Er min PSU stor nok
Fra : Hans

Dato : 21-05-07 16:20

Jadav alle!
Jeg har lige købt nyt bundkort og CPU!

Hvis jeg forsøger at brænde en skive, så lukker PC'en ned. )c:
Den lukker som om jeg slukkede for stikkontakten til PC'en.
Den kan ellers fint bruges til spil osv. den kan bare ikke brænde en skive!
Er min PSU stor nok????

Jeg har:
MSI K9N SLI bundkort
AMD Atlon X2 +5600 CPU.
PSU 500W
7950 Nvidia grafikkort
2 SATA HD'er
2 DVD brænder

--
Mvh.
Hans

Fra : Taba

Dato : 21-05-07 22:15

> [...]
> Den lukker som om jeg slukkede for stikkontakten til PC'en.
> Den kan ellers fint bruges til spil osv. den kan bare ikke brænde en skive!

Ja, det er den. medmindre den er gået hen og blevet defekt/små-syg her
på det sidste. Men det lyder underligt at du fint kan presse din maskine
i spil osv. uden den slukker.

Den måde som din computer "lukker" ned (hvis man kan kalde en pludselig
afbrydelse af strømmen en nedlukning) lyder som den måde en en computer
slukker/genstarter pga. en svag/defekt PSU.

Men igen: Underligt det kun sker når der brændes. Har du prøvet med den
anden brænder i din maskine eller sker det med begge brændere?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Morten L

Dato : 22-05-07 15:51

"Hans" <dsl272395a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den lukker som om jeg slukkede for stikkontakten til PC'en.
> Den kan ellers fint bruges til spil osv. den kan bare ikke brænde en

Du har sikkert et driverproblem.
Din eventlog kan MÅSKE fortælle noget om, hvad der skete lige inden Windåsen
gik kold - men kun måske....

En brænder bruger ikke alverden mere strøm når den brænder, end hvis den
kører bare som CD-ROM

/Morten

Fra : Hans

Dato : 22-05-07 19:28

Jadav alle!

Det er desværre ikke min PSU der er noget galt med )))c:
Jeg har prøvet med en anden PSU, det hjalp ikke!
Jeg har nu prøvet at stille spørgsmålet i dk.edb.hardware.bundkort.

Så må jeg se om der er nogen der kan hjælpe mig der!

Mvh.
Hans Nikolajsen