Automatisk startup!?
Fra : Stud

Dato : 04-07-01 23:17

Er det muligt at indstille sin computer til selv at starte op fra et givent
tidspunkt? Så vidt jeg har fundet ud af kan man gøre det hvis den er sat i
dvaletilstand-men ulempen ved dette er, at blæserne bliver ved at larme, og
det er jo pisse irriterende hvis man skal sove i samme rum...
Kan jeg enten standse blæserne (uden skidtet brænder sammen) eller er det
muligt at få dyret til at starte fra slukket tilstand??

Min konfig:
A7V133
Athlon TB 1000Mhz
IBM deskstar 30gb
AOpen HX08-hightower
Silverado 50 (køler)

Håber du/I kan hjælpe

Mvh
Stud

Fra : Martin

Dato : 05-07-01 00:36

"Stud" <stud@zybermail.dk> wrote in message
> [...]
> Kan jeg enten standse blæserne (uden skidtet brænder sammen) eller er det
> muligt at få dyret til at starte fra slukket tilstand??

Nu kender jeg ikke dit bundkort, men det du beskriver kan nogle gange
indstilles i bios, jeg har set flere tilfælde hvor det er muligt at stille
den til at tænde fra slukket tilstand på et bestemt tidspunkt (naturligvis
kun med ATX)

Mvh
Martin

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-07-01 09:15

hvad med sådan en ur-dims til at sætte i stikkontakten som kan sætte strøm
til på et givent tidspunkt. Det er dem man også bruger til at slukke og
tænde for lyset når mna ikke er hjemme

Fra : Simon

Dato : 05-07-01 14:29

> hvad med sådan en ur-dims til at sætte i stikkontakten som kan sætte strøm
> til på et givent tidspunkt. Det er dem man også bruger til at slukke og
> tænde for lyset når mna ikke er hjemme
så tror jeg det skal være en AT strømforsyning der har en knap der enten er
inde eller ude..
mvh.Simon

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-07-01 09:43

Hvis du inde i Bios finder punktet "Power up control" under fanen "Power" så
kan du her vælge at PC'en skal starte på en bestem "date" Du vælger herefter
blot datoen og tidspunktet og slukker pc'en. Når tidspunktet kommer, tænder
pc'en helt af sig selv helt fra bunden af. Du kan også sætte den til at
tænde hver dag ¨på et givent tidspunkt.

Jeg har selv brugt det en del. Fx sugede jeg en del på nettet og så var det
fedt at kunne slukke sin pc, gå i seng eller tage på ferie og vide at den
hver nat tændte sig selv ved midnat, sugede alt hvad den kunne fra en vens
ftp, som jeg måtte suge alt det fra jeg ville om natten, og derefter
slukkede igen klokken 7 om morgenen. Og når man så kom hjem, var alt hentet
og klar til at bruge

Jonny.

Fra : Stud

Dato : 05-07-01 19:47

Kan simpelthen ikke få skidtet til at virke- har prøvet instille bios som du
beskriver, men intet sker....?
Når jeg prøver at sætte computeren i standby, bliver psu-blæseren ved at
tordne afsted-rimelig irriterende! Kan jeg ændre det, eller må jeg kaste
håndklædet i ringen??

På forhånd tak
Stud