Sletning af mails i Thunderbird
Fra : Ralle

Dato : 20-05-07 12:28

Hej gruppe
Er der nogen der kan forklare hvorfor det tar så lang tid at slette en
mail i Thunderbird (2.0.0.0)? Når jeg vil slette en mail tar det op til
10 sekunder! og det er voldsomt irriterende hvis det er mange mails man
skal slette. OE klarer samme opgave på et splitsekund. Er ellers meget
tilfreds med Thunderbird, men der er altså lige et par knaster her og der.

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-05-07 12:37

Den 20-05-07 13.28 skrev Ralle følgende:

> Er der nogen der kan forklare hvorfor det tar så lang tid at slette en
> mail i Thunderbird (2.0.0.0)? Når jeg vil slette en mail tar det op til
> 10 sekunder!

Det skal ikke tage så lang tid, de bliver normalt slettet straks. Prøv i
første omgang at optimere dine mapper:
Filer => Optimer mapper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Ralle

Dato : 20-05-07 12:44

Kim Ludvigsen skrev:

> Det skal ikke tage så lang tid, de bliver normalt slettet straks. Prøv i
> første omgang at optimere dine mapper:
> Filer => Optimer mapper.

Det skete der ikke meget ved. Tog lige en måling på sletning af en mail:
7 sek. så det hjalp lidt.

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-05-07 13:03

Den 20-05-07 13.43 skrev Ralle følgende:

> Det skete der ikke meget ved. Tog lige en måling på sletning af en mail:
> 7 sek. så det hjalp lidt.

Hvis du ikke har genstartet Thunderbird, så prøv lige at gøre det. Og
hvis det stadig ikke har hjulpet, så prøv at optimere én gang mere og
genstart atter Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Ralle

Dato : 20-05-07 13:50

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis du ikke har genstartet Thunderbird, så prøv lige at gøre det. Og
> hvis det stadig ikke har hjulpet, så prøv at optimere én gang mere og
> genstart atter Thunderbird.

Nu har jeg optimeret 3 gange og genstartet Thunderbird og nu er
sletningen nede på 3 sekunder.

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-05-07 14:02

Den 20-05-07 14.50 skrev Ralle følgende:

> Nu har jeg optimeret 3 gange og genstartet Thunderbird og nu er
> sletningen nede på 3 sekunder.

Der er stadig et eller andet galt. Prøv at starte Thunderbird i
fejlsikret tilstand, og se, om det stadig tager lang tid at slette mails.

Et par ekstra spørsmål:
Er det alle mapper, det tager lang tid at slette i?
Har du mange mails i mappen/mapperne, eller har du mange undermapper i
den/dem?

Om Thunderbirds fejlsikrede tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-safemode.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Ralle

Dato : 20-05-07 16:30

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> Er det alle mapper, det tager lang tid at slette i?
> Har du mange mails i mappen/mapperne, eller har du mange undermapper i

Nu har jeg prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og slette derfra:
3sek. om at slette mails. Jeg har geninstalleret Thunderbird: 3 sek om
at slette en mail. Hvis jeg markerer alle de mails jeg vil slette f.eks
20 mails, tar det også 3 sek om at slette de 20 mails og det er da til
at leve med og det vil jeg så gøre. Tak til Kim for de gode råd , du har
snart løst mange små problemer for mig.

Ralle