Cocker spaniel snapper
Fra : Juul

Dato : 14-05-07 10:17

Vores røde Cocker Spaniel på 8 år er begyndt at snappe efter vores datter på
2 år, når hun vil snakke med hende.
Hun har sin egen kurv, hvor hun kan gå hen, og der må vores datter ikke røre
hende.
Når vi får gæster, kan hun finde på at snappe dem i hælene når de vil gå
igen.

Har i nogle gode råd?

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-05-07 13:48

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> røre hende.
> Når vi får gæster, kan hun finde på at snappe dem i hælene når de vil gå

Ja, jeg tror, du skal få hende tjekket hos dyrlægen, for sådanne
adfærdsændringer hos en ellers fredelig hund kan skyldes, at hun har smerter
og derfor får en "kort lunte".
Hun har jo en alder, hvor en evt. slidgigt kan begynde at plage hende, og
det findes der heldigvis mange gode råd for. Men lad dyrlægen se hende og få
stillet en diagnose.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Juul

Dato : 14-05-07 15:37

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det findes der heldigvis mange gode råd for. Men lad dyrlægen se hende og

Har haft hende ved dyrlægen, hun kunne ikke finde noget på hende.
Når hun skal vacc. er de nødt til at have mundkurv på hende, ellers snapper
hun også. Gælder også når hun kal klippes.

Fra : lh

Dato : 14-05-07 17:11

> Har haft hende ved dyrlægen, hun kunne ikke finde noget på hende.
> Når hun skal vacc. er de nødt til at have mundkurv på hende, ellers
> snapper hun også. Gælder også når hun kal klippes.

Det lyder som om det ikke er noget nyt problem?

Mvh

lh

Fra : Juul

Dato : 15-05-07 05:44

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om det ikke er noget nyt problem?
>
> Mvh
>
> lh

Nej det hun har i et stykke tid været en rod, men det er jo først efter
vores datter er begyndt at snakke med vores hund at problemet er blevet
større

Fra : pwh

Dato : 15-05-07 17:47

Juul, skrev:

> Nej det hun har i et stykke tid været en rod,

Hmmm.... jeg ville ikke kalde en hund der bider mennesker
uberettiget for en rod.
Det ville nok værer lidt stærkere udtryk jeg ville bruge.

/Jens