problemer med Cramer komfur
Fra : HSLK

Dato : 08-05-07 12:08

Hejsa

Vi har i vores nye campingvogn fået problemer med vores cramer komfur gassen
går ud når der står gryder på.
Jeg har snakket med forhandleren som var klar over problemet jeg er nemlig
ikke den eneste.De er bare ikke klar over havd problemet skyldes og det er
cramer heller ikke.
De har forsøgt nogle ting men intet har hjulpet endnu.

Er der evt nolge her som oplever samme fejl som har fået det rettet ,så
kunne jeg måske give infomationen videre til min forhandler.

Knus Henriette.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 09-05-07 18:10

Hej Henriette
ØV .
Jeg tror godt din forhandler kender årsagen , da de ofte er udsat for disse
problemer.
Her er lige nævnt et par stykker.
Meget følsom gasventil
(Kan justeres)

Træk i Campingvogn
(forsøg med alt lukket i vogn-der kan skabe gennemtræk)

Dårligt gastryk i vogn
Testet i en Gasprøve test ? - Er dette udført tidligere?

Så vidt jeg husker er du den lykkelige ejer af næsten ny ADR.. og her vil
jeg mene at dette hører under reklamationer på vogn.
Cramer som er leverandør af disse blus , leverer næsten til alle
Campingvogns mærker - så det er ikke et ukendt fænomen!
Held og lykke

Kim

Fra : HSLK

Dato : 09-05-07 18:31

Hejsa

> ØV .

øv er ikke orden jeg er godt træt af problemet

> Jeg tror godt din forhandler kender årsagen , da de ofte er udsat for
> disse problemer.

De siger de ikke gør og at de har flere vogne med samme problem

> Her er lige nævnt et par stykker.
> Meget følsom gasventil
> (Kan justeres)

Dem har de kigget på og de har også prøvet at skifte dem

> Træk i Campingvogn
> (forsøg med alt lukket i vogn-der kan skabe gennemtræk)

Nej det er ikke den man kan høre at gassen lukker, ventilen slå fra vil jeg
tro, før gassen går ud.

> Dårligt gastryk i vogn
> Testet i en Gasprøve test ? - Er dette udført tidligere?

Den er lige gas testet men jeg har da overvejet bare for at prøve at at
skifte regulatoren men alt andet gas fungere fint i cv, men det er værd at
prøve !!!

> Så vidt jeg husker er du den lykkelige ejer af næsten ny ADR.. og her
> vil jeg mene at dette hører under reklamationer på vogn.

jeps det er en sprit nye cv og garantien dækker men jeg er skisme ved at
være utålmodig !!!!!!!
vi fik den i jannuar, og den gjore det også på vores første tur, men vi
troede det var fordi gassen frøs det var frost vejr. men da den også gjore
det i påsken, hvor det ikke var frost vejr, viste vi der var noget galt ,og
da vi kom hjem ringende vi med det samme til værkstedet. det er nu snart 4
uger siden.

> Cramer som er leverandør af disse blus , leverer næsten til alle
> Campingvogns mærker - så det er ikke et ukendt fænomen!

Nix det er heller ikke kun Adria vogne der har problemet der skulle også
være andre
så det hjælper heller ikke bare at få sat et nyt komfur i for de havde
bestilt et nyt og det gjore det samme
Men jeg lure da på om ikke nogle af de andre modeller fungere men det vil
ikke se pænt ud men et slags komfur og en slags vask >suk< jeg ved skutte
havd jeg efterhånden skal gør er lidt fusteret !!!

> Held og lykke

Tak flere ideer modtages !!!!

Knus Henriette.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 09-05-07 19:25

> Tak flere ideer modtages !!!!
>
> Knus Henriette.

Jammen - En af mine gode venner har lige fået en 552 PK hedder den vist - OG
her er vist lige en del ting der ikke helt er i orden. b.la. et meget
"blødt" næseplastik hjul der snart er "flosset" op efter 2 gange på Camping!

MEN dit problem må kunne løses?
Komfuret har sikkert fejlen , da jeg købte min Dethl. i 2002 var der
nøjagtig det samme problem med det store blus- Som dog kunne køre hvis man
konstant holdt knappen inde - Værkføren på Værkstedet foreslog et lille
stykke papir bag knappen ind mod metalstangen til Gasblusset. Hvilket jeg
ikke godtog - der blev justeret på problemet efter hjemkomsten(ferie).
Herefter har alt virket indtil nu !

Ups - Glemte vist der er et andet stort GAS mærke der hedder SMEV.

Hvis du ikke har andre problemer med gas i vognen er det jo meget sikkert
dit komfur. Så kan værkstedet jo bare teste på koblingspunktet for dit gas.
(Der må sidde en fordeler og her kan de jo bare bytte tilslutningerne og
bruge udelukkelsesmetode?)
Jeg vil æde min gamle hat på at det ""trykket" på ventilerne ......
SÅE - BOOK EN TID hos forhandler - så han kan komme i gang med at løse DIT
problem med manglende gas - INDEN Sommerferie

ET ELLER ANDET MÅ DE JO GØRE !

God jagt ....

Kim

Fra : HSLK

Dato : 10-05-07 14:45

Hejsa

> [...]
> OG her er vist lige en del ting der ikke helt er i orden. b.la. et meget
> "blødt" næseplastik hjul der snart er "flosset" op efter 2 gange på

Det er vores ikke

> MEN dit problem må kunne løses?

ja men hvordan.

> [...]
> stykke papir bag knappen ind mod metalstangen til Gasblusset. Hvilket jeg
> ikke godtog - der blev justeret på problemet efter hjemkomsten(ferie).

Her er det alle 3 blus.

> Ups - Glemte vist der er et andet stort GAS mærke der hedder SMEV.

ok.

> [...]
> SÅE - BOOK EN TID hos forhandler - så han kan komme i gang med at løse DIT
> problem med manglende gas - INDEN Sommerferie

Jeg ved de har prøvet mange ting også dem du nævner her.
De vil ikke have vognen ind før de ved havd problemet er og vi campere meget
så jeg vil ikke havde dne stående hos dem til de har løst prblemet.

De havde nemlig bestilt et helt nyt komfur hjem men også dette gjore det
samme og det expermenttere de så med.

> ET ELLER ANDET MÅ DE JO GØRE !

ja også i den grad og jeg er lidt træt af at vente

> God jagt ....

tak

knus Henriette.

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-05-07 12:29

HSLK skrev i 46405a04$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:
> [...]
>
> Er der evt nolge her som oplever samme fejl som har fået det rettet
> ,så kunne jeg måske give infomationen videre til min forhandler.

Få tjekket den føler, der skal afbryde for gassen, hvis flammen går ud. Det
er snadsynligvis fordi den registrere et temperaturfald, når du placerer en
kold gryde på blusset.

vh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : HSLK

Dato : 10-05-07 14:41

Hejsa

> Få tjekket den føler, der skal afbryde for gassen, hvis flammen går ud.
> Det er snadsynligvis fordi den registrere et temperaturfald, når du
> placerer en kold gryde på blusset.

Det er prøvet og det sker ikke kun når man lige har sat gryden på det kan
ske også når vandet koger.
Men de skulle ahve prøve at skifte de lukke dimeser.

Knus Henriette.

Fra : Jens

Dato : 10-05-07 21:59

> [...]
> ske også når vandet koger.
> Men de skulle ahve prøve at skifte de lukke dimeser.

Det er garanteret termoventilerne der har et funktionsproblem som du selv
skriver må de jo prøve at skifte dem.
Og du er bestemt ikke den eneste der har problemet, det er akkurat det samme
i nogle af vores venners 2007 Kabe men det er jo nok også samme type cramer
komfur.
Har du prøvet at kontakte Dometics serviceafdeling her i DK

Dometic AB Branch Office Denmark E-mail:

Postadresse: Besøgsadresse: Telefon: +45 45 26 4550
Fax: +45 45 26 4559
Web: www.dometic.dk

Lundtoftegårdsvej 93 A
DK-2800 Kgs Lyngby
Lundtoftegårdsvej 93 A
Kgs Lyngby

Område:
Denmark: Klimaanlæg, Komfur, Grill, Ovn, Håndvask, Invertere,
Strømforsyning (generatorer mv.), Sanitet, Ventilationssystemer, Vinduer,
dører, tagluger, Marinekomfur, Tilbehør, Køleskabe

Mvh
Jens

begin 666 email.gif
(XUA=5$(6`#L`