PC genstarter
Fra : Ralph

Dato : 20-05-07 23:04

Davs, jeg har en PC med et problem, den foreslår ved opstart at starte op i
fejlsikret, normal, med eller uden net, I ved. Men uanset hvad jeg vælger
genstarter den. Jeg går ud fra det er et hardwareproblem, ideer ønskes,
såvidt jeg kan se sidder alle kort og stik korrekt i bundkortet, men hvis
der noget jeg SPECIELT skal chekke modtages råd med megen stor tak.

--
Ralph

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-07 10:00

Ralph skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> alle kort og stik korrekt i bundkortet, men hvis der noget jeg
> SPECIELT skal chekke modtages råd med megen stor tak.

Umotiverede genstarter kan skyldes rigtigt mange ting - her er et
par forslag:

Virus - scan for virus og fjern den eventuelt

Fejl i Windows - prøv at geninstallere/reparere Windows.

Drivere til hardware, der ikke er i orden - find nye drivere

Fejl på ram - hvis du har flere ram-blokke, så prøv at atge den
ud en ad gangen for at finde den syge klods

Køling - check kølere for støv og andet, der gør dem "ikke
effektive"

Det var lige de første muligheder, der faldt mig ind - der er
sikkert mange andre

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-07 10:08

> [...]
> alle kort og stik korrekt i bundkortet, men hvis der noget jeg
> SPECIELT skal chekke modtages råd med megen stor tak.

PS!

Du skriver ikke, hvad du bruger af styresystem - men hvis det
f.x. er en Windows XP, så kan du (hvis du kan komme ind i
Windows) prøve at gå i:

Start -> Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Start og
genoprettelse -> Indstillinger

- og der fjerner du hakket ved "Genstart Automatisk"

- den vil så ikke længere genstarte - men i stedet give en blå
side med fejl-koder - det kan MÅSKE fortælle dig, hvad der er
galt....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard