Hover - skifte baggrundsfarve på celler
Fra : Martin

Dato : 20-05-07 10:52

Hej,

Ligesom man med a:hover kan ændre farver på teksten, når bruger
holder markøren over - er der nogle der ved om dette også kan
lade sig gøre på tabel-celler?

Fx: td:hover {
}

(ovenstående virker dog ikke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-05-07 12:45

Martin skrev:

> Ligesom man med a:hover kan ændre farver på teksten, når bruger
> holder markøren over - er der nogle der ved om dette også kan
> lade sig gøre på tabel-celler?

Om ikke andet kan du definere en klasse til det:

CSS
..farveskift:hover { color:red; background:inherit; }

HTML

Du kan selv prøve om det virker med i stedet at give <tr> eller
ligefrem <table> en klasse.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 20-05-07 14:44

Det virker - dog kun i Firefox - Explorer 7 vil ikke være med til
baggrund på td-klassen.

Fra : Thrane

Dato : 21-05-07 21:47

"Martin" <sa@c.dk> wrote in message
> Det virker - dog kun i Firefox - Explorer 7 vil ikke være med til
> baggrund på td-klassen.

Du kan benytte dette:

..red {
background-color: WhiteSmoke;
color: #990000;
font-weight:bold;
}
..black {
background-color: White;
color: #666666;
}

onmouseout="this.className='black'">....

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-07 20:35

Thrane wrote:

> Du kan benytte dette:

> background-color: WhiteSmoke;

Ikke hvis man vil have sin css til at validere. Vil man have den farve, skal
man i stedet bruge farvens hex- eller rgb-værdier.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 26-05-07 09:36

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> wrote in message

> Ikke hvis man vil have sin css til at validere. Vil man have den farve,
> skal man i stedet bruge farvens hex- eller rgb-værdier.

> [...]

Jeg mener ikke det var farverne spørgsmålet gik på?

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-07 20:35

Thrane wrote:

> Jeg mener ikke det var farverne spørgsmålet gik på?

Du har ret, det var baggrundsfarve.

Men du foreslår at bruge en (baggrunds)farvedefinition, som ikke er valid.
Derfor er det da rimeligt, at jeg lige bemærker det.

Sådan er usenet også - man får undertiden svar på noget andet end det, der
blev spurgt om eller får et svar, man ikke lige havde forventet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-05-07 13:04

Martin <sa@c.dk> skrev :

>Fx: td:hover {
>(ovenstående virker dog ikke)

Virker fint, bare ikke i IE 6 og andre ældre browsere.

Her man nødt til at bruge onmouseover/-out.

Kode kan du se nederst på f.eks,:

http://www.codingforums.com/showthread.php?t=1041

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : rene

Dato : 28-05-07 18:45

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende