevent errors like this from happening
(well, actually, using Option Explicit would just cause a different
error). Using quick and sensible debugging practices will help
determine the cause of many SQL-related errors.

--------------------

PS: Din fejl er ------> for mange "m" i set sskole =
Conn.Execute(sommmersko)

Chr.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 22-05-07 09:30

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:46517e9a$0$13954$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvorfor får jeg fejlen i subj? Jeg forsøger bare at udskrive indholdet i
> en tabel. Her er koden:

Hmm... Jeg ved ikke hvad der var galt. Jeg prøvede at slette linien, der gav
fejl og skrive den igen og så virkede det?? Jeg er altså sikker på, at der
ikke var fejl i den før, men ok... Nu virker det

Mvh. Claus

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 23-05-07 20:42

On 22 Maj, 10:29, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"
> [...]
> fejl og skrive den igen og så virkede det?? Jeg er altså sikker på, at der
> ikke var fejl i den før, men ok... Nu virker det

du har ikke læst min sidste linie?

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 25-05-07 12:12

"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl og skrive den igen og så virkede det?? Jeg er altså sikker på, at der
> ikke var fejl i den før, men ok... Nu virker det

-----

Nå for satan Ja det er let at stirre sig blind på sin kode...

Tak for hjælpen

Mvh. Claus