Gonore
Fra : jane

Dato : 20-05-07 18:02

Hvor lang tid går der, efter man er smittet med gonore, til de første
symtomer viser sig?

Jeg har hørt at der kun går 3 dage, men ved ikke om det er rigtigt.

Venlig hilsen
MS

Fra : Nicolai Kaltoft

Dato : 21-05-07 07:50

> Hvor lang tid går der, efter man er smittet med gonore, til de første
> symtomer viser sig?
>
> Jeg har hørt at der kun går 3 dage, men ved ikke om det er rigtigt.

Nej, det er ikke rigtigt. Især får mange kvinder slet ingen symptomer på, at
de er smittet - førend de en dag ikke kan få børn. Iøvrigt er gonore en lidt
sjælden sag i Danmark (omend i stigning), men helt det samme gælder for den
langt hyppigere klamydia. Hvis du er bekymret for, om du kan være smittet,
skal du tale med din læge.

Super hilsner fra
Nicolai

Fra : Andreas

Dato : 21-05-07 09:58

On 20 Maj, 19:01, jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:
> Hvor lang tid går der, efter man er smittet med gonore, til de første
> symtomer viser sig?
>
> Jeg har hørt at der kun går 3 dage, men ved ikke om det er rigtigt.

For mænds vedkommende er det rigtigt med 2-3 dage. Og jeg skulle hilse
og sige, at man ikke er i tvivl Men som Nikolaj skriver, så er det
ikke sikkert at kvinder får nogen symptomer. Hende jeg fik den fra
havde ingen, og da der var gået 14 dage siden hun sidst have været
sammen med nogen, må hun altså have haft den i mindst et par uger. Så
er du i tvivl, så hellere til læge en gang for meget end en gang for
lidt.

Andreas