Baby, Peanut og Snøf? møf? bøf?
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 11:30

Nana - hører vi snart mere til dig om baby og den igangværende graviditet?

Hilsen C

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-07 12:30

In news:4641a29d$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
M&M <milla snabela jyde punktum dk> typed:
> Nana - hører vi snart mere til dig om baby og den igangværende
> graviditet?
> Hilsen C

Ja tak, det har jeg også tænkt på. Fandt du ud af om hun i det hele
taget er gravid ? Du var jo lidt i tvivl på et tidspunkt.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : nana sørensen

Dato : 09-05-07 12:46

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message
> Nana - hører vi snart mere til dig om baby og den igangværende graviditet?
>
> Hilsen C

Pnåf!
Der er ikke sket så meget endnu, så jeg begynder at tvivle på om der er
bonus. Hun har godt nok taget på og er blevet en del bredere over ryggen, og
sidste gang gik der meget længe før maven ligesom flyttede sig længere ned.
Hun så faktisk bare kodylt overvægtig ud i lang tid. Jeg håber stadig,
men prøver at undgå at køre op og blive skuffet, men jeg har stadig en
fornemmelse af små boller i ovnen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 12:54

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message

> Pnåf!

Jeg kunne ikke helt huske det - det var bare noget med bøf

> [...]
> stadig, men prøver at undgå at køre op og blive skuffet, men jeg har
> stadig en fornemmelse af små boller i ovnen.

Molly er 46 dage henne i dag, og du kan slet ikke se det.. Eller i hvert
fald indtil sidste weekend.. Nu kan man begynde at mærke at maven er ved at
blive lidt hård i stedet for blævret *G*
Vi skal til Røgten onsdag i næste uge jubii! - krydser du fingre?

-C

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-07 13:07

In news:4641b65b$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> maven er ved at blive lidt hård i stedet for blævret *G*
> Vi skal til Røgten onsdag i næste uge jubii! - krydser du

Det vil jeg da også gøre - for jer begge to

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-07 12:10

> [...]
> M&M <milla snabela jyde punktum dk> typed:
>>
> Jeg håber stadig, men prøver at

> Det vil jeg da også gøre - for jer begge to

Okay; HVEM var det der glemte at krydse fingre?
Hun var tom.... og jeg er fattig

Hilsen C

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-07 12:22

In news:464c37ff$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
M&M <milla snabela jyde punktum dk> typed:

> Okay; HVEM var det der glemte at krydse fingre?
> Hun var tom.... og jeg er fattig
>

> Hilsen C

Åh nej, det var synd.

Det var altså ikke min skyld, jeg krydsede hvad der kunne krydses.
Bedre held næste gang Camilla

Fra : Leyna

Dato : 17-05-07 13:33

On Thu, 17 May 2007 13:09:51 +0200, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Okay; HVEM var det der glemte at krydse fingre?
>Hun var tom.... og jeg er fattig

Det har nok været mig. *Sorry*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 17-05-07 21:51

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message

> Okay; HVEM var det der glemte at krydse fingre?
> Hun var tom.... og jeg er fattig
>

> Hilsen C

Ej? Det var i hvertfald ikke mig. Drømte faktisk også om din hund i
forgårs. Sært nok var hun heller ikke gravid der. Er hun i øvrigt brun eller
var det ren fantasi i min drøm? Underligt...
Baby er til gengæld begyndt at bule ud her de sidste par dage. Jeg håber
endnu... Hvor langt skal de være henne før det kan betale sig at give dem et
røngtentjek?

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 17-05-07 22:24

"nana sørensen" skrev i en meddelelse
>Hvor langt skal de være henne før det kan betale sig at give dem et
>røngtentjek?

Hej!

Du skal vente til en lille uges tid før forventet fødsel.

På det tidspunkt vil du også have mærket liv, når hunden ligger ved siden af
dig/på dig og slapper af.

Hvis du ikke kan mærke (eller se liv, når de små sparker), skal du ikke
spilde penge på røntgen.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 18-05-07 00:08

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> wrote in message

> [...]
> af dig/på dig og slapper af.
>
> Hvis du ikke kan mærke (eller se liv, når de små sparker), skal du ikke

Det er bare mystisk, for der var INTET at føle eller se sidste gang, og der
var ellers fire hvalpe derinde. Intet at se heller, bortset fra en
tøndeformet hund. Hvor sikkert er røntgen? Kan man være rimeligt sikker på
at den ser alle hvalpe?

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 18-05-07 18:24

> [...]
> der var ellers fire hvalpe derinde. Intet at se heller, bortset fra en
> tøndeformet hund. Hvor sikkert er røntgen? Kan man være rimeligt sikker på

OK, jeg skal ikke gøre mig klog, jeg troede blot, at det var muligt at
mærke/se liv. Nogle gange kan man studere dem i lang tid når de ligger
stille på siden. I den sidste 10 dage kunne jeg se at de bevægede sig. Det
er min erfaring, men måske er din hund speciel.

Meningen med at tage røntgenbillede er netop at se hvor mange der er. I mit
tilfælde måtte der to billeder til, for at dyrlægen var sikker.

Inden der tages et røntgenbillede, bliver hunden undersøgt. Ved den
undersøgelse kan dyrlægen mærke om der er noget eller ej. Hvis han/hun ikke
kan mærke hvalp/hvalpe tager de vel ingen røntgenbilleder?

Hilsen Jeannie

http://ckcs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 19:30

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stille på siden. I den sidste 10 dage kunne jeg se at de bevægede sig. Det
> er min erfaring, men måske er din hund speciel.

Det er meget forskelligt, tæve for tæve.. Nogle tilfælde mærker du intet!
andre tilfælde kan du se dem hoppe rundt hele tiden
Men knap 3 uger før forventet fødsel, kan man være heldig at mærke dem

> [...]
> undersøgelse kan dyrlægen mærke om der er noget eller ej. Hvis han/hun
> ikke kan mærke hvalp/hvalpe tager de vel ingen røntgenbilleder?

Min tæve spændte meget og derfor var det ikke til at mærke - hun er også
falsk drægtig nu, måske det kan være derfor?
Så dyrlægen, i samråd med mig!, valgte at tage 2 billeder alligevel - og det
er jeg faktisk glad for, selvom det kostede, for nu er jeg helt sikker på at
der ikke er nogen.

> Hilsen Jeannie
>
> http://ckcs.dk

Hilsen Camilla

Fra : nana sørensen

Dato : 19-05-07 12:25

> [...]
> andre tilfælde kan du se dem hoppe rundt hele tiden
> Men knap 3 uger før forventet fødsel, kan man være heldig at mærke dem

Jeg håber. Det kunne være skægt at mærke dem derinde. Baby buler mere ud
fra dag til dag, så mon ikke der er bonus. Kryds fingre. (Og husk det!)

> [...]
> det er jeg faktisk glad for, selvom det kostede, for nu er jeg helt sikker

Jeg tror egentlig Baby ville være for dum til en indbildt graviditet.
Altså... Intelligensen rækker ikke til indbildningen. LOL

Fra : nana sørensen

Dato : 19-05-07 12:23

> [...]
> stille på siden. I den sidste 10 dage kunne jeg se at de bevægede sig. Det
> er min erfaring, men måske er din hund speciel.

Vi så absolut intet. Jow, altså en fed mave, men intet andet. Måske har det
noget at sige at det er chihuahuas. Da Pnåf blev født vejede den kun 79 gr,
så måske er bølgegangen derinde til at overse for grove menneskehænder.

> Meningen med at tage røntgenbillede er netop at se hvor mange der er. I
> mit tilfælde måtte der to billeder til, for at dyrlægen var sikker.

Det lyder super. Det gør jeg helt klart om nogle uger. Hvad var det du havde
givet for det? det lader jo til at der kan være flere tusind kroners
prisforskel. Godt nok er det ikke prisen det kommer an på, men dyrt er ikke
nødvendigvis bedre. Hvis der er nogen der vil anbefale et sted hvor de
har fået taget røntgenbilleder, så vær velkommen. Jeg bor i Rødovre, men
kører gerne en smule efter det.

> [...]
> undersøgelse kan dyrlægen mærke om der er noget eller ej. Hvis han/hun
> ikke kan mærke hvalp/hvalpe tager de vel ingen røntgenbilleder?

Det gør de vel ikke. jeg er næsten ikke i tvivl med Baby. Hun er næsten for
dum til en indbildt graviditet. LOL

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 13:32

In news:464ede22$0$14029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
nana sørensen <nanatorsk@phobia.dk> typed:

Hun er næsten for dum til en indbildt graviditet. LOL

Det får mig til at tænke på historien om fru Olsen der gik til
lægen med sin graviditet. Lægen undersøgte hende, og sagde at det
kun var luft.

Da fru Olsen 6 mdr. efter gik med sin barnevogn på hovedgaden, mødte
hun lægen som spurgte efter hvad der mon var i barnevognen. "Tjah,
sagde fru Olsen, det er såmænd bare en lille prut med kyse på"

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 19:26

> [...]
> forgårs. Sært nok var hun heller ikke gravid der. Er hun i øvrigt brun
> eller var det ren fantasi i min drøm? Underligt...

Thi hi - nu opførte hun sig vel ordentligt når nu hun var på besøg i din
drøm
Der er et par temmelig dårlige billeder her:

> Baby er til gengæld begyndt at bule ud her de sidste par dage. Jeg håber
> endnu... Hvor langt skal de være henne før det kan betale sig at give dem
> et røngtentjek?

En uges tid før, så er skellettet tilpas "forkalket" at du kan se de små
kranier og sildeben

Bedre held til dig!!

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 21:21

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er et par temmelig dårlige billeder her:

> En uges tid før, så er skellettet tilpas "forkalket" at du kan se de små

Link til de dårlige billeder:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1165&ipc=15840

Fra : nana sørensen

Dato : 19-05-07 12:32

> Thi hi - nu opførte hun sig vel ordentligt når nu hun var på besøg i din
> drøm
> Der er et par temmelig dårlige billeder her:

Det kan jeg desværre ikke huske, men hun kom gåedne på en vej med en rød
snor på og var ikke gravid. Hvor er det sært...

> En uges tid før, så er skellettet tilpas "forkalket" at du kan se de små
> kranier og sildeben
>
> Bedre held til dig!!
Jaaah, kryds fingre. Baby bliver tykkere og tykkere på midten, så jeg
håber.

Fra : Sanne

Dato : 09-05-07 13:30

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at blive lidt hård i stedet for blævret *G*
> Vi skal til Røgten onsdag i næste uge jubii! - krydser du fingre?

Hejsa.

Har du nogensinde prøvet røntgen før???
Det har jeg...og det er simpelhen så fantastik at se de små hvalpe ligge
der..og man kan både se rygrad, kranier osv. osv.
Plus at så får du helt præcis af vide hvor mange der er..
Vi fik at vide der var 5 og der kom 5, så.....
Jeg har hørt de vildeste afvigelser, når vi snakker scanning. Tror faktisk
ikke jeg endnu kender nogen hvor de rent faktisk fik ret mht. antallet.

Held og lykke til jer alle
Mvh
Sanne

Fra : nana sørensen

Dato : 09-05-07 15:26

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> ikke jeg endnu kender nogen hvor de rent faktisk fik ret mht. antallet.

Nogen der ved hvad røngten koster? jeg overvejer klart at gøre det denne
gang. Sidst anede vi ikke hvor mange der var og var derfor nødt til a thejle
hende til dyrelægen lige efter fødslen, så der ikke var nogen hvalpe tilbage
derinde. det ville være fedt, hvis vi bare kunne slappe af omkring det.

Fra : Sanne

Dato : 09-05-07 15:40

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> thejle hende til dyrelægen lige efter fødslen, så der ikke var nogen
> hvalpe tilbage derinde. det ville være fedt, hvis vi bare kunne slappe af

Jeg gav 450 kr..

Mvh
Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 15:51

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg gav 450 kr..
>
> Mvh
> Sanne

Heldige asen! jeg skulle regne med 1000,- sagde dyrlægen, og det er hvis hun
ikke skal i narkose...
Og jeg kører endda gladeligt de 70 km bare for at få hende til den dyrlæge
der har haft hende i alle de andre år også

Fra : Sanne

Dato : 09-05-07 16:08

> [...]
> Og jeg kører endda gladeligt de 70 km bare for at få hende til den dyrlæge
> der har haft hende i alle de andre år også

Wow, hold da op for en prisforskel...

Mvh
Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 17:35

KLIP

> Wow, hold da op for en prisforskel...
>
> Mvh
> Sanne

Ja det er helt tosset - men prisen skal ikke være ene grund til at jeg
skifter dyrlæge. Jeg er rigtig glad for min dyrlæge, så hun må gerne ruppe
mig *G*

Hilsen C.

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 11-05-07 09:34

> [...]
> Og jeg kører endda gladeligt de 70 km bare for at få hende til den dyrlæge
> der har haft hende i alle de andre år også

Jeg gav også omkring 1000, for der skulle 2 røntgen billeder til.

Jeg tog et foto af røntgenbilledet:

http://ckcs.dk/news.php?readmore=13

Jeannie

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 10:14

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> Jeg gav også omkring 1000, for der skulle 2 røntgen billeder til.
>
> Jeg tog et foto af røntgenbilledet:
>
> http://ckcs.dk/news.php?readmore=13
>
> Jeannie

Tusinde tusinde tak fordi du ville dele billedet med os
-Jeg glæder mig endnu mere nu :)
Var din bedøvet imens eller lå hun helt stille?

Hilsen Camilla

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 11-05-07 11:19

> [...]
>

> Tusinde tusinde tak fordi du ville dele billedet med os
> -Jeg glæder mig endnu mere nu :)
> Var din bedøvet imens eller lå hun helt stille?

Hun var ikke bedøvet.
Dyrlægen og jeg holdt hende fast i fællesskab.

Det var ikke voldsomt på nogen måde.

Jeg var glad for at jeg valgte røntgen, for efter 4. hvalp kl. 19.15 skete
der ingen ting i flere timer. Faktsik holdt Daisy op med at gispe og blev
meget afslappet.
22.40 ringede jeg til dyrlægen og sagde "røntgenbillderne viser 5, der er
kun kommet 4, hva´nu?" Han anbefalede at vi forsat "løb" små ture rundt i/og
udenfor huset og fortsat lagde de 4 hvalpe til så de kune die. Vi skulle
også give hende en helt alm. kalktilskuds-tablet. Efter ca 20 min. kom der
gang i tæven igen og efter yderligere 10 min. blev den sidste født. Alle 5
har det fortsat fint, nu 14 uger gamle.
Jeannie

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 10:15

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gav også omkring 1000, for der skulle 2 røntgen billeder til.

> [...]

Forresten - fik hun 4 hvalpe?

Hilsen C

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 10:17

> "Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Forresten - fik hun 4 hvalpe?
>
> Hilsen C

5 stk kunne jeg læse mig til. Endnu engang var jeg for hurtig. Sorry.

Fra : Sanne

Dato : 11-05-07 10:14

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg gav også omkring 1000, for der skulle 2 røntgen billeder til.
>
> Jeg tog et foto af røntgenbilledet:
>
> http://ckcs.dk/news.php?readmore=13
>
> Jeannie

Hejsa.

Er bare forbavset over forskellen i pris. Jeg har stadigvæk kvitteringen til
at ligge for ellers ville jeg tro, jeg huskede forkert.
Min tæve fik også taget to billeder plus for at gøre det mere eksremt fik
jeg lov at få mit røntgen billede med hjem og har så scannet det ind.

Min dyrlæge er rigtig god og jeg er glad for dem. De er i Skive.

Mvh
Sanne

Fra : nana sørensen

Dato : 09-05-07 22:16

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg gav 450 kr..
>
> Mvh
> Sanne

Det er godt nok det hele værd. Vi gav 2500 for en scanning inkl tjek af
hvalpende da de lige var født.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 15:49

> [...]
> ikke jeg endnu kender nogen hvor de rent faktisk fik ret mht. antallet.

Hej Sanne!

Lige præsis derfor jeg gerne vil have hende fotograferet. Sidste gang var
jeg ikke så nervøs, men første gang hun skulle have hvalpe endte det med en
køretur på 50 km midt om natten for at få hende til dyrlægen for at få
afvide om der var flere...
Den her gang vil jeg ruste mig så godt jeg kan, og jeg glæder mig helt
fantastisk!

Hilsen C

Fra : nana sørensen

Dato : 09-05-07 15:25

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message

> Jeg kunne ikke helt huske det - det var bare noget med bøf

"Bøf"?

> [...]
> at blive lidt hård i stedet for blævret *G*
> Vi skal til Røgten onsdag i næste uge jubii! - krydser du fingre?

Det er utroligt at de kan skjule det! Men okay, der findes jo også kvinder
der føder uden at være klar over at de er gravide overhovedet. Til gengæld
har Baby taget lidt på på patterne. Altså de er en smule mere fyldige og
mere pink end de plejer, så jeg håber.
Weee.. Og jah, jeg krydser alt! Hold os opdateret!

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-05-07 21:22

Held og lykke med alle de gravide hunde - jeg krydser alt, hvad der kan
krydses... også for min egen tæve Hun er - måske - 14 dage henne i dag,
så jeg glæder mig allerede helt vildt!

-Trine