Hvor gemmer fejlen sig?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-05-07 01:37

Jeg kan se ud af skriftens farver i Programkode-visning at der ligger en
fejl et sted ret højt oppe på http://www.grandts.dk/Skolen/skolen.htm -
men jeg kan ikke finde den.

Jeg ved godt siden som helhed ikke overholder de officielle
valideringsnormer, men hvad er det for en kode jeg skal rette i for at
fjerne den aktuelle fejl - og hvordan gør jeg det?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-05-07 05:27

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

>Jeg ved godt siden som helhed ikke overholder de officielle
>valideringsnormer, men hvad er det for en kode jeg skal rette i for at
>fjerne den aktuelle fejl - og hvordan gør jeg det?

Og hvad er den aktuelle fejl?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-05-07 09:50

Kerim Ellentoft skrev bl.a.:

> Og hvad er den aktuelle fejl?

Hm, godt spørgsmål! Der er nemlig tilsyneladende ingen fejl i
Design-visning og ej heller når siden er uploadet. Men i kodevisningen
er det jo sådan i FP2003 at 'noget' står med rød og andet med blå og
lilla skrift - men at al normal indskrevet brødtekst, overskrifter,
billedtekster og lign. står med sort.

På den omtalte side står al normaltekst med rødt eller blåt, og ikke med
sort, fra et lille stykke nede på siden.

Og nu ser jeg at noget lignende gør sig gældende på siden ved navn
http://www.grandts.dk/Skolen/gamle.htm, men her opstår fejlen(e) først
cirka halvvejs nede på siden.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : rene

Dato : 28-05-07 18:42

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvad er den aktuelle fejl?
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : enkvinde

Dato : 21-05-07 12:20

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> valideringsnormer, men hvad er det for en kode jeg skal rette i for at
> fjerne den aktuelle fejl - og hvordan gør jeg det?

Hej Jørgen

Uden at du har fortalt hvad problemet egentlig er, så gætter jeg på, at det
er farverne på dine links som du slås med. Dem indstiller du inde under
egenskaber for side - formattering.

Hilsen Eva

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-05-07 12:54

"enkvinde" skrev bl.a.:

> Uden at du har fortalt hvad problemet egentlig er, så gætter jeg på,
> at det er farverne på dine links som du slås med. Dem indstiller du
> inde under egenskaber for side - formattering.

Nej, det er desværre ikke det, Eva. Det tror jeg da ikke. Se venligst
mit svar på Kerims indlæg.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-05-07 13:48

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Jeg kan se ud af skriftens farver i Programkode-visning at der ligger
> en fejl et sted ret højt oppe på
> http://www.grandts.dk/Skolen/skolen.htm - men jeg kan ikke finde den.

Jeg tror faktisk det nu er lykkedes mig at lokalisere fejlene og rette
dem, men ikke at finde ud af hvordan de er opstået. Der manglede
åbenbart et eller to "'er og nogle >'er.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Knud

Dato : 21-05-07 16:15

> Jørgen Grandt skrev bl.a.:
> åbenbart et eller to "'er og nogle >'er.

"' og > kan nogle gange være meget nyttige at have med, ellers kan det
give mange fejl.
Men Jørgen, din ellers pæne side, kunne du ikke lave den lidt mere a'
la' kode' 2007? Når jeg ser din kode, så føler jeg mig tilbage i
bedstemorstid,,, koden ser ud som det man så i 1992.
Det tager kun tre timer, så er den næsten som man laver den i 2007,
sidegevindst? Ja, alle vil med glæde kigge på din side.
Mvh Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-05-07 16:40

Knud skrev bl.a.:

> Men Jørgen, din ellers pæne side, kunne du ikke lave den lidt mere a'
> la' kode' 2007? Når jeg ser din kode, så føler jeg mig tilbage i
> bedstemorstid,,, koden ser ud som det man så i 1992.

Tak for pæne ord og velment råd. Jeg ved godt jeg *burde* burde, men
dels bruger jeg netop FP fordi jeg ikke orker at sætte mig rigtig ind i
HTML-programmering. Dels har jeg ikke indtryk af at sidernes færdige,
uploadede, visuelle resultat ændrer sig mærkbart. Ser siderne ikke o.k.
ud i både IE og Firefox?

> Det tager kun tre timer, så er den næsten som man laver den i 2007,
> sidegevindst? Ja, alle vil med glæde kigge på din side.

Øh, hvad mener du kun tager tre timer? At "ajourføre" hele webstedet
www.grandts.dk med dets 130 undersider eller hver enkelt side?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Knud

Dato : 21-05-07 19:03

Hej Jørgen.
"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Øh, hvad mener du kun tager tre timer? At "ajourføre" hele webstedet
> www.grandts.dk med dets 130 undersider eller hver enkelt side?
>
> --
> Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Nej, det kniber nok Skal nok bruge et par timer mere.
Men du har så flot og informativ hjemmeside, at den burde være mere up
to date, rent kodemæssigt.
Men det er jo et valg, jeg går mere op i kode. Jeg kan godt lide at når
man søger på Google om en bestemt ting, så ringer den ind, her har det
betydning at koden er OK, så mest derfor.
Håber det var svar nok?
Mvh Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-05-07 19:35