Update - blinkhinder
Fra : Torben

Dato : 14-05-07 12:08

Bare en update til almen information:

vores søde hanmis havde blinkhinder som konstant var halvt hen for øjnene,
med sort rand for.

En dyrlæge (ældre) mente det var "stress", men det gik ikke over
efter noget tid.

Da vi alligevel behandlede begge misser med ormekur var problemet
væk efter få dage.

Så hvis andre har samme problem kan det være orm som - af en eller anden
grund - får hinden til at gå for øjet.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-05-07 12:21

"Torben" <kattegrp.3.myicq@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> væk efter få dage.
>
> Så hvis andre har samme problem kan det være orm som - af en eller anden

Den har jeg hørt før, bare med hunde, så orm kan have skyld i meget (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-07 12:32

In news:Xns993085952EF1DmyicqKATTEbakkegmxne@62.243.74.162,
Torben <kattegrp.3.myicq@spamgourmet.com> typed:
> [...]
>
> Så hvis andre har samme problem kan det være orm som - af en eller
> anden grund - får hinden til at gå for øjet.

Det er helt korrekt at formode at det er orm. Jeg har selv været ude
for det med en af mine forrige katte. Mærkeligt at dyrlægen ikke
fortalte det, for det burde han vide. Det var min dyrlæge som fik
mistanken om orm i sin tid.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Denise

Dato : 14-05-07 15:26

Tove Krieger wrote:
> [...]
> for det med en af mine forrige katte. Mærkeligt at dyrlægen ikke
> fortalte det, for det burde han vide. Det var min dyrlæge som fik

Ja det er mærkeligt, det plejer at være det allerførste gæt man kommer med,
hvis blinkhinden begynder at dække for øjet.

--
Hilsen Denise

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-05-07 16:10

> En dyrlæge (ældre) mente det var "stress", men det gik ikke over
> efter noget tid.

Lyder ikke som verdens bedste dyrlæge. Det første gæt burde da være orm i
den situation...

Med venlig hilsen
Gainsbourg