Digital Signatur
Fra : marberg

Dato : 21-05-07 12:00

Har tænkt mig at skifte fra IE til Firefox, men hvordan med den digitale
signatur. Følger den automatisk med over eller skal man have en ny?
MVH
Marberg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-07 12:15

Den 21-05-07 12.59 skrev marberg følgende:
> Har tænkt mig at skifte fra IE til Firefox, men hvordan med den digitale
> signatur. Følger den automatisk med over eller skal man have en ny?

Du skal eksportere den digitale signatur og derefter instalelre den i
Firefox. Start med at gå ind på denne side med Internet Explorer:
http://tdc.dk/publish.php?id=6453

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 21-05-07 19:17

marberg skrev:
> Har tænkt mig at skifte fra IE til Firefox, men hvordan med den digitale
> signatur. Følger den automatisk med over eller skal man have en ny?
> MVH
> Marberg

Din signatur ligger ikke direkte i IE men i MS' såkaldte CryptoAPI.
Derfor kan du anvende den fra både IE og Firefox uden at flytte den over
i Firefox, men du "vise" Firefox den driver som den skal bruge for at få
adgang til TDC signature i CryptoAPI.

Jeg har lavet en vejledning til Thunderbird (der dog ikke adskiller sig
voldsomt fra opsætning i Firefox) på:
http://www.lind-damkjaer.dk/moreDS/#afs2.2

I stedet for at gå ind i 'Tools' -> 'Account settings...' -> 'Security',
skal du gå ind i "Funktioner" -> "Indstillinger..." -> "Avanceret" ->
"Kryptering" (dansk version 2.0.0.3).

Sidst i vejledningen står der at du skal vælge certifikat for den
konkrete konto. Det er kun nødvendigt i Thunderbird.

God fornøjelse.
/Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-07 19:50

Den 21-05-07 20.16 skrev Peter Lind Damkjær følgende:

> Din signatur ligger ikke direkte i IE men i MS' såkaldte CryptoAPI.
> Derfor kan du anvende den fra både IE og Firefox uden at flytte den over
> i Firefox

Er det ikke noget nyt?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 21-05-07 20:21

Kim Ludvigsen skrev:

> Er det ikke noget nyt?

Nej, det har faktisk været der i noget tid, og hvis man installere
signaturen via en Firefox på en Windows-maskine, bliver det sat op
automatisk i Firefox i installationsprocessen.

/Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-07 21:52

Den 21-05-07 21.20 skrev Peter Lind Damkjær følgende:

> Nej, det har faktisk været der i noget tid, og hvis man installere
> signaturen via en Firefox på en Windows-maskine, bliver det sat op
> automatisk i Firefox i installationsprocessen.

Det gør det jo noget nemmere, nu har jeg så fået endnu et punkt på min
todo-liste over opdateringer til hjemmesiden. Tak for info.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : marberg

Dato : 22-05-07 07:29

> Det gør det jo noget nemmere, nu har jeg så fået endnu et punkt på min
> todo-liste over opdateringer til hjemmesiden. Tak for info.

Tak for svarene og jeg prøver om det går!

MVH
Marberg