Ø: Electrolytter til Matrox
Fra : ulrich

Dato : 19-05-07 11:10

Til mit bundkort mangles electrolytter - 4 stk.

Spec: Matrox, MGA-G200A-D2, PIII.

" IQ 1500 uF 10v "

Hvis nogen kan/vil hjælpe, vil det være fint.

Bedste hilsen,
Ulrich

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 12:17

ulrich wrote:
> [...]
>
> Spec: Matrox, MGA-G200A-D2, PIII.
>
> " IQ 1500 uF 10v "
>
> Hvis nogen kan/vil hjælpe, vil det være fint.

Matrox lytter til et bundkort ?!? er du sikker på du ikke mener
grafikkort? (hvis det er, tror jeg at jeg har et MGA200 kort liggende)

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 19-05-07 16:12

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Matrox lytter til et bundkort ?!? er du sikker på du ikke mener
> grafikkort? (hvis det er, tror jeg at jeg har et MGA200 kort liggende)

Jeg har 3 maskiner her med bundkort der benytter MGA-G200 som onboard
grafikkort - Jeg gætter på at han har et lignende bundkort.

Men som Kim skrev er dk.marked.privat.elektronikloesdele+maalegrej nok en
bedre gruppe. De roder med sådan nogle smådele der.

Fra : Kim

Dato : 19-05-07 13:36

On Sat, 19 May 2007 12:10:29 +0200, "ulrich" <pacemaker@lite.dk> wrote:

> Til mit bundkort mangles electrolytter - 4 stk.
>
> Spec: Matrox, MGA-G200A-D2, PIII.
>
> " IQ 1500 uF 10v "
>
> Hvis nogen kan/vil hjælpe, vil det være fint.

Forkert gruppe.

Benyt venligst :

eller

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-05-07 19:24

ulrich wrote:

> Til mit bundkort mangles electrolytter - 4 stk.
>
> Spec: Matrox, MGA-G200A-D2, PIII.
>
> " IQ 1500 uF 10v "
>
> Hvis nogen kan/vil hjælpe, vil det være fint.

Genbrug hvad du kan finde. Bare de er på 10 volt eller mere og 1500 uF eller
mere. Så længe de ikke er vildt store, altså.

Hvis du hellere vil købe nyt er www.vejle-rc.dk et godt sted. 32 kr i porto
og ekspedition.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : ulrich

Dato : 19-05-07 19:42

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller
> mere. Så længe de ikke er vildt store, altså.

Tak for svar. - Jeg var faktisk forberedt på lettere moro, men det er
altså ikke unormalt at reparere bundkort.

Jeg går videre med værket.

Bedste hilsen,
Ulrich

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-05-07 19:50

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> skrev 2007-05-19:

> Genbrug hvad du kan finde. Bare de er på 10 volt eller mere og 1500 uF eller
> mere. Så længe de ikke er vildt store, altså.

Jeg vil ikke tilråde at hæve kapaciteten, det tvivler jeg på går godt.

Thomas
--
The problem with the French is that they dont have a word for "entrepreneur" - George W. Bush

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-05-07 23:02

Thomas S. Iversen wrote:

> Jeg vil ikke tilråde at hæve kapaciteten, det tvivler jeg på går godt.

Det har jeg ærlig talt aldrig oplevet problemer med, men jeg vil meget gerne
se dokumentation på det, da det altid er godt at blive klogere.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-05-07 04:28

> Det har jeg ærlig talt aldrig oplevet problemer med, men jeg vil meget gerne
> se dokumentation på det, da det altid er godt at blive klogere.

Nu er det længe siden jeg har rodet seriøst med elektronik, men
kredsløbet ændres ved ændring af kapaciteten. Spændingen på
kondensatoren er bare et udtryk for hvor stor spænding den kan operere
under og kan hæves frit (bliver bare en dyrer fornøjelse). Det er
klart man som i alle andre ting arbejder med tolerancetærskler og
sandsynligvis kan hæve kapaciteten lidt uden det gør noget, men ideelt
set bør erstatningen være af samme type. IMO.

Thomas
--
alias uptime="echo '5:33pm up 22342352324 days, 6:28, 2124315623 users, load average: 2432.40, 12312.31, 123123.19'"