Ørene - sorte pletter
Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-05-07 14:59

Vores 10årige hunkat, som ellers trives godt, har et lidt mystisk problem
med ørene. Med ca. ½ års mellemrum, får hun nogle sorte - lettere
fortykkede - pletter på ørene. Der er ikke noget i de indre ører. Efter 2 -
3 uger er de så væk igen. Det lader ikke til at genere katten. Vi kunne
selvfølgelig spørge dyrlægen, men ved det årlige check, har der aldrig været
nogle pletter, og så har vi glemt det . Såden her ser det ud (taget med
et dårligt mobilkamera).

http://www.sitecenter.dk/pclinks/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10019

Nogle bud?.

Mvh.

Karsten

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-07 15:15

In news:46486b1e$0$48453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Karsten Jensen <kukshfkjdjpoibvkjdhg@invalid> typed:
> [...]
> årlige check, har der aldrig været nogle pletter, og så har vi
> glemt det . Såden her ser det ud (taget med et dårligt

Jeg har ingen anelse, har aldrig været ude for det. Prøv at ringe
til dyrlægen og spørg om de ved noget om det, det kunne da være at
de har set det før. De plejer at være flinke hvis man ringer og
spørger dem til råds.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-05-07 16:55

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

> Jeg har ingen anelse, har aldrig været ude for det. Prøv at ringe til
> dyrlægen og spørg om de ved noget om det, det kunne da være at de har set
> det før. De plejer at være flinke hvis man ringer og spørger dem til råds.

Ja, det er nok det mest nærliggende. Den skal til check om 14 dg, så må
dyrlægen se på det.

Mvh.

Karsten

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 13:12

"Karsten Jensen" <kukshfkjdjpoibvkjdhg@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne selvfølgelig spørge dyrlægen, men ved det årlige check, har der
> aldrig været nogle pletter, og så har vi glemt det . Såden her ser det

hmm jeg tænker om det kan være noget hormonelt betinget? -siden det dukker
op med jævne intervaller, er hun steriliseret?.

min gamle gravhund, fik sorte pletter på maveskindet på sine ældre dage, det
mente dyrlægen dengang at det var hormonelt, ikke at sammenligne hunde og
katte, men jeg har det meste erfaring liggende hos hundende endnu..(-;
og visse ting kan gå igen, artsforskellighed taget i betragtning.

mvh. marie

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-05-07 14:34

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

> hmm jeg tænker om det kan være noget hormonelt betinget? -siden det dukker
> op med jævne intervaller. Er hun steriliseret?.

Hun er steriliseret.

> [...]
> og katte, men jeg har det meste erfaring liggende hos hundende endnu..(-;
> og visse ting kan gå igen, artsforskellighed taget i betragtning.

Tak for budet. Vi skal til dyrlægen og 14 dg, så må vi se hvad hun siger

Mvh.

Karsten