Cisco AnyConnect
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-07 16:55

Ifølge <http://support.microsoft.com/kb/929490> så skal man opgradere
til Cisco AnyConnect, hvis man vil have en Cisco VPN-klient til Vista
x64, men hvordan hulen får man mon fat i Cisco AnyConnect?

Findes der andre Cisco-kompatible VPN-klienter til Vista x64?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-07 17:27

On Fri, 18 May 2007 17:54:36 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ifølge <http://support.microsoft.com/kb/929490> så skal man opgradere
> til Cisco AnyConnect, hvis man vil have en Cisco VPN-klient til Vista
> x64, men hvordan hulen får man mon fat i Cisco AnyConnect?

Det gør man ikke endnu (i hvert fald ikke uden at være med i beta'en).
AnyConnect kommer sammen med v8 af softwaren til ASA, og i øvrigt skal
du være opmærksom på, at AnyConnect kun kører SSL (ikke IPSec), så det
koster også licenser på ASA'en at køre det.

> Findes der andre Cisco-kompatible VPN-klienter til Vista x64?

Nej.

Alternativet er (som Microsoft også skriver) at køre SSL VPN. Man skal
dog lige have tålmodighed lidt endnu ... og huske licenserne.

-A

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-05-07 18:49

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Nej.

Det er jo så lige et lille både og, Cisco VPN klient version 5 beta fungerer
under Vista med ipsec.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-07 21:58

On Fri, 18 May 2007 19:48:32 +0200, "Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk>
wrote:

> Det er jo så lige et lille både og, Cisco VPN klient version 5 beta
> fungerer under Vista med ipsec.

Ja, VPN-klienten i v5 fungerer fint på Vista x32...
Men OP spurgte til 64-bit. Har du prøvet det?

-A

Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-05-07 18:07

> Ja, VPN-klienten i v5 fungerer fint på Vista x32...
> Men OP spurgte til 64-bit. Har du prøvet det?

Pokkers, så ikke lige et x64 i den oprindelige post, nej det har jeg endnu
ikke prøvet.

Men går da fluks igang...!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-07 19:33

Martin Kiefer skrev:

> Det er jo så lige et lille både og, Cisco VPN klient version 5
> beta fungerer under Vista med ipsec.

Også under Vista x64?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-07 19:33

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
> og i øvrigt skal du være opmærksom på, at AnyConnect kun kører
> SSL (ikke IPSec), så det koster også licenser på ASA'en at køre

Øv. Jeg har behov for at tilgå en Cisco PIX 506E vha. IPSec.

--
Hilsen
Madsen