Ny Hobby eller sidste års Hymer ?
Fra : Preben Larsen

Dato : 14-05-07 17:51

Hej

Jeg overvejer at anskaffe en ny campingvogn. Da vi vil have en bedre seng,
og toilet til natten.

Indretning og vægt peger på en Hobby 410SFe der nok kommer til at koste ca.
118.000,-kr
med fortelt...
Men vi fandt også en ny sidte års model Hymer Living 435 til ca. samme pris,
det er som om detaljefinish er lidt bedre i den.
Hvad skal man vælge, hvis man fx ser på gensalgsværdi efter 5-7 år

Det bliver nok ikke en rigtig byttehandel,
da vores Humber Abbey er fra 1975 dvs. nok kun har symbolsk handelsværdi
selv om den fungerer fint for os..
mvh
Preben

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-05-07 20:26

Hej Preben
Mange hobby ejere af nye vogne døjer i øjeblikket med mange reklamationer på
helt nye vogne -bare som oreintering til dig.
Det har jeg til gengæld ikke hørt om Hymer.

Og jeg tror du har meget ret i at der er en bedre finish i Hymer kontra
Hobby (Ved godt jeg kan bliver meget upopulær nu)

32 år er jo ingen tid for en Campingvogn .....
Den kan vel nu køres med Veteran forsikring ?
(Prøv at sælge den til "veteran" klubber for gamle biler - der er mange der
elsker at bil og Cv er lige gamle.)

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-05-07 22:29

Nej Kim - du bliver ikke upopulær.
Vi er nemlig _meget_ glade for vores Hymer
Vi ville ikke købe noget andet - men udvalget bland "klapvogne" er nu også
temmeligt begrænset herhjemme.
Men Hymer laver altså nogle gedigne ting - der også holder efter 2-3 års
brug.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Preben Larsen

Dato : 17-05-07 22:08

Hej
Det var ikke så godt, hvad er de fejl Hobby ejere har reklameret over ?
Jeg var ellers blevet stemt for at få den nye 410SFE...
mvh
Preben

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 18-05-07 22:03

Hej Preben

En del Hobby ejere klager over løse ting i deres nye vogne og mange har
desuden flere reklamationer og samling af vognen.
Har desuden ikke meget "fidus" til de lette materiale som vognen er samlet
af (Nogle virker som tykt pap betrukket med plastic = lyder næsten ligeså
når man banker med knoen på disse)
Desuden er der en hel masse ting lavet i plastic , hvor andre vogne har det
udført i metal eller glasfiber.
MEN - Hobby har da mange smarte ting som f.eks. lysstyring m.v. - MEN MEN
MEN - Hvis vognen skal holde på værksted når man skal bruge den, så er det
jo ikke så sjovt længere.
(Hobby har engang for 15-20 år siden bygget meget holdbare vogne , men det
gør de ikke mere - nu har de bare volumen syge ......)
Håber du vælger den rigtige ?

Hilsen Kim

Fra : Preben Larsen

Dato : 24-05-07 16:34

Klippet.

Så fik jeg taget en beslutning og får en Hymer 435 Living 2006 d. 19juni
Ikke så meget pga. évt. rygter om Hobby fejl
men pga vi alligevel ikke kunne lide det drejelige barskab/medie konsol der
står mellem ophold og soveområdet.
Det virker mere åbent i Hymers udgave..
mvh
Preben

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 24-05-07 21:00

Tillykke !

Så kommer den gamle vel på pension?
PS- det er ved at blive IN igen med gamle biler og CV.
Kunne være sjovt hvis din gamle CV fik lov at leve vidre på den måde ?

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-05-07 22:43

> [...]
>
> Det bliver nok ikke en rigtig byttehandel,
> da vores Humber Abbey er fra 1975 dvs. nok kun har symbolsk handelsværdi

Der kan kun være et svar Hymer, og jeg vil nok sige næste alt andet end
Hobby.

Hvad jeg har i mod hobby
bløde gulve, jeg tror ikke at de kan holde i det lange løb
ofte råd i bunden selv på nyere vogne (2 år)
dårlig kvalitet
taber mere i værdi end Hymer og mange andre mærker
mængde vare

som et par venner vi har sagde dengang de havde hobby, det er en hobby at
have en Hobby, så husk værktøj og gaffa tape.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 08:15

> [...]
>
> Det bliver nok ikke en rigtig byttehandel,
> da vores Humber Abbey er fra 1975 dvs. nok kun har symbolsk handelsværdi

Hej Preben,
Prøv at kigge på www.hobby-forum.dk
Her kan du få svar på mange ting.
--