Camping Gasper, Amsterdam
Fra : Jan Boegh

Dato : 15-05-07 18:31

Jeg spurgte for nogen tid siden om en campingplads nær Amsterdam og fik
nogle fine svar. Og så er det vel passende at melde tilbage med mit bidrag:
http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Pladser/Gaasper/Gaasper.htm

Håber en eller anden kan få fornøjelse af mine erfaringer.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Lars

Dato : 24-07-07 20:44

Jan Boegh wrote:
> [...]
> http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Pladser/Gaasper/Gaasper.htm
> Håber en eller anden kan få fornøjelse af mine erfaringer.

Hej Jan

Grundlæggende er jeg enig med dig at det er en god plads - hvis det vigtige
er hurtig adgang til Amsterdam ( der er 20 min. med Metroen) som er 5 min.'s
gang derfra.

Men - Det er en meget dyr camplingplads (ca. 25 ?) - set i lyset af:

- Hvis du har børn med og er i telt skal du sørge for at komme til at ligge
mellem autocamperne - i teltområdet er der en stank af hash. (det er der
også til tider på toiletter og badefaciliteter)

- du betaler 80 cent for bad - betaler for varmt vand ved opvask - og der
er ikke mulighed for at vaske hænder i varmt vand efter toiletbesøg -
menmidre du betaler 80 cent....

- Der er ikke toilet-papir på toiletterne - en så vidt jeg ved generel
Hollansk uskik.

- kiosken er ikke ret meget åbent...

Mvh

Lars

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-07-07 09:41

Lars skrev i 46a6566f$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Grundlæggende er jeg enig med dig at det er en god plads - hvis det
> vigtige er hurtig adgang til Amsterdam ( der er 20 min. med Metroen)
> som er 5 min.'s gang derfra.

Afgørende for vores vurdering.

> Men - Det er en meget dyr camplingplads (ca. 25 ?) - set i lyset af:

Det havde jeg egentligt ikke tænkt over, men du har nok ret.

> - Hvis du har børn med og er i telt skal du sørge for at komme til at
> ligge mellem autocamperne - i teltområdet er der en stank af hash. (det er
> der også til tider på toiletter og badefaciliteter)

Ja, der er en vis 'festivalstemning' over sagerne. Men hashlugten kan vel i
Amsterdam betragtes som en del af lokalkoloritten - den mødes også inde på
Damrak

> - du betaler 80 cent for bad - betaler for varmt vand ved opvask -
> og der er ikke mulighed for at vaske hænder i varmt vand efter
> toiletbesøg - menmidre du betaler 80 cent....

Enig - det er ikke verdens bedste oplevelse at skulle huske at slæbe rundt
på mønter for at kunne få varmt vand.

> - Der er ikke toilet-papir på toiletterne - en så vidt jeg ved
> generel Hollansk uskik.

Vi camperer mest i S-europa, så det er et helt naturligt instinkt at gribe
rullen, når man skal på toilettet. Det er en underlig form for fedtethed fra
pladsernes side ikke blot at ofre de mikroskopiske beløb, der skal til. Jeg
nævnte det på et tidspunkt på en italiensk plads - og de rullede med øjnene
og henviste til det helt eventyrlige tyveri, der ville være resultatet! man
undres!

Men du har ret i at præmissen er vigtig, hvis man skal gøre brug af andres