inkøb af brugt /ny bil?
Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-05-07 21:11

Hej gode råd modtages med hensyn til indkøb af brugt eller ny bil
gerne med begrundelser.

Kravene:........ skal kunne bruges til 2 v 2 børn (måske med tiden 3 børn)
og en gang imellem Adria 502 uk Campingvogn
vi har ikke røven fuld af penge men måske lidt friværdi håber jeg så max
omkring 200000kr

har lige nu elantra stationcar 1.6 fra 10/1996 og den trækker da vognen,
men vi kører lige lovlig meget i 4 gear synes jeg

og det skal virke på et ganske alm kørekort til bil.

mvh Søren Nielsen

Fra : HSLK

Dato : 02-05-07 11:19

Hejsa

Vi har en Kia magentis 2,0 aut vi har før haft en Adria unica 502 dk med en
total vægt på 1300 kg og det har den trykket med tilfredshed nu har vi en
Adria classica 663 uk med en total vægt på 1700 kg og det klare den også
fint.

Den gamle cv har vi været i Tjekkiet med og den klarede bjergene til stor
tilfredshed.

Der er plads til 3 børn og 3 gode seler bag i til dem.Der er udemærket ben
plads til børne.

Jeg syntes det er en god bil at køre i også i hverdagen.

du kan jo vælge en med gear i stedet for automat gear.
Det er en benzin bil.

Knus henriette.

Fra : Claus DN

Dato : 02-05-07 19:21

"Søren Nielsen" <surfing2@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| og en gang imellem Adria 502 uk Campingvogn
| vi har ikke røven fuld af penge men måske lidt friværdi håber jeg så max

Jeg vil gerne anbefale en Nissan Primera stationcar. Den lider under at være
meget lidt populær på det danske marked og har derfor en uforholdsmæssigt
stor afskrivning de første 2-3 år. Det kommer så ejer nummer 2 tilgode.
Bilen er knokkelsolid bortset fra en lidt svag rustbeskyttelse, som alle
andre japanere i øvrigt. 1,8 og 2,0 modellen kan lovligt trække 1375 kg på
alm. kørekort. (1325 kg egenvægt) Bilen er standard godkendt til 1500 kg,
men det kan kun lade sig gøre med B/E kørekort.

Eksempel:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=264800179&source=1

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 21:35

> har lige nu elantra stationcar 1.6 fra 10/1996 og den trækker da
> vognen, men vi kører lige lovlig meget i 4 gear synes jeg

Ja, men hvor tit kører du egentlig med campingsvognen. Det er sikkert rart
med en voldsom stor bil, men til daglig brug kan det blive en dyr
fornøjelse...

Per

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 06-05-07 20:18

Hej Søren!
Det er et farligt emne - der er lige så mange meninger, som der er
bilmærker; men jeg vil købe en bil med en moderne dieselmotor. Den er god
trækker og ikke tørstig i det daglige. Det kunne f. eks. være en brugt Skoda
Ocativa 1,9 TDI PD. Jeg skal straks sige, at jeg ikke selv kører Skoda; men
den er altså efter min mening interessant, når "man ikke har røven fuld af
penge" som du siger. Den er kåret som årets campingtrækker for et par år
siden!
Hilsen og god fornøjelse med bilhandlen!

Karl Johan Agesen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 10-05-07 08:17

Så en afprøvning hvor citroen xantia model 1,8 blev rost for trækevnen vdr
campingvogn.