Pas på... På Vejlefjordbroen.
Fra : Henrik de Thurah

Dato : 06-05-07 07:31

Jeg kørte Lørdag den 5. Maj over Vejlefjordbroen i nordgående retning med
campingvogn. Ved de alt for små indsnævringer i starten og slutningen af
vejarbejdet, fik jeg en jernstang lignede genstand ind imellem bilen og
campingvognen. Den forudsagde en hul i fronten ( på CV )på 5x8 cm. Jeg var
jo nødt til at fortsætte ud til trafikcentret, da man ikke bare kan holdt
der. Hvad kan jeg gøre, og hvem skal jeg have fat i, er der nogle der kan
hjælpe ???

Fra : Anette

Dato : 06-05-07 21:48

Henrik de Thurah wrote:
> [...]
> da man ikke bare kan holdt der. Hvad kan jeg gøre, og hvem skal jeg
> have fat i, er der nogle der kan hjælpe ???

Hej Henrik

Det var dog irriterende - øv.
Jeg tror du skal have fat i Vejdirektoratet. De er øverste opsynhavende med
vejarbejder på statens veje. Der kan de evt guide dig videre til den
entreprenør der udfører arbejdet eller hvem der nu er erstatningspligtig.

/ Anette

Fra : Carsten H

Dato : 07-05-07 08:18

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> entreprenør der udfører arbejdet eller hvem der nu er erstatningspligtig.

Undskyld - men har du kørt for stærkt i forhold til vejen og den forløb
sidenne dette kunne ske ?

Carsten

Fra : Sten Bo

Dato : 07-05-07 10:07

"Carsten H" <heintzelmannfjern@fjerngmal.com> skrev i en meddelelse

> "Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Undskyld - men har du kørt for stærkt i forhold til vejen og den forløb
> sidenne dette kunne ske ?
>
> Carsten

Det har vel noget med afmærkning at gøre.

Man kommunen spærrede forleden vores ene vejhalvdel, gravede indstik til
fjervarmen og kloak tror jeg, sådan at der kun blev en meget smal "bane"
tilbage. God konservativ afmærkning i midten til det.
Man havde samtidig lagt nogle jernplader i beredskab på rabatten i den anden
side af vejen. Så skødesløst at et hjørne af en pladen ragede 20 cm ud over
fortovskanten ind på vejbanen. Uden afmærkning.

Der var smalt og man skulle selvfølgelig passe på ikke at ramme
afspærringen.

Og selvfølgelig var der en der ikke bemærkede jernpladen i ankelhøjde i den
anden side.

2 ødelagte dæk og fælge. Og mande holdt en times tid og ventede på
fejebladet.

Bilisten fortalte at de kommunale folk forsvandt fra stedet så snart det var
sket. Men han var lokal og havde allerede ringet til forvaltningen der
påtog sig ansvaret.

Pladen blev først flytte et par dage senere - og en eller anden havde bare
lagt en skovl grus på hjørnet af pladen til obs. Hvilket næsten var tåbeligt
ondt da man så ikke ku se farligheden.

Men altså ingen bøvl her.

Man har måske taget et billede af forholdene med mobilen? - eller gør det
næste gang!

Jeg var IKKE bare kørt videre. Så må folk sku vente til det hele er
registreret. Der kan jo ske personskader næste gang. Tænk hvis det var en
MC. Uanset om det var på kanten eller ej.

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-05-07 14:22

Sten Bo skrev i 463eec40$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Jeg var IKKE bare kørt videre. Så må folk sku vente til det hele er
> registreret.

Det er rigtigt. Skidt med at 1000 bilister skal brænde en times ventetid
af - det er jo når det kommer til stykket kun godt et halvt mandår, der så
har spildt.
Jeg er facineret af tyskerne på dette punkt. De rydder vejen uden videre
vederværdighed - og stanger en bøde ud, hvis man gør som du foreslåt. De har
proportionssansen i orden.
I modsætning til f.eks. Italien, hvor man gladeligt spærer hele det centrale
Rom af indtil politi mm. er til stede uanset der er tale om et knust
lygteglas, indtil politiet er til stede af hensyn til rapporten til
forsikringen. Som Obelix altid siger: De er skøre de romere!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Sten Bo

Dato : 08-05-07 05:01

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt. Skidt med at 1000 bilister skal brænde en times ventetid
> af - det er jo når det kommer til stykket kun godt et halvt mandår, der så
> har spildt.

Konduite. Men jeg mente nu ikke med politi og præst/krisehjælps medvirken.

Der er vel en mellemting - at man lige står ud, ser hvad der er sket, tar
det billede, får navn og nr på ham bag og enten flytter en tabt genstand
eller del af et eller andet der rager ud - eller markere det med noget så
andre ikke kommer til skade. Ofte vil det det være nemmest bare at ta et
billede af bilen bag så man kan se nr. - og vil ansvarlig snakke med andre,
har man nr. ved hånden på 3 sek. Vidne? ... Her.

Man er jo ikke i fare for at blive kørt ned da de simpelthen ikke kan komme
forbi.

5 min. Dem bag er for at komme videre sikkert stærkt interesseret i at
hjælpe til.

-

Noget der tænder mig af, er at folk, når de skal dreje til venstre og holde
og venter... ikke kan finde ud af, at de skal ta r.... med sig ud af
ligeudbanen, så de ikke spærrer for alle andre.

Guud.. er der andet trafik?

Og så har vi en ind og ud kørsel til en stor tank 30 meter før et stort
kryds. Kongevej HG Meget trafik ned til færgerne.

Folk der skal krydse Kongevejen, og stopper for rødt kan ikke finde ud af at
lade et hul ud for indkørslen være frit, - så folk der skal ind og ud fra
tanken kan smutte igennem.

Det sker tit at det er en lastbil der ind for skal tanke. og hele krydset
lukker så fordi lastbilen ikke kan komme ind pga. af køen til at krydse.

Det betyder intet al efterlade det hul så folk der skal den anden vej kan
smutte afsted. Og en gang i mellem har man selv fordel af det.

Uheld - sjældent. Det her sidste - ustandseligt.

Nå, men vi når det jo nok.

Hvad skal folk med alle de biler. Vi er snart kvalt i trafik. Skal vente og
vente alle steder -

Tanken laver noget godt morgenbrød.