ADSL-problem!!
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 05-07-01 01:00

Jeg har et problem med den praktiske opsætning af mit nye ADSL.
Det forholder sig således at min oprindelige telefonstikdåse(1) er på 1.sal
i et kontor. Min telefon er tilsluttet i dette kontor. En telemontør har
engang trukket en forlængerledning fra dette stik, og lavet en extra
telefonstikdåse(1a) på 2.sal. Mit gamle modem var sluttet hertil. Da de to
telefonstikdåser hænger sammen på samme telefonnummer, har jeg aldrig kunne
tale i telefon nedenunder samtidig med at var på nettet ovenpå. Men nu
spørger jeg så bare, om jeg stadig kan have min telefon på kontoret
tilsluttet til telefonstikdåse (1) således at jeg kan sætte ledningen fra
skillefilteret i stik (1a)? Eller SKAL telefonen nedenunder sidde bag i
ledningen fra skillefilteret??
Ps. Hvor meget koster et teknikerbesøg fra TeleDanmark?
Mvh, Hans Christian Johansen.

Fra : JYK

Dato : 05-07-01 01:57

Du har: Telefonstik i væggen
NT-boks
ISDN-modem
Analoge (normale) telefon

Forbind NT-boksen med stikket i væggen med tilhørende kabel (følger med
NT-boksen).
Sæt så dit modem sammen med NT-boksen (kabel følger også medNT-boksen).
Din analoge telefon kan ikke sættes direkte til stikket i væggen eller
NT-boksen, men skal igennem dit modem. ISDN-modem fungerer som adapter fra
analog --> digital (som din telefonlinie er konverteret til). Ledningen fra
din telefon til modem følger også med NT-boksen).

Hvis du har en ISDN-telefon, kan du godt sætte den til direkte til
vægstikket.

Nu kan dit modem fx stå på på 1. sal og telefon i stuen (eller omvendt, hvis
ellers ledningen er lang nok. Den der følger med, er ca 2 m.).

Et teknikkerbesøg koster nok min. 300,- kr.

Håber at det er forklaring nok.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________
Hans Christian Johansen <hcj84@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-07-01 09:13

handlede dette ikke om ADSL

Fra : JYK

Dato : 05-07-01 09:16

Nåja. Ups, sorry

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________
Michael Petersen <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en

Fra : Thomas H.

Dato : 07-07-01 23:12

For det første vil jeg nok anbefale at du går ind på www.tele.dk og
kigger under priser på ADSL, der står nok hvor meget det koster at få en
tekniker ud.

For det andet, hvis du vil have nogen forhåbninger om at det skal kunne
komme til at virke skal du nok regne med at du som det første skal have
skillefiltret. Alt hvad du sætter inden skillefiltret går ind og laver
støj på linien og kan forårsage at din ADSL ikke vil komme til at virke
og at der kommer støj på dine telefoner.

Alt afhængig af hvilket produkt du har, er der flere løsninger og
priser, hvis du har valgt Bredbånd gør det selv, kan man vælge Fallback,
hvor man inden en given periode kan kontakte TDC og gøre dem opmærksom
på at man alligevel ikke kunne finde ud af at indstallere ADSL'en, så
bliver der booket en tid og så kommer der en tekniker ud (og det er ikke
efter 3 dage, man kan sagtens komme til at vente en uge eller 4) og så
kan man få lavet en Godt i Gang eller en Totalløsning til henholdsvis
495,- og 995,-

Bredbånd Gør Det Selv løsningen henvender sig faktisk kun til de
installationer hvor der kun er et stik i huset/lejligheden, dette
skyldes at der sættes et stik i telefonstikket på væggen, hvor signalet
løber ind i skillefiltret og så tilbage i det samme stik, hvor man
sætter telefonerne uden på. Hvis der så er andre telefonstik i huset
hvor der sidder telefoner på, sker der det at ADSL modemmet ikke kan
syncronisere med centralen og at der er støj i på linien.

Jeg vil anbefale dig at du ringer til TDC og får dem til at sende en
tekniker ud, for efter hvad jeg kan forstå, hvordan din indstallation er
sat sammen så bliver det noget med at koble et kobberpar igennem op til
din pc og så lade det løbe retur ned til der hvor din linie kommer ind i
huset !!! altså noget man som almindelig menneske højst sansynligt ikke
kan finde ud af.

Håber jeg har svaret på dit spørgsmål.

Med Venlig Hilsen

Thomas.