kawasaki 650 1982
Fra : KWR

Dato : 19-05-07 10:49

Jeg er den indtil videre optimistiske nye ejer af en aldrende kawa 650 fra
1982. Der dukker som ventet spørgsmål op, men detteher er jeg jkke tryg ved;
baghjulsbremsen (skive) hænger. Værkstedet mener, det er almindeligt på
disse mc'er,- det betyder ikke noget, jeg skal bare bruge bagbremsen noget
mere! Ja, det gør man jo ved bykørsel. Er der nogen med erfaring fra
tilsvarende bøvl?

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-05-07 11:43

"KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> baghjulsbremsen (skive) hænger. Værkstedet mener, det er almindeligt

> disse mc'er,- det betyder ikke noget, jeg skal bare bruge bagbremsen

Det er måske normalt, men ikke ønskværdigt, med en bremse der hænger.

Skil den ad og rens den, evt. et renoveringskit er på sin plads - det
koster ikke mange håndører...

Og så lige for at opklare det med bagbremsen, så er den altså ikke kun
til bykørsel !
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : KWR

Dato : 19-05-07 12:40

Jo, jeg mener bare, at ved bykørsel bruger man (også) bagbremsen meget. Jeg
har aldrig haft skivebremser før, og har i det hele taget ikke kørt mc i
over 20 år.
Er man virkelig nødt til at skille skidtet helt ad,- aftappe bremsevæske
o.s.v. ? Og hvor køber man et renoveringskit...

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 12:47

> Er man virkelig nødt til at skille skidtet helt ad,- aftappe bremsevæske
> o.s.v. ? Og hvor køber man et renoveringskit...

God guide:
http://www.tenere.dk/Artikler/bremser/bremser.htm

Mvh Kim

Fra : KWR

Dato : 19-05-07 16:31

tak til Brian og Kim
vh. KWR

Fra : Armand

Dato : 19-05-07 19:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så lige for at opklare det med bagbremsen, så er den altså ikke kun
> til bykørsel !

Jup!

Tillægs-brug:
Prøv at støtte-bremse med bagbremsen under nedgearinger og se hvor
anderledes let det går derved

--
Armand.