Bedragerisk hvalpekøber
Fra : C.H

Dato : 16-05-07 11:15

Jer, der annoncerer med hvalpe eller andre dyr (er set på handel med hest,
marsvin chinchilla og andre) - pas på dem her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1911

Det nyeste navn, der bliver brugt er Sam Bajedo.

Det drejer sig om checkbedrageri, hvor der fremsendes en check på et større
beløb end det, der bliver spurgt efter. Der sendes en speditør, som får de
overskydende penge med tilbage til bedrageren - senere viser det sig, den
fremsendte check er dækningsløs..

Det er jo nok de færreste, der ryger på den, men i et svagt og ukritisk
øjeblik kan meget ske..

Så hermed advarslen...

Connie

Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 21-05-07 21:46

Jeg har lige fået en mail fra en lignende - det er navnet LOWE BUCK i email
og han præsenterer sig som Dr og der er simpelthen ingen grænser for hvor
godt min hvalp vil få det - det er ren volapyk det de skriver jeg kan godt
blive lidt rystet hvis der virkelig er folk der sender en hvalp afsted eller
bare overvejer det - eller overhovedet går ind på den slags

Rikke Andersen

--------------------------
Kopi af mail her:

Greeting Rikke and family,

Thanks for the mail and pls kindly have this pet sold to me and keep
other buyers off.
I must tell you am really interested and I hope is very healthy. I want the
best for my family and this is why i am buying this as a pet for me and my
family.

Let me tell you a bit summary about myself.

I am a Doctor married with 3 wonderful children( a boy and 2 girls),We live
here in Holland and I own the house I live in which has a big compound and
in a good environment with well fenced.

I would like to assure you that this pet is comming to a wonderful, caring,
sweet, loving family just like yours.
I will personally send you pictures with our family from time to time.

I have a pet agent/someone that will handle every other things necessary
when he arrives your location. The price is okay by me. I will like to pay
the full amount of 1000 EUROS to buy plus an extra 100 euros for you to
take care good care and 50 euros to keep other buyers off and if possible
you delete the advert till is picked up by the pet-agent.

About payment,i spoke with my banker and will send you a bankers draft
cheque of the sum of 4.580 EUROS which can be cashed easily. which i have
trust in you and i believe i can trust you,right ? So,can I trust you to
instruct my banker send you the payment and when you receive it,you take it
to your bank so that it can be converted to cash and in your country
currency,to enable you be able to deduct your own money once it
cleared/cashed at your Bank, take your own total money including the extra
money and give the balance to the pet-agent, so the pet can be picked up?

If yes, kindly reply with the following payment details so I can inform to
make out payment to you.
Thank you.

NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE.................

FULL HOME ADDRESS AND POST CODE ..................

YOUR PHONE NUMBER{ home and mobile} .........

Understand that will be treated like a members of our family and shall also
be given the best LOVE,CARING and 100% TENDER LOVE CARE also. and i will be
sending you video clips of it to your Home address after is with my family
for some times but i will make sure i send you pictures always for update
with my family.
Yours sincerely,

Dr Lowe Buck..

Fra : ena

Dato : 24-05-07 08:08

Som hundejer fatter jeg slat ikke at nogen vil sælge en hvalp til en køber
uden at have set køberen an personligt.

Jeg har netop erhvervet min 3`die hvalp (har haft 3 hunde på 25 år) og jeg
har besøgt den mange gange da den var under 8 uger - opdrætteren solgte ikke
sine hvalpe til nogen der ikke var "set an" - ja hun besøgte alle
hvalpekøbere hjemme hos dem selv for at sikre at hvalpene fik det godt.

Så hvordan kan man sælge en hvalp uden at have set de folk der køber den?

Fra : Kim H.

Dato : 26-05-07 08:26

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

- ja hun besøgte alle
> hvalpekøbere hjemme hos dem selv for at sikre at hvalpene fik det godt.

Det er da lige i overkanten efter min mening, jeg ville personligt aldrig
købe hund hos så pylret en opdrætter, og opdrætter kan jo alligevel ikke
sikre sig, at hunden får det godt.

Som hvalpekøber har jeg det sådan, at et hvalpekøb skal kunne klares med 2
besøg hos opdrætteren efter kontakten er skabt. Det første besøg når kuldet
er 4-5 uger, hvor man er hos opdrætter for at sekuldet, forældre
hundene/tæven og kennelen/opdrætteren an, og evt. vælge hund i kuldet, og
opdrætter har mulighed for at se hvem hvalpekøber er. 2. besøg er hvor man
skal hente hunden når den er 8 uger.

Hvis man selv vælger at besøge opdrætteren flere gange, så er det selvf.
helt fint, men hvis opdrætteren kræver, at man skal besøge dem flere gange,
så vil jeg selv seriøst overveje, om det er der jeg skal ha' hund fra.

Kim
(med puddel og grå)