Ryste Hoved
Fra : Kasper

Dato : 15-05-07 16:41

Hej

Vores dreng på snart 1 år (sort labrador) er begyndt ofte at ryste på
hovedet så ørene de får en tur.
Han gør det måske ca3-5 gange om dagen. Er det noget man skal få undersøgt
eller hvordan ?

Kasper

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-05-07 17:48

In news:4649d498$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Kasper <kasper@kasper.kasper> typed:
> [...]
> på hovedet så ørene de får en tur.
> Han gør det måske ca3-5 gange om dagen. Er det noget man skal få

Det kunne da være, at du skulle få dyrlægen til at se på hans ører.
Det kan muligvis være ørebetændelse, især når han ryster ørerne
gentagne gange. Her er lige et link, som du kan læse igennem:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=736/sprog=1/grp=3/menu=13/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : qfha

Dato : 15-05-07 21:17

Du skal gå til dyrlægen snarest.

Han har et eller andet som generer ham, det kan være smerter, mider
eller noget som sidder i øret.

mvh
qfha

Fra : pwh

Dato : 15-05-07 22:48

qfha, skrev:
> Du skal gå til dyrlægen snarest.

Altenativt chekke hans ører selv.
Jeg hører gang på gang at man skal fise til dyrelæge.
Jamen hold da kæft, går man selv til læge fordi det
smerter x.-sted et par dage.

Dyrelægerne bliver fede af folks hysteri,
fair nok hvis det er kronisk.
Men et par dages halten/bræk/host/ect
får ikkke mig til at søge dyrelæge.

/Jens

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-05-07 11:41

> Men et par dages halten/bræk/host/ect
> får ikkke mig til at søge dyrelæge.

Nej, du bruger vel din egen praktiserende læge.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : pwh

Dato : 16-05-07 12:54

Leif Langgaard, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, du bruger vel din egen praktiserende læge.

Du er OT, pas på at din forbindelse ikke bliver lukket.

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 16-05-07 19:13

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedet så ørene de får en tur.
> Han gør det måske ca3-5 gange om dagen. Er det noget man skal få undersøgt

Hvordan lugter ørene?
/K

Fra : Kasper

Dato : 16-05-07 21:14

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> wrote in message
> [...]
> hovedet så ørene de får en tur.
> Han gør det måske ca3-5 gange om dagen. Er det noget man skal få undersøgt

Lige for at runde af...

Han var ved dyrlægen i dag, og jeg lærte hvordan man renser hans ører, og
han har fået noget at dryppe med.

Så håber vi selv kan klare det i fremtiden, de sagde det sker ofte ved hunde
der bader...

kasper

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 21:28

In news:464b6624$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> ører, og han har fået noget at dryppe med.
>
> Så håber vi selv kan klare det i fremtiden, de sagde det sker ofte

Det var rigtig godt Kasper at du tog ham til dyrlægen, for du havde
jo ikke en jordisk chance for at se om det var ørebetændelse, og det
kan meget hurtigt forværres. Han stopper hurtigt med at ryste
hovedet når han får dryppet ørerne.

Fra : pwh

Dato : 17-05-07 09:58

Tove Krieger, skrev:

> Han stopper hurtigt med at ryste
> hovedet når han får dryppet ørerne.

Det kan Kasper da ikke værer sikker på.
Mine hunde ryster da jævnligt på hovedet,
har indtrykket af at det er for at få vand, ect ud af dem.
Men det bliver også tit brugt som "overspringshandling" når
de feks har været lidt grove overfor hinanden i leg.
Mine hunde har altid fået rost deres ører (og alt andet)
når de er blevet chekket 1 gang årligt hos dyrelægen.
Så jeg må da gå ud fra at det er helt naturligt at hunde
"flaprer ører" ind imellem

For meget kradseri i ørene med poten ville jeg så til gengæld
tolke som at der var noget galt, og evnt få chekket hos dyrelægen.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 17-05-07 08:20

Godt med dyrlægen. Ørene er noget man ikke skal tage let på.
Håber du har fået det løst nu.

mvh
qfha

Fra : pwh

Dato : 17-05-07 09:51

qfha, skrev:
> Godt med dyrlægen.

Godt for dyrelægens økonomi

/Jens

Fra : Kasper

Dato : 17-05-07 18:22

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:7IU2i.54$3f.46@news.get2net.dk...

> Godt for dyrelægens økonomi

Hej

Jeg føler det lidt sådan også...

Men nu har jeg lært at rense hans ører selv, og de var pænt beskidte...

Det med at ryste på hovedet er dog noget han pludselig begyndte med, uden
før at have udført den manøvre..

Kasper

Fra : pwh

Dato : 17-05-07 19:17

Kasper, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Hej
>
> Jeg føler det lidt sådan også...

Ja ikke

> Men nu har jeg lært at rense hans ører selv, og de var pænt
> beskidte...

Er dyrt kursus, som du kunne have fået gratis ved det årlige check.

> Det med at ryste på hovedet er dog noget han pludselig begyndte med,
> uden før at have udført den manøvre..

Det er såmænd også fint nok du gik til dyrelægen med ham,
hellere en gang for meget end for lidt.
Jeg synes bare folk tit er for hurtige til at sende spørgere til dyrelægen,
når det lyder til at værer en banalitet som man kan se tiden lidt an med.

Det er faktisk slet ikke så tosset at lærer sig at "reparerer" lidt på sine dyr selv.
Skulle jeg have feset til dyrelæge alle de gange mine 2 hunde og 1 kat
hostede forkert 3 gange, ville jeg værer en fattig mand idag.
Specielt min kat har flere gange måtte finde sig i at jeg har punkteret
bylder den har reddet sig i forbindelse med slagsmål.
Det har både sparet mig for mange penge, men også sparet katten
for stresset med at skulle indlægges.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-05-07 21:14

On Thu, 17 May 2007 20:17:02 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er faktisk slet ikke så tosset at lærer sig at "reparerer" lidt på sine dyr selv.

Hva så Jensebasse... har du osse prøvet at tømme deres analkirtler
selv? *GGG* For hvis du har, så er du velkommen til at komme og gøre
det på mine osse. Det er godt nok noget jeg hellere vil betale mig fra
end at lære at gøre selv.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-07 06:29

Leyna, skrev:

> [...]
> selv? *GGG* For hvis du har, så er du velkommen til at komme og gøre
> det på mine osse. Det er godt nok noget jeg hellere vil betale mig fra

Det har jeg nu ikke prøvet, det nærmeste jeg kommer den slags
var tiden inden Tyson blev kastreret, der led han meget af forhudsbetændelse.
Der har jeg da vasket hans betændte "sjover" samtlige gange

Det klammeste jeg kan huske mht hjemmedoktoreren, var en byld min kat
havde fået ved overlæben. Den skulle jeg self punkterer selv, den var så
moden at det hele sprøjtede lige op i fjæset på mig, godt jeg bruger briller

Ps.
Analkirtler der ikke tømmer sig selv, kan værer tegn på for
benfattig kost, der skal helst lidt hårde lorte til så de tømmer sig selv.
Prøv at give dem lidt griseben, det giver mine seriøst hård afføring.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-07 06:40

On Fri, 18 May 2007 07:28:40 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Analkirtler der ikke tømmer sig selv, kan værer tegn på for
>benfattig kost, der skal helst lidt hårde lorte til så de tømmer sig selv.
>Prøv at give dem lidt griseben, det giver mine seriøst hård afføring.

Rolig nu. Det er flere år siden mine hunde har haft probs med
analkirtlerne, men har man oplevet lugten én gang, så glemmer man den
aldrig!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-07 06:50

Leyna, skrev:

> Rolig nu. Det er flere år siden mine hunde har haft probs med
> analkirtlerne,

Ok, det lød som om at de pt havde probs med det

> men har man oplevet lugten én gang, så glemmer man den
> aldrig!

Det har jeg hørt fra flere, det er vist faktisk et ret udbredt problem,
jeg troede det var en sygdom indtil jeg fik læst lidt om ernæring.

Fed fidus for dyrelægerne, de sælger foder til overpris der ikke
kan sørge for at tømme hundens analkirtler.
Og så tager de sig betalt for at tømme dem bagefter,
den fidus er sgu god nok

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-07 07:32

On Fri, 18 May 2007 07:50:26 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Fed fidus for dyrelægerne, de sælger foder til overpris der ikke
>kan sørge for at tømme hundens analkirtler.
>Og så tager de sig betalt for at tømme dem bagefter,
>den fidus er sgu god nok

Det forekommer mig, at du ikke har meget tiltro til dyrlæger...
Hvis det er et tilbagevendende problem hos hunden, så vil en regulær
dyrlæge anbefale at få analkirtlerne bortopereret. Så er man ude over
det problem en gang for alle.

Og så lige for at vende tilbage til subj. Hans var ikke kommet til
dyrlæge fordi han rystede en del på hovedet. Ærlig talt havde jeg ikke
bemærket det, men min datter så det og fik ham afsted. Det viste sig
at han havde noget betændelse, og han måtte på pennicilin i en uges
tid. I dag er hans ører fine, men nogle gange kan det altså godt
betale sig at være lidt "hysterisk" med dyrlægebesøgene.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-07 09:19

Leyna, skrev:

> Det forekommer mig, at du ikke har meget tiltro til dyrlæger...

Bemærk mine

> Hvis det er et tilbagevendende problem hos hunden, så vil en regulær
> dyrlæge anbefale at få analkirtlerne bortopereret. Så er man ude over
> det problem en gang for alle.

De fleste dyrelæger anbefaler vel også at hunde spiser kødben,
det var kun ment som en joke

> [...]
> tid. I dag er hans ører fine, men nogle gange kan det altså godt
> betale sig at være lidt "hysterisk" med dyrlægebesøgene.

Helt klart, hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Man bør da også chekke sin hund igennem selv ofte,
det har jeg da gjort til en vane med mine dyr.

Det jeg oponnerede imod generelt var også bare at rådet herinde
lidt for tit lyder "gå til dyrelæge".
Jeg mener, det kan spørgeren nok selv regne ud,
det er som oftest andres erfaringer mht symptomerne der bliver efterlyst.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-07 11:36

On Fri, 18 May 2007 10:18:53 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det jeg oponnerede imod generelt var også bare at rådet herinde
>lidt for tit lyder "gå til dyrelæge".

Ja, det er da osse en fejl, når nu man VED at det altså er lederskabet
den er gal med!

(Førhen var standardsvaret træning af lederskab, og det selvom det
måske handlede om at hunden haltede.)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-07 13:59

Leyna, skrev:

> Ja, det er da osse en fejl, når nu man VED at det altså er lederskabet
> den er gal med!

Som sædvanligt har du ret Leyna, det er self der Kasper's problem ligger
Vi andre (og hans dyrelæge) var bare for høflige til at sige det

> (Førhen var standardsvaret træning af lederskab, og det selvom det
> måske handlede om at hunden haltede.)

Rigtigt nok,
lederskab ligger i toppen som universalløsningen her i gruppen

/Jens (som lige er vågnet efter en "morfar" i sin nye hængesofa)

Fra : qfha

Dato : 20-05-07 12:04

On 17 Maj, 10:51, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Godt for dyrelægens økonomi
>
> /Jens

Jeg er bestemt enig med dig langt hen ad vejen, Dyrlæger tager røven
på os de fleste gange. men med årene lærer man at skelne mellem
væsenligt og uvæsenligt, og en hund som har problemer med ørerne SKAL
til dyrlægen!

Fra : pwh

Dato : 20-05-07 18:24

qfha, skrev:

> [...]
> på os de fleste gange. men med årene lærer man at skelne mellem
> væsenligt og uvæsenligt, og en hund som har problemer med ørerne SKAL

Det er self altid en vurdering fra gang til gang.
Men så vidt jeg forstod på Kasper så konstaterede dyrelægen
ikke nogen problemer med hans hunds ører.
De symptomer som Kasper beskrev, altså at hans hund
rystede på hovedet 3-5 gange om dagen, ville ikke have fået
mig til at gå til dyrelæge. Det er jeg sikker på at mine da også gør,
uden at jeg har talt efter helt precist

/Jens

Fra : Kasper

Dato : 20-05-07 20:10

> [...]
> rystede på hovedet 3-5 gange om dagen, ville ikke have fået
> mig til at gå til dyrelæge. Det er jeg sikker på at mine da også gør,

Vores hund lavede helt sikkert et mønster skifte i løbet af max 2 uger, fra
ladrig rigtig at have rystet, til at gøre det mange gange om dagen.

Så jeg tror bestemt der har været noget der har irreiteret, men jeg tror
indtil videre mest at det har været møg derinde kombineret med svømme tur.

Måske det var optrækkende til betændelse, det ved man jo ikke

Kasper

Fra : pwh

Dato : 21-05-07 05:10

Kasper, skrev:

> Vores hund lavede helt sikkert et mønster skifte i løbet af max 2
> uger, fra ladrig rigtig at have rystet, til at gøre det mange gange
> om dagen.

Så vidt jeg forstod så svømmer din hund,
vil du så påstå at han så aldrig før har rystet på hovedet.
Hvordan skal hunden ellers komme af med vandet.
Og 3-5 gange på en dag vil jeg ikke kalde for mange,
men self skal man værer obs på skift i normal adfærd.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 21-05-07 17:20

On 20 Maj, 19:23, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> rystede på hovedet 3-5 gange om dagen, ville ikke have fået
> mig til at gå til dyrelæge. Det er jeg sikker på at mine da også gør,

Hmm, de ryster nok på hovedet af dig

Fra : pwh

Dato : 21-05-07 17:31

qfha, skrev: