Hvordan overnatter man billigst på vejen t~
Fra : David piuhart

Dato : 13-05-07 18:58

Jeg har lige kørt turen gennem Tyskland til Mullhouse i Frankrig
og tilbage.
På vejen overnattede jeg på campingpladser. På et par stykker
af dem betalt jeg ca. 30? for overnatningen (i forrige uge).
Det synes jeg er alt rigeligt for 1 parcel til bil og CV, 2 voksne,
2 småhunde, el (6? for 9 kw) og vand,
Jeg vil for fremtiden studere priserne nogle bedre.
Derfor spørger jeg gruppen, Har I nogle anbefalinger på
dette område?

--
Mvh. David

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-05-07 23:04

"David piuhart" <David@vil_ikke_have.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 småhunde, el (6? for 9 kw) og vand,
> Jeg vil for fremtiden studere priserne nogle bedre.
> Derfor spørger jeg gruppen, Har I nogle anbefalinger på

Har du evt. tænkt på:
http://www.campingcard.dk/
eller
http://www.campingcheque.dk/dk/information.asp?p=2

Hvis de har pladser i nærheden af Jeres kørerute, er der mange penge at
spare uden for højsæsonen.

Kurt

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-05-07 21:10

Hejsa .
Mon ikke der kan findes alternativer på sider herunder - jeg bruger tit
disse perfekte sider til inspiration.
JEG er også færdig med at holde på AUTOHOF´s og Rastepladser i Tyskland &
Frankrig. Kører altid på Campingplads .
Mener det ikke er livet værd at spare 20-25 Euro.......
Man aner jo ikke hvor langt tyvene går for at berige sig tyvekoster!
Tur/overnatningsforslag
http://www.hanses-campingsider.dk/campingpladser/tyske.htm
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/tyskland.htm

Læs lige denne - det er jo i DK !!!!!!

http://hanses-campingsider.dk/os_selv/artikler.htm

Kim

Fra : David piuhart

Dato : 15-05-07 05:14

> [...]
> Mener det ikke er livet værd at spare 20-25 Euro.......
> Man aner jo ikke hvor langt tyvene går for at berige sig tyvekoster!

Ja, det er helt rigtigt. Vi overnatter aldrig på en AUTOHOF´s og
Rastepladser og har også en gasalarm installeret i vognen som
jeg håber virker efter hensigten, hvis det kommer så vidt.
En dag kommer disse forbrydere nok også ind på CV pladserne.

> Tur/overnatningsforslag
> http://www.hanses-campingsider.dk/campingpladser/tyske.htm
> http://www.hanses-campingsider.dk/lande/tyskland.htm

Nævnte links vil jeg studere nærmere.

I starten af indlæget beklagede jeg mig over prisen på 32EU.
Pladsen hedder i øvrigt Campingplatz auf dem Simple og ligger
tæt ved Brauental rasteplats syd for Hamburg.
Jeh har lige fundet ud af at bag Brauental rasteplats ligger
Campingplatz Brauental, som ikke har mange stjerner, men
ser ud til at være billig og at en overnatning kan holdes under
15EU. Den er ikke i FDM camping. Kender nogen den?

--
Mvh. David

Fra : David piuhart

Dato : 15-05-07 04:57

> Har du evt. tænkt på:
> http://www.campingcard.dk/
> eller
> http://www.campingcheque.dk/dk/information.asp?p=2

Ja, Jeg er medlem af FDM og benytter ADACs rabatordning.
Har overvejet ampingcheque, men ved ikke rigtigt når vi
nu kører benytter ADACs, som vel er den største i Tyskland.
Campingcheques har mange pladser i Frankrig, hvor vi
opholder os i længere tid på hver plads. En uge eller 2,
og det udløser ofte rabatter, som kan konkurere med de
nævnte rabatordninger.
De meget gode og dyre pladser har desværre aldrig
rabatordninger.

--
Mvh. David

Fra : Kim Parolsen

Dato : 15-05-07 20:59

jeg bruger campingcheques også i tyskland , men mange gange , er der mindre
2** pladser der er billigere og gode nok til overnatning på vejen. Det
passer ike at store 5***** pladser ikke tager dem , vi var 3 nt i st.
bededagene på Bøsøre camping på fyn og der er svømmehal det eneste man
betaler ekstra for. - kr. 15,- inkl spabad og sauna, - plads - strøm - et
varmt bad pr dag pr person for kr 108, ialt , så brug dem , vi bruger 25 -
30 stk om året.

kim