Hygge eller ???
Fra : Coppi

Dato : 14-05-07 16:02

Hej med jer.

Det ser meget sødt ud, men hvorfor ligger Stribe med den ene forpote over
næsen eller øjnene, når han sover.
Hygger han sig, er det en speciel Stribesovestilling eller hvad tror I.
Eller måske ved I noget.
Han er bare så meget en mis, som en mis kan blive, sådan rigtig babyagtig.

Dejlige mis.

Coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-07 16:22

In news:46487a05$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Coppi <annie321@privat.dk> typed:

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-05-07 16:24

"Coppi" <annie321@privat.dk> writes:

> Det ser meget sødt ud, men hvorfor ligger Stribe med den ene forpote over
> næsen eller øjnene, når han sover.
> Hygger han sig, er det en speciel Stribesovestilling eller hvad tror I.
> Eller måske ved I noget.

Jeg har en 75kgs hund, der gør det samme. Hvis det er rigtig
hyggeligt, har hun faktisk poten _i_ munden.

Jeg tror bare det er sådan de gør.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-07 16:24

> [...]
> tror I. Eller måske ved I noget.
> Han er bare så meget en mis, som en mis kan blive, sådan rigtig

Det er ikke specielt for Stribe. Det er der rigtig mange katte der
gør. Mini gør det også lejlighedsvis, og ja......det ser bare så
kært ud.

Undskyld dobbeltpostningen - musen smuttede.......igen

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 16:27

Coppi wrote:
> [...]
> I. Eller måske ved I noget.
> Han er bare så meget en mis, som en mis kan blive, sådan rigtig

Når Buster rigtig skal ligge og hygge sig og "gasse den" er det også rigtig
dejligt at rulle sig sammen som en kugle, og så tage den ene pote, den
øverste, op over snude/øjne/mund.
Jeg ville gerne have lagt et bilelde af ham på hjemmesiden, men desværre
vågner han bare jeg overvejer at række ud efter kameraet...

Men tror såmænd bare det er rigtig misse-hyggeligt at ligge sådan...

Louise
- og Buster, som klager over det våde vejr....

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 14-05-07 16:44

Coppi skrev:
> [...]
> Eller måske ved I noget.
> Han er bare så meget en mis, som en mis kan blive, sådan rigtig babyagtig.

Nu kan vi jo desværre ikke spørge dem, men her er min teori:
Det allerhyggeligste og tryggeste, en kat forestille sig, er dengang den
lå sammen med sine søskende hos deres mor. Det er det tabte lykkeland
for enhver kat.
Så når de ligger med et ben henover ansigtet er det måske for at
genskabe fornemmelsen af, at der ligger søskende omkring og henover én?

Niels Peter

Fra : Sabina H.

Dato : 14-05-07 22:39

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Eller måske ved I noget.
> Han er bare så meget en mis, som en mis kan blive, sådan rigtig babyagtig.

min teori er desværre en smule mere kynisk, og mere baseret på genetisk
hukommelse ;)
jeg tror "putte med pote over næse/øjne" er en sovestilling pattedyr
(hunde/katte) har brugt i deres vildtlevende stand for at beskytte næse/øjne
mod kulde og/eller varme....

man kan med oerbevisning konkludere at når et kæledyr sover med blottet
mave, er det VIRKELIG tryg og varm....
rullet sammen i en bold, er dyret mere beskyttet mod direkte angreb, og
"pote over næse" er en god måde at lukke verden ude på.. især i et moderne
hjem, hvor der sjældent er 100% ro....
jeg tror at pote over næse er et levn... ligesom savlen og ælten er det fra
killingestadiet... og jagtinstinktet også er det... Faktisk tror jeg der er
langt mere "genetisk hukommelse" end man lige regner med.... ;)

--
Knus,
Sabina