Forté Agent 4.2
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-07 00:20

Hej gruppe

Jeg blev træt af Mail under min Vista og prøvede lidt forskelligt.
Blandt andet 40tude, men da den vist er droppet godt og grundigt af
udvikleren og desuden ikke virker helt under Vista som men kunn ønske
(har dog fundet løsningen her i gruppen) så har jeg nu hentet Agent og
som tidligere bruger var det et dejligt gensyn.

Men.... kan man ikke få den til, at vise body'en ved, at man bare
klikker en enkelt gang på emnet? Som nu skal jeg dobbeltklikke og det
belaster mit humør ret så kraftigt

Til backup af indstillinger, abbonnerede grupper mv, hvad skal jeg
backe up så jeg nemt og smertefrit kan reetablere i tilfælde af
geninstallation?

Takker mange gange på forhånd.

--
Martin Lind Johansen
Kolding, DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-07 11:30

Martin Johansen [6000] skrev:

> (har dog fundet løsningen her i gruppen) så har jeg nu hentet Agent og
> som tidligere bruger var det et dejligt gensyn.

På grund af din omtale hentede jeg den lige og prøvede den af.
Det blev dog et kort bekendtskab da jeg opdagede at alle data lå
på C-drevet under min brugerprofil. Det betyder at Agent bliver
nulstillet hvis jeg kører et image ind fra en backup.

> Men.... kan man ikke få den til, at vise body'en ved, at man bare
> klikker en enkelt gang på emnet?

Jeg ved ikke lige hvordan du bruger Agent, men jeg stiller den
altid til at hente bodies med det samme den henter headere, folde
trådene sammen som udgangspunkt og åbne de tråde jeg springer til
ved navigering. Så trykker jeg N for at kommer til næste ulæste
indlæg, og det står så i en åben tråd med indholdet vist i ruden.

> Til backup af indstillinger, abbonnerede grupper mv, hvad skal jeg
> backe up så jeg nemt og smertefrit kan reetablere i tilfælde af
> geninstallation?

Nemt og smertefrit? Det er desværre nu viklet helt sammen med
Windowsdrevet.

Jeg bad om ved installation at det skulle installeres for alle
brugere i det lønlige (og forgæves skulle det vise sig) håb at
data så blev holdt i Agents egen mappe. Så fandt jeg datafilerne
under min egen brugerprofil alligevel. Derudover er der en
utrolig stor mængde indstillinger i reg.databasen.

Man kan ikke engang redigere inifilen og ændre datamappen på den
måde. Inifilen ligger også under ens brugerprofil.

--
Bertel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-07 11:50

On Mon, 21 May 2007 12:29:40 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>på C-drevet under min brugerprofil. Det betyder at Agent bliver
>nulstillet hvis jeg kører et image ind fra en backup.

Man burde vel kunne gemme filerne i mappen og kopiere dem derind selv?

Jeg fandt noget under:

C:\Users\Martin Johansen\AppData\Roaming\Forte\Agent

Er det mon bare den mappe?

Det lyder smertefrit i mine ører :)

>Jeg ved ikke lige hvordan du bruger Agent, men jeg stiller den
>altid til at hente bodies med det samme den henter headere

Min henter kun headers.

En måde er måske som du siger, at hente body's også, men så nu gerne
jeg slap for det og bare kunne enkeltklikke :/

>Nemt og smertefrit? Det er desværre nu viklet helt sammen med
>Windowsdrevet.

Se længere oppe.

>data så blev holdt i Agents egen mappe. Så fandt jeg datafilerne
>under min egen brugerprofil alligevel. Derudover er der en
>utrolig stor mængde indstillinger i reg.databasen.

Øv :(

>Man kan ikke engang redigere inifilen og ændre datamappen på den
>måde. Inifilen ligger også under ens brugerprofil.

Skal det forståes sådan, at det ikke er nok med den mappe? At meget
ligger i reg.databasen?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-07 12:02

Martin Johansen [6000] skrev:

> Man burde vel kunne gemme filerne i mappen og kopiere dem derind selv?

Ja. Men det er træls at Agent er gået fra at være et godt program
til at være et dårligt.

godt = det holder snitterne helt fra systemdrevet og holder alle
data i sin egen mappe.

> C:\Users\Martin Johansen\AppData\Roaming\Forte\Agent
> Er det mon bare den mappe?

Ja, det er jeg overbevist om.

> Det lyder smertefrit i mine ører :)

Ikke sammenlignet med Agent før 2.

> Min henter kun headers.

Hvorfor dog det? Du bruger da vel ikke telefonmodem?

> Skal det forståes sådan, at det ikke er nok med den mappe? At meget
> ligger i reg.databasen?

Der ligger meget. Hvad det betyder for Agents funktion om det er
der eller ej, ved jeg ikke. Men der ligger ikke data der skal
tages kopi af.

Jeg gætter på at efter en retablering af systemdrevet at man er
nødt til at geninstallere Agent og derefter kopiere datafilerne
ind under sin profil.

--
Bertel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-07 12:11

On Mon, 21 May 2007 13:02:03 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Ja. Men det er træls at Agent er gået fra at være et godt program
>til at være et dårligt.

Funktionaliteten synes jeg nu er forbedret.

>godt = det holder snitterne helt fra systemdrevet og holder alle
>data i sin egen mappe.

Det er jeg så også enig i. De burde ikke lave det til en realeksamen,
at kunne lave simpel backup.

>Hvorfor dog det? Du bruger da vel ikke telefonmodem?

Ikke siden 1998.. hehe. Jeg har aldrig hentet body's... ved ikke
hvorfor. Kunne være man skulle begynde :)

>Der ligger meget. Hvad det betyder for Agents funktion om det er
>der eller ej, ved jeg ikke.

Mon ikke det bare er det sædvanlige der ryger ind når man installere
et program.

Jeg kommer til, at geninstallere fra selve installationsfilen og ikke
et image eller lign.

> [...]
>
>Jeg gætter på at efter en retablering af systemdrevet at man er
>nødt til at geninstallere Agent og derefter kopiere datafilerne

Ok det er slet intet problem. Sådan har jeg været vant til det siden
1994 så det skræmmer mig ikke.

Jeg har skrevet til Forté - ikke fordi jeg ikke tror på dig, men for
lige, at få det hele cementeret fast og for, at prikke lidt til dem om
den ringe mulighed for nem backup.

Tak for dine hurtige svar!

Fra : Frank Andersen

Dato : 21-05-07 15:44

> [...]

>på C-drevet under min brugerprofil. Det betyder at Agent bliver
>nulstillet hvis jeg kører et image ind fra en backup.

Det er nemt at flytte data til et andet drev. Mine data ligger på D:
Det er blot at flytte data til et direktorie på et andet drev og lade
"start i" pege på dette direktorie. Se FAQ på Forté's side.

40tude Dialog lægger som default også data på C drevet.

Jeg brugte 40tude Dialog for indtil et år siden, da jeg gik tilbage til
Agent, og det har jeg ikke fortrudt. Dialog virkede elendigt med den
News-udbyder, jeg brugte den gang (Teranews). Downloads skulle time ud
adskillige gange inden de blev færdige. Jeg kan kun finde få punkter,
hvor jeg har savnet noget funktionalitet fra Dialog.

Jeg har min midtertast defineret som dobbeltklik, så for mig er det ikke
noget problem.

> [...]
>
>Man kan ikke engang redigere inifilen og ændre datamappen på den
>måde. Inifilen ligger også under ens brugerprofil.

/Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-07 16:40

Frank Andersen skrev:

> Det er nemt at flytte data til et andet drev. Mine data ligger på D:
> Det er blot at flytte data til et direktorie på et andet drev og lade
> "start i" pege på dette direktorie. Se FAQ på Forté's side.

Åh ja, det er da også rigtigt. Nu vil jeg prøve at installere den
igen, flytte data og køre et gammelt systemimage ind igen. Så kan
jeg se om den kan tåle det.

> 40tude Dialog lægger som default også data på C drevet.

Nej. Den lægger alle data i en undermappe til sin egen mappe.

> Jeg brugte 40tude Dialog for indtil et år siden, da jeg gik tilbage til
> Agent, og det har jeg ikke fortrudt. Dialog virkede elendigt med den
> News-udbyder, jeg brugte den gang (Teranews).

Jeg har ikke hørt om at der skulle være tekniske problemer med
Dialog, og hos mig kører den hurtigere end Agent selv om 4'eren
er blevet hæderlig. Til gengæld er den langsom til at rense ud og
kompakte hvilket man ikke når at opdage at Agent gør før den er
færdig.

> Jeg kan kun finde få punkter, hvor jeg har savnet noget
> funktionalitet fra Dialog.

Agents filtre er ikke blevet forbedret siden version 1. Dialog
kan filtrere på en vilkårlig kombination af headere.

Mit problem er at Dialogs mailhåndtering stinker, hvor Agents er
god. Derfor har jeg Agent 1.93 liggende som reserve, og det er
lidt træls at have to forskellige mailprogrammer.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-07 11:19

Frank Andersen skrev:

> Det er nemt at flytte data til et andet drev.

Nu har jeg så installeret den og prøvet igen, og den er blevet
bedre siden 2'eren (3'eren kender jeg ikke så meget til).

Jeg kan imidlertid ikke undvære automatisk formatering af et
afsnit [1] og heller ikke muligheden for at sætte farver på
listen med indlæg efter nogle filtreringsregler (f.eks. står alle
krydspostede indlæg med blåt). Derfor vil jeg ikke bruge energi
på at lære et sæt nye vaner selv om jeg egentlig ville foretrække
dels kun at behøve ét program, dels at det ikke skal programmeres
for at fungere ordentligt.

Hvis et citatafsnit (eller andre afsnit) er gået helt i fisk,
markerer jeg det blot og trykker Ctrl.R, og vupti så er det
rettet ind med den forudsíndstillede linjelængde. Den slags
lavede jeg manuelt da jeg brugte Agent.

--
Bertel