mystisk beskadigelse i Vista
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 20-05-07 00:29

Hvis jeg går ind og klikker på egenskaber for Hentede ActiveX-objekter i
Internet Explorer, og dernæst klikker på fanebladet Afhængighed, opdager
jeg, at de alle som én har en størrelse, der hedder "Beskadiget." Det nytter
ikke at fjerne dem og hente dem igen. Størrelsen er stadig "Beskadiget".
Det ser ikke ud til at spille nogen rolle, men er det mon mig eller
Windows Vista, der har skylden? Er der andre, som kender fænomenet?

mvh.

Flemming

--
Flemming Chr. Nielsen
Astilbehaven 159, 1

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-05-07 08:01

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev:

> [...]
> Det ser ikke ud til at spille nogen rolle, men er det mon mig eller
> Windows Vista, der har skylden? Er der andre, som kender fænomenet?

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvor du ser det henne. Men mon ikke det er en
begynderbug i Vista, da det lyder lidt mærkeligt, at en størrelse kan være
beskadiget?. Hos mig kører Vista glimragende, bortset fra lidt problemer med
at åbne kontrolpanel i klassisk visning.

Mvh.

Karsten

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 20-05-07 09:47

Nej, jeg forstår heller ikke, hvordan en størrelse kan være beskadiget:

1. klik på Start og højreklik på Internet Explorer.
2. Gå ind i Internetegenskaber
3. Klik på Indstillinger under Browserdata i fanebladet Generelt
4. Klik på Vis objekter
5. Højreklik på et af objekterne og se dets egenskaber.
6. Under fanebladet Afhængighed optræder hos mig den oplysning, at
størrelsen er beskadiget

mvh.

Flemming

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-05-07 20:31

flemming chr. nielsen <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> wrote:

> [...]
> 5. Højreklik på et af objekterne og se dets egenskaber.
> 6. Under fanebladet Afhængighed optræder hos mig den oplysning, at

Jeg har prøvet med mine (Windows xp, SP2 og IE6 - seneste). Der er flere
objekter og hvor der under samlet størrelse hos mig står "Ingen" er det
ud fra de objekter der ikke længere er brug for - altså dem der f.eks
blev benyttet under installationen af Java Runtime Envirentment 1.5.0 og
1.6.0. Objecterne (ActiveX?) for "Office Genuine Advantage" og "Office
Update Installation Engine" er begge OK mht at der står en størrelse,
lige som der er ved det der hedder WUWeb Control Class (Windows
Update?).

Kan det ikke være forklaringen - at det er dem som der ikke længere er
brug for at der står "beskadiget" hos dig?

Fra : Lone

Dato : 21-05-07 22:21

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan det ikke være forklaringen - at det er dem som der ikke længere er
> brug for at der står "beskadiget" hos dig?

Det er i hvertfald ikke tilfældet hér (xp home sp2 IE7) - ved samtlige MS-
(også de tre du nævner) og HP-objekter meldes størrelsen "beskadiget".
Men fungerer åbenbart alligevel.

--
vh Lone

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-05-07 11:30

Hej

> [...]
> Det ser ikke ud til at spille nogen rolle, men er det mon mig eller
> Windows Vista, der har skylden? Er der andre, som kender fænomenet?

Jeg har samme problem dog i windows xp pro, så det skyldes åbentbart ikke
vista.
Jeg har internet explorer 7.0 installeret.

Mvh Poul

Fra : Lone

Dato : 21-05-07 19:03

> [...]
> Det ser ikke ud til at spille nogen rolle, men er det mon mig eller
>Windows Vista, der har skylden? Er der andre, som kender fænomenet?

Samme her, men med xp home sp2 og IE7. Jeg mener det er sket
efter hentning af opdateringer fra MS ( KB 934238 og KB934268)
Samtidig fjernede maskinen - på eget initiativ - alle gendannelses-
punkter, og 'Hjælp og Support' har fået for vane at tage sig en
middaglur før den åbnes.

Objekterne i IE fungerer (også her ) tilsyneladende alligevel ok.

Så jeg tror ikke du kan gi' dig selv skylden
MS's (vild)veje er uransagelige ;)

--
vh Lone