fejl i sqldatabasen
Fra : henrik

Dato : 19-05-07 16:19

Hej
Jeg får denne fejl når jeg vi logge ind på min hjemmeside.
Access denied for user 'blaekrefil.dk'@'localhost' (using
password: NO)
Jeg har får at vide at det er connection strings der skal ændres
men hvor ligger de og hvad skal de ændres til.
Håber i kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-05-07 16:43

henrik wrote:
> [...]
> Jeg har får at vide at det er connection strings der skal ændres
> men hvor ligger de og hvad skal de ændres til.

Tyder på du har en mysql_connect() hvor du ikke udfylder alt korrekt?
Eller glemmer password?

et burde være noget ala

mysql_connect("localhost","brugernavn","password");

? Har du husket at definere password i din mysql sellect?

Første argument er host - nogle gange localhost, andre gange
mysql.dinwebhost.example eller lign.

Andet argument er dit mysql brugernavn du har fået af din webhost.
Trejde er password til mysql du har fået af din webhost.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Geert Lund

Dato : 19-05-07 16:53

henrik wrote:

> Jeg får denne fejl når jeg vi logge ind på min hjemmeside.
> Access denied for user 'blaekrefil.dk'@'localhost' (using
> password: NO)

Det kunne se ud som om du ikke har angivet et password når du forsøger
at oprette forbindelse til databasen.

Yderligere hjælp er lidt svært at give dig når du er så lidt konkret som
du er.

Geert Lund,
www.GLD.dk