Garmin og campingvognen
Fra : John L.

Dato : 10-05-07 18:05

Hej gruppe

Jeg overvejer meget stærkt at købe en Garmin 250 - primært til brug i
ferier. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som nogle af jer
campister kan svare på:

1) Er der eller kan man lægge campingpladser ind i sådan en tingest, så man
f.eks. ved ved aftenstide midt i Tyskland, kan bede om se hvilke
campingpladser, der er i nærheden (og evt. hvor langt der er til dem) - og
blive ledt derhen?

2) Kan den tage hensyn til at man har campingvognen på krogen, så man ikke
bliver ledt over (for) stejle stigninger eller smalle veje?

Jeg regner med bl.a. at tage til Schweiz i sommer og jeg ved godt, at man
ikke skal indlægge steder med fartkontrol i GPS'en, hvis man vil bruge den
dernede.

Venlig hilsen

John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-05-07 22:06

John L. wrote:

> 2) Kan den tage hensyn til at man har campingvognen på krogen, så man
> ikke bliver ledt over (for) stejle stigninger eller smalle veje?

Vælg at være en lastbil, så går det nok :)

--
Per, Esbjerg

Fra : John L.

Dato : 11-05-07 18:53

> Vælg at være en lastbil, så går det nok :)
>
> --
> Per, Esbjerg
Tak Per - det var selvfølgelig en mulighed, hvis man kan ellers stille den
til det. Jeg har siden i går fundet ud af at der er en gruppe for
GPS-freaks. Jeg tror jeg springer derover og snakker lidt med dem.

Og så har jeg nu også læst lidt om POI m.m. så jeg skal nok finde
campingpladser!

Venlig hilsen

John

Fra : julemanden

Dato : 13-05-07 07:53

det her er en god side hvor man finder alt til sin gps..
http://www.gratispoi.dk

mvh
jes

Fra : John L.

Dato : 13-05-07 18:50

"julemanden" <mini.illum@cool.dk> skrev i en meddelelse
> det her er en god side hvor man finder alt til sin gps..
> http://www.gratispoi.dk
>
> mvh
> jes

Hej Jes

Tak for svaret. Jeg har nu købt Nüvi'en og meldt mig ind i gratispoi.dk. Og
der er godt nok lidt af hvert, kan jeg se.

Nu mangler jeg bare usb-kablet og så skal der lægges poi'er på.

Venlig hilsen

John

Fra : Kjeld Tommy Hansen

Dato : 18-05-07 08:32

Hej
Du kan også melde dig ind her og få mere råd og vejledning:
http://www.garmin-user.dk

Mvh. Tommy

Fra : John L.

Dato : 18-05-07 14:23

"Kjeld Tommy Hansen (slet S5NCF)" <kth@S5NCFsport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Du kan også melde dig ind her og få mere råd og vejledning:
> http://www.garmin-user.dk
>
> Mvh. Tommy

Tak for tippet - jeg har kigget lidt på den og har nu meldt mig til..

Vh. John