Dement gravhund?
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 19:00

Hej gruppe

Jeg er den lykkelige ejer af en kær gammel gravhund (næsten 15 år).
Problemet med den er imidlertid, at den de seneste ca 6 måneder har ændret
adfærd: Den sidder og gør tilsyneladende uden grund, og jævnligt lader den
sit vand ud over gulvet, mens den går. Det er ikke blot en "markeringstår".
Den lader virkelig hele baljen gå, og det selv om, den blot kunne gå
udenfor, som den ellers altid har gjort.

Hunden har ellers god appetit, er rimeligt rørig, og syn og hørelse er også
iorden.

Bliver hunde demente? Er ovenstående udtryk for at hunden lider, og
egentlig burde aflives? Man afliver vel ikke en gammel kammerat blot fordi
den er blevet lidt irriterende,

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 19:25

"Daxhund" <dax> skrev i en meddelelse
> [...]
> "markeringstår".
> Den lader virkelig hele baljen gå, og det selv om, den blot kunne gå
> udenfor, som den ellers altid har gjort.

Det kunne da godt tyde på, at jeres gravvap er ved at blive "gammel og
senil" (-;
at der opstår problemer med at holde på vandet er ikke så unormalt og kan
sagtens have noget at gøre med at "de små grå på 1.etagen" er ved at være
lidt slørede, ligeledes hans gøen uden grund.
Det er en pæn alder han har, hvor den slags skavanker ofte forekommer.
Jeg ville da foreslå jer, at tage ham en tur til dyrlægen til et grundigt
tjek, og for at få en god snak.

Man afliver vel ikke en gammel kammerat blot fordi
> den er blevet lidt irriterende,

Nej, det gør man ikke,man indretter sig efter det, men man afliver den før,
at livet bliver uværdigt.
Hvor den grænse går ved man bedst selv, i mine øjne der det der, hvor hunden
ikke er glad mere, har store smerter, er væsentlig fysisk hæmmet, eller på
anden måde uhelbredelig syg.

mvh.marie

Fra : qfha

Dato : 05-05-07 08:58

Det er klart alderen som trykker. Du siger dens hørelse er i orden
(hvad jeg nu ville tvivle lidt på i den alder) så kan den have tinitus
eller andre ting som påvirker på den, hvorved den gør. At den blot
lader sit vand gå, tyder også på et fysisk problem. Eller den kan have
haft et slagtilfælde, som den har ændret den fysisk og psykisk.

Vær bevidst om, hvornår det ikke længere er værdigt for den at være
her.

mvh
qfha