Mangler strøm til USB
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 13:28

Jeg bruger 5 ud af de 6 USB-stik der er på mit bundkort (Asus P5B-V). Men
hvis jeg bruger det 6. USB-stik så får jeg en fejl om at der ikke er nok
strøm til at drive det. Betyder det, at jeg skal anskaffe en større
strømforsyning? Jeg bruger pt. en 385W sammen med ovennævnte bundkort,
Core2Duo 6450 cpu, 1 GB PC5300 ram, 1x 320 Gb SATA-300 disk og 2 optiske
drev. Onboard grafik på bundkortet. Så det er jo ikke voldsom meget psu'en
skal trække.

De ting der er sat på de 5 USB-stik er:
1 HP Laserprinter
1 Canon blækprinter
1 Canon scanner*
1 Olympus diktafon*
1 Canon digitalcamera
Der er ingen der trækker strøm fra USB, når jeg får fejlmeddelelsen.
(* = har ingen selvstændig strømforsyning)

/Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-05-07 14:53

On Sun, 20 May 2007 14:27:36 +0200, "Martin" <---> wrote:

> [...]
>drev. Onboard grafik på bundkortet. Så det er jo ikke voldsom meget psu'en

Det er ikke PSU'en der er problemet (den leverer mere end rigeligt),
men dine USB-porte...

En USB-port skal kunne levere 5 V og minimum 500 mA - Men din
kombination af USB-enheder trækker åbenbart mere strøm end
en-eller-flere af dine USB-porte kan levere...

Hvis du hopper ind i 'Enhedshåndtering' og kigger på Egenskaber for
USB RodHub'erne kan du under fanebladet 'Strømforsyning' se hvor meget
USB-portene leverer...

Du kan måske løse problemet ved at flytte rundt på USB-stikkene så
alle porte lommer under 500 mA forbrug...

Alternativet er en USB-hub med ekstern strømforsyning til den eller de
enheder der trækker for meget strøm...

<mlr>