Tempo 100
Fra : Trix

Dato : 20-05-07 12:53

Noge der kender de faktiske krav omkring vægt på bil/cpv i forbindelse med
godkendelse til tempo 100?

Jeg har læst 2 forskellige udgaver.
1. Campingvognens totalvægt må ikke overstige bilens egenvægt.
2. Campingvognens totalvægt må ikke overstige 80% af bilens egenvægt.

??

hvilken er den rigtige?

Jeg har en Passat med egenvægt på 1425 kg og en Hobby med totalvægt på 1400
kg.
Vil det kunde godkendes?

Hilsen Torben

Fra : Claus DN

Dato : 20-05-07 16:28

"Trix" <mailFJERN@FJERNrisager-give.dk> skrev i en meddelelse
| Noge der kender de faktiske krav omkring vægt på bil/cpv i forbindelse med
| godkendelse til tempo 100?

Prøv at læse her: http://www.tuev-nord.dk/

Eller nærmere bestemt:
http://www.tuev-nord.dk/tempo100/Tempo%20100%20regler.mht

Og endelig her:
http://www.applusbilsyn.dk/andre_produkter/tempo_100/

Jeg har lige selv været turen igennem ved Applus, det er lige så hurtigt som
at handle i Fakta

Vh. Claus

Fra : Trix

Dato : 21-05-07 20:09

> Prøv at læse her: http://www.tuev-nord.dk/

> [...]

kan ikke lige gennemskue den formel.

Fra : Claus DN

Dato : 21-05-07 20:35

> [...]
|
| kan ikke lige gennemskue den formel.
| Jeg har en Passat med egenvægt på 1425 kg og en Hobby med totalvægt på

Hvis din CV har en godkendt slingrebremse, så ja. Så må vægtforholdet være
1,0. Hvis CV er uden godkendt slingrebremse må vægtforholdet være 0,8.
Godkendt slingrebremse vil sige at den overholder ISO 11555-1....
ISO godkendelsen kan evt. downloades herfra:
http://www.camping-cars-caravans.de/tempo_100/dokumente.html

Min bil har en egenvægt på 1325 og CV en totalvægt på 1300 og som den rare
synsmand sagde "den får du jo ingen problemer med". Det må være det samme
som er tilfældet med din I øvrigt er det dit eget ansvar at bilen
opfylder betingelserne da godkendelsen følger campingvognen og ikke en
bestemt bil. Om man kan få godkendt campingvognen hvis man møder op til syn
med en "urelementeret" bil ved jeg til gengæld ikke.

Derudover er der naturligvis de andre 5-6 punkter som stadig skal være
opfyldt.

Vh. Claus

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 21-05-07 20:56

Hej Torben
Ja , Hvis din hobby er med Støddæmper og Antislinger kobling + passaten er
med ABS o.s.v.

Kim

Fra : Trix

Dato : 22-05-07 18:49

> Jeg har lige selv været turen igennem ved Applus, det er lige så hurtigt
> som
> at handle i Fakta
>
> Vh. Claus

Tak for svar.
Hvad gav du for sådan en omgang?

Hilsen Torben

Fra : Claus DN

Dato : 22-05-07 20:19

"Trix" <mailFJERN@FJERNrisager-give.dk> skrev i en meddelelse
| Tak for svar.
| Hvad gav du for sådan en omgang?
|
| Hilsen Torben

500,-

Vh. Claus

Fra : Knud-Erik Vuijk

Dato : 29-05-07 19:06

Hej ! Se det sidste nr. af campingbladet fra DCU hvor de rigtige
regler står anført - er du ikke medlem kan du se det på
biblioteket.

Fra : Sten Bo

Dato : 29-05-07 19:44

"Knud-Erik Vuijk" <vuijkdk@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ! Se det sidste nr. af campingbladet fra DCU hvor de rigtige
> regler står anført - er du ikke medlem kan du se det på
> biblioteket.

Først til Torben.

Ja det burde den.

Begge regler du nævner gælder.

80% af bilens vægt _køreklar_ (Egenvægt + 75 - 100 kg), gælder hvis det
ikke er slingrekobling på CV.

100 % med - og da din bil oplyses med Dansk egenvægt er du inden for 100%
grænsen.

Man kan læse bladet på nettet via DCU s side. prøv
http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wghgp side 8-9

Tar lidt tid at hente.

Der er andre betingelser, men godkendelse af CV sker uafhængig af bilen.
Man kan altså godt stille med en for lille bil, eller tænke sig at stille cv
og hente den senere. Det er så måske upraktisk for stedet hvor der synes -
hvor man formentlig ikke er interesseret i at ha 40 50 cv holdende i vejen.

Fra : Sten Bo

Dato : 29-05-07 19:54

,

> Der er andre betingelser, men godkendelse af CV sker uafhængig af bilen.
,

,
Man skal være obs på at vilkårene der nævnes for _kombinationen_ bildelen
gælder for _kørsel_ tempo 100 med den aktuelle CV. Der oplyses nødvendig
vægt af trækkende på godkendelsen.

Man kan altså stadig (selvfølgelig) køre 80 som man hele tiden har gjort
efter de sædvanlige regler.

Et forhold man også skal være klar over hvis dækkene kommer ud over de 6 år.
Datoen på dækkene fremgår også af godkendelsen.

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 31-05-07 09:22

Vi fik igår godkendt vores Adria Adora 472 LU fra 2004 til tempo 100 , og
vores bil er en Toyota Corolla Verso 2.0 Diesel Sportsvan fra 2005 .

Vægt campingvogn : Egenvægt 975 kg Totalvægt 1300 kg

Vægt bil Egenvægt 1475 kg Totalvægt 2150 kg

Den må trække CV.

syn foregår således ::

Synsmand fra applus tjekker stelnummer i gaskassen og på vangen.

derefter syner han stabilisator og typen på den , så dæk hvor både alder -
hastigheds og belastningskode tjekkes.

Bilen ser de ikke på. derefter bruges en del tid på at udfylde papirer og
man skal medbringe en god kopi af registreringsatest da den medsendes til
tyskland.

Jeg afventer nu om ca 14 dage at modtage godkendelsen og klistermærke.

vender tilbage til gruppen når jeg modtager dette.

kim

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 12-06-07 07:28

Lørdag den 09.juni modtog vi med posten , vores 100 km mærke og attest på 2
sidder . kun 10 dage efter tempo 100 syn , så det er nemt og hurtigt.

kim

Fra : KHH

Dato : 12-06-07 07:55

Ja hurra, nu kan i komme et par timer før frem!

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-06-07 15:10

KHH skrev i 466e435b$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> Ja hurra, nu kan i komme et par timer før frem!

Jamen, det er da dejligt at du også kan glæde dig over det! Det er også
meget bedre en at gå rundt og være mavesur.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 16-06-07 12:27

det er ikke for at komme hurtiger frem , men nu kan vi kører de 90 - 100 km
i timen vi altid har kørt , men nu uden risiko for at få bøde for det.

kim

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 31-05-07 17:30

"Håber ikke TRÅDEN er for gammel.
Jeg har lige fået min CV TEMPO 100 godkendt -

En cABBY 620 - årgang 2007 - og en BMW 530 D - Årgang 2004
INGEN problemer overhovedet
500 kroner i kassen og så er der med posten i dag kommet en
TEMPO 100 skilt til påmontering.

MENS jeg står og monterer - kommer min kære nabo (flink fyr)

han fortæller at når man som udlænding får tempo 100 - gælder reglen også i
Frankrig
forstået således at så ma man i stedet for de lovlige i frankrig 130 km.t
nu kun køre 100 km.t.

Det gav en vild diskussion - men jeg kan ikke finde hverken positive eller
negative svar på dette
i mine ører - skøre påstand.

ved nogen herinde noget om det.

ikke TROR - men VED noget om et - og hvor kan jeg evt. læse om reglen.

Jeg tror det er en "and" der har fået lov at stå u-imodsagt.

venlig hilsen
Carsten