Daikin aircondition
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 22:40

Før jeg begynder at stille en hel masse spørgsmål:
Er der nogen i gruppen her, der har kendskab til Daikin aircondition
anlæg i CV?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 16-05-07 20:48

Ja , Kjeld
Jeg har set dem på flere kontore og i mindre EDB rum.Men aldrig i køretøjer
Har du fundet et der kan monteres i CV ?

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 22:52

Den 16/05-2007 klokken 21:48, skrev
"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk>
i <464b600b$0$91714$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Jeg har set dem på flere kontore og i mindre EDB rum.Men aldrig i
> køretøjer ......
> Har du fundet et der kan monteres i CV ?

Lad mig sige det på den måde, at min søn deler CV sammen med et andet
familiemedlem. Sidstnævnte købte vognen for en del år siden, som brugt.
Heri er der monteret et Daikin anlæg. (Se evt. et par billeder på
<http://kjeld-u-nielsen.dk/daikin/>).

Noget tyder på, at det er noget hjemmebyg, idet udedelen består af en alm.
Danfoss kompressor med påbygget kondensator med ventilator. Dette er
anbragt i gaskassen.

Anlægget har virket perfekt - lige indtil en nævenyttig knægt har fjernet
fjernbetjeningen .
Uden den kan anlægget ikke startes.

Jeg er i øjeblikket i kontakt med firmaet Climatec i Gredstedbro, som
mener, at de nok kan skaffe en ny fjernbetjening, hvis jeg oplyser type og
serie nr.
Efter deres anvisning fik jeg så i dag åbnet boksen, og fandt et type nr.
Så må vi se, om dette er tilstrækkeligt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 18-05-07 22:11

Hej Kjeld

Dine billeder ser da okay ud , men jeg forstår ikke at man plasker
kompressor ind i gaskassen sammen med gasflaske - Hvis der nogen sinde
skulle komme en gnist i "maskinrumme"t=gaskassen - så må man ikke håbe
gassen er utæt !

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 01:08

Den 18/05-2007 klokken 23:11, skrev
i <464e1765$0$61945$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> [...]
> kompressor ind i gaskassen sammen med gasflaske - Hvis der nogen sinde
> skulle komme en gnist i "maskinrumme"t=gaskassen - så må man ikke håbe

Dette er vist heller ikke tilladt i dag.
Min nabo fortalte, at i dag må der _ingen_ elektriske installationer
findes i gaskassen.
På hans egen CV findes der el-installationer i gaskassen, men dette skulle
- iflg. ham - være lovligt i vogne fra før en vis årgang. (?)

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 21-05-07 20:49

No , det går vist ikke !!
Før en hvis årgang er som regel mere farligt end en nyere vogn !
Desværre har flere af producenterne ikke samme indstilling , så man kan
faktisk i dag købe vogne med både el og gas i nærheden af hinanden.
Forstår ikke at reglerne omkring dette ikke bliver overholdt i DK?
Men ok , jeg har ikke dette problem og ville aldrig købe en vogn med dette.
(Som regel tror flk at deres vogn vist er god nok ,men - men det bunder ofte
i manglende viden og mangel på at finde ud af om det er sikkert !)