sende mail til php script
Fra : Mickey

Dato : 05-07-01 00:45

Jeg går ud fra at det er nemmest at gøre med en CGI version af PHP.
Problemet er så, at jeg ikke rigtig lige kan greje at få mailen ind i
scriptet... Her gætter jeg på at det er noget med at læse fra stdin (er det
ik det den hedder ?), men hvordan gør jeg det ? (har søgt uden held på
PHP.net)

--
|-|$235-|)k - Mickey
Ekstra Bladet om humor:

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 05-07-01 01:50

[undskyldninger for ved et uheld at have svaret mickey pr. mail]

Mickey wrote:

> Jeg går ud fra at det er nemmest at gøre med en CGI version af PHP.

Jep, eller retter stand-alone versionen. Stdin giver kun mening i POST
sammenhæng når man kører under webserver.

> [...]
> ik det den hedder ?), men hvordan gør jeg det ? (har søgt uden held på

Læs fra php://stdin. Muligvis vil "/dev/stdin" også virke.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Mickey

Dato : 05-07-01 10:11

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev:
> [undskyldninger for ved et uheld at have svaret mickey pr. mail]

du er tilgivet - har lavet samme bommert engang ;)

> Jep, eller retter stand-alone versionen. Stdin giver kun mening i POST
> sammenhæng når man kører under webserver.

det var nok den jeg mente så - hva er forskellen egentlig på CGI version og
StandAlone ?

> Læs fra php://stdin. Muligvis vil "/dev/stdin" også virke.

kan se i det script Jonas henviser til at de læser fra /dev/stdin. Problemet
var ligeså meget hvad den skulle læses med (fopen ka jeg så se i scriptet)

takker for hjælpen begge to

Fra : Mickey

Dato : 05-07-01 10:29

> Jep, eller retter stand-alone versionen. Stdin giver kun mening i POST
> sammenhæng når man kører under webserver.

er det foresten muligt at have begge udgaver installeret på en gang ?
(apache modul og standalone ?) - ka de dele php.ini eller skal man lave en
til hver ?

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 05-07-01 12:48

Mickey wrote:

> er det foresten muligt at have begge udgaver installeret på en gang ?
> (apache modul og standalone ?) - ka de dele php.ini eller skal man lave en
> til hver ?

Jups.

--
Hroi Sigurdsson hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S http://www.netgroup.dk

Fra : Mickey

Dato : 05-07-01 12:53

"Hroi Sigurdsson" <hroi@netgroup.dk> skrev:

> Jups.

det tager jeg som at man kan have begge dele, og at enten kan dele php.ini
eller havde hver deres...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-07-01 08:16

Mickey skrev:

> Problemet er så, at jeg ikke rigtig lige kan greje at få mailen ind i
> scriptet...

Se http://mbn.dk/PHP/email.

Jeg lavede det samme med Postfix og /etc/aliases. På min SuSE Linux
kunne jeg ikke få det det til at virke overhovedet på trods af utallige
forsøg med chmod osv. Så lavede jeg det samme på en Slackware Linux med
samme PHP- og Postfix-version, og så virkede det fint...

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Mickey

Dato : 05-07-01 10:09

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev:

> Se http://mbn.dk/PHP/email.

det ser jo umidelbart meget simpelt ud - har jeg forstået ret hvis det meste
af scriptet bare er at få splittet mailen op så den passer i et eller andet
system ? (altså i eksemplet)

> [...]
> forsøg med chmod osv. Så lavede jeg det samme på en Slackware Linux med
> samme PHP- og Postfix-version, og så virkede det fint...

se det lyder træls... Jeg kører nemlig Suse og Postfix, hva er det for
problemer det gav for dig ?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-07-01 11:55

Mickey skrev:

> se det lyder træls... Jeg kører nemlig Suse og Postfix, hva er det for
> problemer det gav for dig ?

Jeg fik altid et eller andet svar tilbage fra Postfix om, at [et eller
andet, jeg ikke kan huske]. Når jeg rettede ét problem, så var der
hurtigt et nyt. Med præcis samme opsætning af Postfix, /etc/aliases og
PHP virkede det hele fint på Slackware 7.1. Lidt af en gåde.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/