MS Windows
briani 27239
XP kan ikke boote. Kan nogen hjælpe?
Fra : frølårsraketten

Dato : 16-05-07 14:45

Hej gruppe... Har læst svarene på "Dudes" spørgsmål d. 12 ds.

Jeg har påtaget mig den tvivlsomme hjælp at få en bekendts PC til at virke
igen. Den opfører sig som Dudes.

>Når jeg tænder computeren får jeg at vide at Windows ikke blev lukket
>korrekt, men det er ligemeget om jeg vælger fejlsikret eller standard
>tilstand, - den går bare i ring, og beder mig vælge igen....og igen...

Jeg savner DOS-miljøet fra gamle dage hvor jeg "bare" kunne slette og
formatere HDD'en.

Jeg har ingen dokumentation om PC'en - på bundkortet står der AK74 (har vist
intet med Kalasnikovs AK47 at gøre og ingen SW på CD-rom!

Har prøvet at boote fra min egen recovery disk fra Acer men det virker
selvfølgelig kun på Aceren. Men det er jo en indikation på, at der er "hul"
igennem (Acer-logo på skærmen med besked om at det kun kan anvendes på et
Acer-produkt). Har også prøvet med en systemdiskette fra "gamle" dage, men
det virker selvfølgelig heller ikke.

Pierre

Fra : ai

Dato : 16-05-07 15:49

Brug en Windows 98 stardiskette (hvis du har en)
dernæst Fdisk og slet pertitionen, (hvis det er NTFS)
er der en option for ikke Dos baseret styreprogram.
lav en ny partion (Fat32) og formater den.
bagefter kan du lave den om til NTFS, hvis det er et must.

/ai

Fra : Henning

Dato : 16-05-07 18:23

On Wed, 16 May 2007 16:48:55 +0200, "ai" <anixyr@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>lav en ny partion (Fat32) og formater den.
>bagefter kan du lave den om til NTFS, hvis det er et must.

Hvorfor dog det??
Boot op på din XP-skive, følg wizarden. Her både formaterer og
partitionerer du undervejs.