Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop shortcut
Fra : studio@smalbro.dk

Dato : 18-05-07 15:24

Jeg bruger PhotoShop CS 2 til Windows. Jeg mangler et shortcut der kan
tage mig fra tekstværktøjet til pileværktøjet. Dvs når jeg har lavet
en tekstboks og tekstcursoren står aktiv i boksen - hvordan
deaktiverer jeg så tekstværktøjet til fordel for pileværktøjet. Uden
brug af mus.

Kh
Bjørn

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-07 15:58

studio@smalbro.dk <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> en tekstboks og tekstcursoren står aktiv i boksen - hvordan
> deaktiverer jeg så tekstværktøjet til fordel for pileværktøjet. Uden

Hæ, det vil jeg egentlig også gerne ha´ - blot til InDesign og på en
Mac-platform......

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-07 16:28

Morten Lind skrev:

> [...]

Ctrl + Enter og derefter A.

Slå evt. 'Use Shift Key for Tool Switch' til i præferencerne, så
du vha. Shift + A kan skifte til den sorte pil, hvis den hvide
sidst er brugt, for så hopper den over til den i stedet for til
den sorte, når du trykker A.

> Hæ, det vil jeg egentlig også gerne ha´ - blot til InDesign og
> på en Mac-platform......

Ævle + Alt + V.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-07 18:49

> Ævle + Alt + V.

Hva´ pokker sku´ jeg gøre uden dig, Thomas - Tak

M.

Fra : Esben

Dato : 18-05-07 16:07

<studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en tekstboks og tekstcursoren står aktiv i boksen - hvordan
> deaktiverer jeg så tekstværktøjet til fordel for pileværktøjet. Uden

Enter på det numeriske tastatur efterfulgt af V. I Indesign kan jeg ikke
hitte ud af det :(

--
Esben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-07 16:32

Esben skrev:

> Enter på det numeriske tastatur efterfulgt af V.

V er Move Tool. Jeg troede, at Bjørn med den sorte pil mente Path
Selection Tool. Vil man blot have flytteværktøjet, er det nemmeste
vel at trykke Ctrl-tasten ned, som altid skifter til det værktøj
uanset hvilket værktøj, man har valgt.

--
Hilsen
Madsen