Tastatur og mus over netværket???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 16-05-07 18:44

Jeg sidder i øjeblikket og leger med at sætte en stationær computer op
til at fungere som Multimedie-PC med output på mit TV. Jeg har valgt
ikke at anvende en færdig løsning som MythTV, men i stedet styre det
hele fra min bærbare computer vha. små scripts kørt igennem ssh, der
åbner et afspilningsvindue på den stationære computers KDE brugerflade,
hvor jeg selv har frit valg på alle hylderne iblandt programmerne. Altså
traditionel command line... Og umiddelbart fungerer det hele, men for at
kunne styre fx xine eller kaffeine under en afspilning er jeg nødt til
at anvende den mus og/eller tastatur, der er forbundet til den
stationære computer.

Er det muligt at overføre mus og tastatur direkte fra min bærbare
computer igennem netværket til det X display, der kører på den
stationære computer?

Og hvordan?

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>

Yndlingscitater:
"Observation statements and statements of experimental results are
always interpretations of the facts observed." [Karl R. Popper]
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
[Albert Einstein]

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 16-05-07 19:40

Jacob Tranholm skrev:
> [...]
>
> Er det muligt at overføre mus og tastatur direkte fra min bærbare
> computer igennem netværket til det X display, der kører på den

Jeg har vist selv fundet en løsning på mit problem, hvor programmet
'x2x' løser netop denne opgave.
Så undskyld forstyrrelsen...