Reklamering
Fra : Sign

Dato : 19-05-07 15:04

Hej,

jeg kender desværre ikke så meget til PHP, så er ikke 100% sikker
på, at det er her, jeg skal stille dette spørgsmål: så undskyld
på forhånd, hvis jeg er gået forkert.

Her kommer mit spørgsmål:

Jeg har en boks på min hjemmeside, lige ved siden af min boks,
med mit indhold, hvor jeg vil have reklamer ind. Jeg vil ikke
rode mig ud i reklamer fra Google el. lign., men simple reklamer,
som bannere el. lign. Dvs. at jeg henter et banner fra en side,
jeg synes om, og vil reklamere med hjemmesiden på den måde, og
her kommer spørgsmålet: Hvad skal jeg indsætte af kode for at få
"reklamen" til at skifte automatisk, for hver gang man opdaterer
siden el. lign.
Eks.: jeg har to bannere, YouTube og TV2, og når der kommer en
besøgende ind på min hjemmeside, ser han YouTube-banneret,
dernæst klikker han på noget i min menu, så siden opdateres, og
dernæst skal TV2-banneret vises automatisk, dernæst trykker
besøgeren igen og får måske TV2-banneret igen el. lign.

Håber spørgsmålet er til at forstå; ret mig endelig, hvis jeg er
gået forkert, eller spørg, hvis jeg skal omformulere spørgsmålet
el. lign.

På forhånd tusind tak!

/Sign.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Geert Lund

Dato : 19-05-07 16:51

Sign wrote:

> Håber spørgsmålet er til at forstå; ret mig endelig, hvis jeg er
> gået forkert, eller spørg, hvis jeg skal omformulere spørgsmålet
> el. lign.

Du kan evt. overveje at kigge på opensource softwaren der hedder
OpenAds[1] (tidligere hed det phpAdsNew).

Det er PHP software der er lavet specielt med henblik på at rotere, lave
statistik mv. på banner-visning.

Det kan være det er at skyde gråspurve med kanoner - men det må du jo
selv vurdere ud fra dit behov.

[1] http://www.openads.org/

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-06-07 15:13

> [...]
> dernæst skal TV2-banneret vises automatisk, dernæst trykker
> besøgeren igen og får måske TV2-banneret igen el. lign.

Jeg kan ikke blive klog på, om det er betalte reklamer, eller det bare er
noget, du selv har lyst til (gratis-) at reklamere for.
I sidstnævnte tilfælde er millimeterdemokratiet jo ikke så vigtigt, som hvis
du modtog betaling.

Og i så fald kunne det vel gøres sådan:

---Kode-stump---
$banner[1] = youtube-banner
$banner[2] = tv2-banner

$banner_nummer = rand(1,2); // vælger et tilfældigt banner ud af de 2, du
har
echo $banner[$banner_nummer];
---Slut på kode-stump---

Skal det være lidt mere avanceret, havde jeg nok smidt stien til bannerne og
de links, som de repræsenterer ind i en database og sat en hit- og/eller
klik-counter på.