Honda VT 600 effekt i HK ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 17:02

Hej NG.

Jeg og konen har lige været ude hos et par forhandlere og kigge på
kone-cykel: Honda VT 600 fra ca 91 - 95.

Alle forhandlerne (som vi har besøgt) påstår at den er udstyret med 50 HK,
men efter hvad jeg kan se på nettet (ebay & mobile + andre steder) er de kun
født med 41 HK. Er der nogen der kan forklare dette fænomen, hvor jeg mest
mistænker forhandlerne i at have været syge den dag i skolen hvor de lærte
om tallene 41 & 50 eller bare er sælger genet der spilder ind ?

Lad høre sandheden fra nogen der måske ved bedre ?

Med hævet venstre
Hans-Erik + Jette med stadig dampende nyt kørekort

Fra : bøv

Dato : 18-05-07 19:14

"Hans-Erik Larsen" <1dxfw(a)mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lad høre sandheden fra nogen der måske ved bedre ?
>
> Med hævet venstre
> Hans-Erik + Jette med stadig dampende nyt kørekort

Hej Hans Erik

Den har 39 HK, når det ikke er en droslet model fra Tyskland, se evt.:
http://www.bikez.dk/mc.php?mc=2910

Jan (med de 12 heste

Fra : Martin Z

Dato : 18-05-07 19:39

> [...]
> lærte om tallene 41 & 50 eller bare er sælger genet der spilder ind ?
>
> Lad høre sandheden fra nogen der måske ved bedre ?

Mit favoritsite angående specs har disse oplysninger:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vt600c_shadow%2088.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vt600c_shadow%2094.htm

Altså - forskelligt afhængigt af årgang. Om det så er sandheden - det ved
jeg ikke....

/Martin Z

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-05-07 19:44

On Fri, 18 May 2007 18:01:36 +0200, "Hans-Erik Larsen"
<1dxfw(a)mail.sonofon.dk> wrote:

Hej Hans-Erik.

>Lad høre sandheden fra nogen der måske ved bedre ?

Naeh, så er paraderne oppe for at forsvare ejerforholdet til din egen
MC
Jeg vil tro at forskellen ligger i at de 50 HK er opgivet på
krumtappen og de 41 er det der er til rådighed på baghjulet.
Omkring den periode du omtaler 1990-95 lå der et skifte i opgivelser
af HK - Om det var målt på krumtappen eller på baghjulet.
Derfor er der også i samme periode en del usikkerhed mht. hvor der
måles.
Min Ducati Paso fra 1988 er opgivet til 74 HK, men hvis du måler på
baghjulet er de 11 af dem døde i transmissionen

>Med hævet venstre
>Hans-Erik + Jette med stadig dampende nyt kørekort

Tillykke til Jette.
Two more to go

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 18-05-07 19:59

hmm er det egentlig ikke også p.... ligemeget på sådn en cykel?
prøv den se om det er noget!!

mvh
Niels ( dette skal ikke forståes som negativt)

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-05-07 13:45

Hans-Erik Larsen wrote:
> kone-cykel: Honda VT 600 fra ca 91 - 95.

Mc-revyen: '91=41. '92=41. '93=41. '94=39. '95=39

/jim