Video af Lydighedstræning
Fra : Kim

Dato : 10-05-07 17:01

Hej alle
Jeg er netop ved at finpudse min lydighed til en BHP1 prøve som jeg regner
med at aflægge indenfor en måneds tid. Jeg har optaget det på video og lagt
det på min hjemmeside.
Der er stadig et par ting der skal rettes, men det er da begyndt at ligne
noget. Jeg har arbejdet en del med at få ham til at gå korrekt, da han har
haft tendens til at gå foran og presse, men jeg syns selv det er ved at være
fint.
Jeg vil gerne have nogle kommentarer, og evt lidt kritik måske er der ting
jeg ikke selv har observeret.

--
MVH Kim
(uden puddelhund)

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 17:15

"Kim" <***@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:46433335$0$52105

> Jeg vil gerne have nogle kommentarer, og evt lidt kritik måske er der ting
> jeg ikke selv har observeret.

Ingen kommentarer til det tekniske, men flot video og en dejlig, dygtig
hund, du har.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kim

Dato : 10-05-07 22:55

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen kommentarer til det tekniske, men flot video og en dejlig, dygtig
> hund, du har.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
Hej mange tak skal du ha det syns jeg osse han er men der er jo altid noget
at rette

Venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 18:37

> [...]
> være fint.
> Jeg vil gerne have nogle kommentarer, og evt lidt kritik måske er der ting

Heller ingen kommentarer til det tekniske her.
Men flot stykke arbejde, god video (hvis man lige skruede ned for lyden
) Smuk hund - jeg troede du sagde de var grimme men brugbare...

Hilsen Camilla
som slet slet ikke ville kunne holde masken hvis molly apporterede, jeg
ville gå helt i falset med mit "dyyyygtig dygtig dygtig" og danse omkring
*G*

Fra : Kim

Dato : 10-05-07 23:00

--

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som slet slet ikke ville kunne holde masken hvis molly apporterede, jeg
> ville gå helt i falset med mit "dyyyygtig dygtig dygtig" og danse omkring

Hej Camilla
Du skal ha mange tak for de pæne ord, det med musikken er bare for sjov(har
først lige fundet ud af hvordan man gør), men er ellers vild med
rockmusik
Han er da pæn, men ville nok ikke vinde nogle udstillinger, men så er det jo
godt at det ikke er der vi skal slå vores folder, og hvis det passer at
skønhed kommer indefra er han ret godt kørende, hans blodlinier er
ihvertfald noget af det bedste man kan få indenfor sportslinierne.

Venlig hilsen Kim

Fra : Kim H.

Dato : 10-05-07 21:04

> [...]
> være fint.
> Jeg vil gerne have nogle kommentarer, og evt lidt kritik måske er der ting

Han går lidt uroligt, og han presser dig stadig, men det kunne være langt
værre.
Du kigger efter ham i sit og dæk øvelsen, hvilket du vil blive trukket for,
men det vil ikke være noget problem, for den er hjemme alligevel, ingen
tvivl om det. Du skal bare passe på, han ikke "trækker" sit og dæk øvelsen
til du kigger, så han forbinder "kigget" med øvelsen, så få evt. en hjælper
til at være dine øjne i de øvelser, så du har mulighed for at lave øvelsen
uden at vende hovedet for at tjekke ham, og du så alligevel kan være over
ham med det samme, hvis han tager røven på dig, når du ikke kigger . Han
tygger også lidt i apportbukken, men stadig en fin lydighed.

Kim
(med grå og puddel)

Fra : Kim

Dato : 10-05-07 22:54

--

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kigger . Han tygger også lidt i apportbukken, men stadig en fin lydighed.

Hej Kim
Ja de ting du nævner er jeg klar over, jeg har faktisk trænet ham til at
lave sit og dæk efter 5 skridt og ikke 10, for at gøre ham hurtigere når
kommandoen kommer, jeg er ikke helt færdig med det så derfor ser det ud som
det gør, men som sagt jeg er obs på det så jeg regner med at det bliver mere
korrekt senere.
Hvad angår apport tygger han stadig en del men jeg har dog fået det meste
væk, men det har godt nok taget lang tid, men vi er på vej i den rigtige
retning
Hans presseri er blevet meget mindre i løbet af den sidste måned, men der er
dog et lille stykke til det er perfekt, det håber jeg så det bliver, men der
er intet der er sikkert.
Jeg ved ikke om jeg har fortalt at han er en hund jeg købte som voksen,. Jeg
er den fjerde ejer, og han har været lidt af en problemhund der hvor han
kommer fra, da han vist var lidt for meget hund for dem som havde ham, så
derfor har han været lidt af en udfordring at arbejde med, men han er da
blevet en dejlig hund nu.
Hans bror blev nr 4 ved VM sidste år så jeg har jo noget at leve op til, så
der er ikke andet at gøre end at klø på, så må vi se om det kommer.
Ellers tak for din kommentar, regner med at lægge mere ud når jeg får
optaget noget.

Venlig hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 10-05-07 22:06

"Kim" <***@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers tak for din kommentar, regner med at lægge mere ud når jeg får
> optaget noget.

Det kunne da være sjovt at se jeres C-arbejde, hvis du fik det optaget.

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 11-05-07 22:18

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne da være sjovt at se jeres C-arbejde, hvis du fik det optaget.
>
> Mvh
> Søren

Det tænkte jeg også lige, Søren

En lille kommentar, for bortset fra lidt tyggeri, lidt presseri og en ikke
helt prompte sit-øvelse, så ser det jo godt ud.... Du skal nok bestå den med
et fornuftigt tal - hvis hund og fører kan holde nerverne på plads på dagen.

Men måske en lille kosmetisk ting - lidt mere hurtighed og drift i hunden
synes jeg kunne være rigtig dejligt. Når hunden går i grundstilling bagom
dig synes jeg det ville være rigtig flot, om det gik lidt mere snapt -
således, som nævnt, specielt også i sit-øvelsen.
Jeg er klar over, at mere drift i hunden i dette program kan give lidt mere
hopperi end du allerede har, og det er jo ikke just ønskværdigt - men kunne
man få i pose og sæk, så synes jeg at en smule mere fart over feltet kunne
få jeres program til at se helt fantastisk ud.

Connie - der ønsker held og lykke med 1'eren. (Hvornår skal det være?)

Fra : Kim H.

Dato : 10-05-07 22:20

> [...]
> kommandoen kommer, jeg er ikke helt færdig med det så derfor ser det ud
> som det gør, men som sagt jeg er obs på det så jeg regner med at det

Jeg har haft held med at belønne med bold i samme splitsekund hunden satte
sig/dækkede, så bliver bolden smidt bagud og lige henover hunden, så den kan
snuppe den, dette har gjort, at hunden er blevet hurtigere end før til at
sætter sig/dække, og den finder heller ikke på at blive stående, for så
kommer bolden jo ikke susende.

Det glæder mig da at hunden efter alle de "stationer" er havnet et sted hvor
der bliver arbejdet med den, for det er jo meget tydelig, at den nyder at
"arbejde".

Mvh. Kim
(med grå og puddel)

Fra : Kim

Dato : 11-05-07 06:11

--
MVH Kim
(uden puddelhund)

> [...]
>
> Det glæder mig da at hunden efter alle de "stationer" er havnet et sted
> hvor der bliver arbejdet med den, for det er jo meget tydelig, at den

Hej Kim
Den med bolden bruger jeg osse, det er nok osse derfor han hopper lidt
Venlig hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 10-05-07 22:02

> [...]
> være fint.
> Jeg vil gerne have nogle kommentarer, og evt lidt kritik måske er der ting

Hej Kim,

Det er virkelig flot.

Ud over hvad andre har sagt vil jeg sige at du skulle få ham til ikke at
hoppe sådan i fri ved fod. Det blev jeg selv trukket gevaldig for da jeg var
oppe til en B-prøve fornylig.

En lille detalje er at han svæver lidt langt ude ved den ene vending, men
det må være let at få på plads.

Han kryber lidt frem efter at være dækket af.

Held og lykke med det, jeg skal selv op til en AB-prøve om 1½ uge, puha!

Mvh
Søren

Fra : Kim

Dato : 11-05-07 06:21

> [...]

> Han kryber lidt frem efter at være dækket af.
>
> Held og lykke med det, jeg skal selv op til en AB-prøve om 1½ uge, puha!

hej Søren
Ja du har ret han svæver lidt eller faktisk meget i den første vending, så
det skal da rettes, men som du selv siger det bør ikke være svært.
Hans hoppen tror jeg er en følge af at han laver chaussetrin med forbenene
når han kigger op, så det er noget jeg vil være obs på men jeg vil ikke
sætte det store ind for at rette det da det er meget forskelligt hvordan det
bedømmes, den ene dommer bomber for det mens den næste ka li det. Jeg syntes
man skal gøre som man selv ka li det og så må det koste der hvor det vil

det med kryberiet er jeg ved at rette faktisk er det længe siden han har
gjort det sidst, men en gang er en gang for meget . Jeg kalder ham normalt
ikke ind i dækøvelsen, og når jeg gør går jeg bag ham så han skal løbe
bagud.
Held og lykke med din prøve hvem skal dømme? og hvor er det du skal op? det
kan være jeg kender nogen der.

Venlig hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 11-05-07 19:46

> Held og lykke med din prøve hvem skal dømme?

Tak, det er Peter Larsen

> og hvor er det du skal op?

Greve.

Mvh
Søren

Fra : Kim Arp

Dato : 12-05-07 10:53

> "Kim" <***@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, det er Peter Larsen

> Det har jeg ikke afgjort endnu, men det bliver nok et eller andet sted i
> nærheden, jeg har flere kredse indenfor en overskuelig radius, måske
> Esbjerg.
Det kommer an på hvornår der afholdes en prøve, i 44 er de gode til at
arrangere en når der er nogle der har behov, så jeg skal bare ha fundet lidt
flere der gerne vil med.

hilsen Kim

Fra : C.H

Dato : 11-05-07 22:25

> [...]
>
> Han kryber lidt frem efter at være dækket af.
>
> Held og lykke med det, jeg skal selv op til en AB-prøve om 1½ uge, puha!

Stort held og lykke med din prøve!
Jeg glæder mig til at høre, hvordan det forløber sig!
Tak, i øvrigt for links til Ismael, som du sendte på mail - det lignede en
fantastisk dag! Og jeg kan regne ud, at du nu har fået styr på apporten, når
du sådan vælter omkring dig i prøver

Vi knokler stadig med den - men har besluttet kun at tage den frem en gang
imellem og køre lidt drift på den uden at han får tænderne i den.
Vi har jo god tid og vil ikke forcere noget.... Han er kun 9 måneder det
lille pus, og klarer sig fantastisk i de øvrige discipliner.
Så der går nok et års tid før jeg her på siden vil blære mig med en B -
måske AB - hvem ved, en ABC-prøve..... Men så skal det sørme også køre

Pøj pøj!

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 12-05-07 05:39

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så der går nok et års tid før jeg her på siden vil blære mig med en B -
> måske AB - hvem ved, en ABC-prøve..... Men så skal det sørme også køre

Hej Connie,

Tak for de pæne ord!

Det er dejligt at det går så godt for jer.

Desværre har jeg bestemt ikke fået løst problemerne med apporten.. Jeg har
fået utallige gode råd, og intet hjælper. Jeg har store problemer med at hun
ikke vil helt ind, men forhåbentlig sætter hun sig ikke længere ude ved
prøven, end at jeg kan nå den :-/. Men i det mindste har jeg da fået
tyggeriet næsten væk.

Men jeg forsøger at gå til mange prøver, for én ting er at træne, en helt
anden ting er at gå til prøve. F.ex. hopper Vizla kun til prøven, og
f.ex.tygger hun ikke i apporten, bortset fra til prøven! Så der er kun én
måde at arbejde med det på: At gå til prøver! Men hun er da heldigvis også
nogenlunde i resten, så jeg fik da 84 point ved B-prøven.

Mvh
Søren

Fra : Clas Lau

Dato : 10-05-07 23:58

Er det nødvendigt at gå så sjovt når hunden går fri ved fod... :)

-Clas-

Fra : Kim

Dato : 11-05-07 06:22

--
"Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse
> Er det nødvendigt at gå så sjovt når hunden går fri ved fod... :)
>
> -Clas-

Ja jeg går måske bare underligt generelt
men på den anden side det gør de fleste vist så skidt.

Kim