Andet multimedie
bentjuul 3670
Backup af billeder med "online arkiv"
Fra : Peer K

Dato : 20-05-07 01:00

Hej,

Jeg har en hed drøm om at finde et stykke software, der kan lave backup
af alle mine billeder - eller d.v.s. det behøver sådan set ikke lave
selve backup'en, men det skal holde styr på, hvor filen er røget hen og
så gemme en lowres-kopi, som man kan kigge på, søge efter o.s.v..

Altså.. F.eks. noget sofware, hvor man propper en dvd i, så laver den
lowres af det hele og gemmer oplysninger (navn på dvd, filnavn,
keywords, dato osv osv). Ideelt set kan den forstå psd, jpg, cr2 og
meget gerne f.eks mos, hdr m.fl..

Jeg ved, at Cumulus kan (bortset fra rawfilerne, svjh) - men det er lige
tungt nok (og specielt dyrt nok) til det her formål.

Findes det? Jeg synes, at jeg engang læste at enten Lightroom eller
Aperture kunne (eller skulle komme til det), men måsker husker jeg galt.

Ideelt set skulle det findes til både Mac og PC - men en af delene er
okså okay.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-05-07 07:17

"Peer K" <fotopeer@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ved, at Cumulus kan (bortset fra rawfilerne, svjh) - men det er lige
> tungt nok (og specielt dyrt nok) til det her formål.

Extensis Portfolio kan nogenlunde det samme - men det er omkring samme
prisklasse ($200]
http://www.extensis.com/en/products/asset_management/index.jsp;jsessionid=U1044NQN5OP0DLAQAAUARSQ

--
MVH Thomas