Kabler
Fra : BorreBoy

Dato : 18-05-07 08:26

Hej.

Jeg har et forfærdentligt kabelrod
Vil gerne have nogle korte kvalitetsnetkabler (altså med god afskærmning).

Nogen der ved, hvor jeg kan købe sorte 25 eller 50 cm kabler online? Har
selv fundet nogle steder, men det er kun uskærmede kabler, eller i alm. grå
farve.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-07 09:01

On Fri, 18 May 2007 09:26:01 +0200, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

> Nogen der ved, hvor jeg kan købe sorte 25 eller 50 cm kabler online? Har
> selv fundet nogle steder, men det er kun uskærmede kabler, eller i alm.
> grå farve.

Man kan få fx Systimax-kabler i længder af hele fod.

Lad være med at bruge skærmet. Resultatet er som regel dårligere end
et uskærmet.

-A

Fra : Kasper

Dato : 18-05-07 10:57

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der ved, hvor jeg kan købe sorte 25 eller 50 cm kabler online? Har
> selv fundet nogle steder, men det er kun uskærmede kabler, eller i alm.

Hej

Ligeledes, hvis du bruger skærmet stik, har du så styr på om alt dit udstyr
er jordet, ellers risikere du vel at udligne det over skærmen ?
Håndtere alle dine apparater skærmet kabel?, er dine pc'er jordet?

Hvis ikke, tror jeg det er bedst uden skærm...

Kasper

Fra : BorreBoy

Dato : 18-05-07 17:46

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i meddelelsen

> [...]
> Håndtere alle dine apparater skærmet kabel?, er dine pc'er jordet?
>
> Hvis ikke, tror jeg det er bedst uden skærm...

Ok. Gik bare ud fra at skærmet var det bedste...
Computer er ikke jordet.
Skal bruges fra Stofanet modem til router, og fra router til:
Computer
IP-adapter
Skype telefon

Vil det være bedst med billige uskærmede kabler?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-07 21:57

On Fri, 18 May 2007 18:45:35 +0200, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

> Vil det være bedst med billige uskærmede kabler?

Nej, det vil være bedst med gode, uskærmede kabler.

-A

Fra : BorreBoy

Dato : 19-05-07 07:22

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Nej, det vil være bedst med gode, uskærmede kabler.

Så f.eks. en stak af disse?
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800442

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-05-07 08:20

On Sat, 19 May 2007 08:21:56 +0200, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

> Så f.eks. en stak af disse?
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800442

Næh, Belkin opfylder kun den del med at være uskærmet. Se i stedet på
fx Systimax, AMP, Panduit, Alcatel... eller evt. LK, hvis du vil have
noget dansk. Personligt foretrækker jeg Systimax, der har fantastisk
gode, professionelle produkter, men prisen er også ... professionel.

-A

Fra : Andreas Bach Aaen

Dato : 19-05-07 14:48

BorreBoy wrote:

> Så f.eks. en stak af disse?
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800442

Sig til hvis du ender med at købe disse - og bliver tilfreds med dem.
Jeg kom til at købe nogle SKOD noname kabler:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70302&type=
Når stikkene klikkes i, så kan de stadig skubbes ca. 1 mm ind - og kun hvis
de er i bund er forbindelsen i orden. Så et let skub til kablet og
forbindelsen ryger. Prøv at forestille dig hvor fedt det er i et rackskab!
Det skal siges, at det kun er deres 0,5 meter kabler jeg har haft problemer
med.

Belkin er vel ikke noname, men dog et billigt mærke.

Mvh
Andreas

Fra : NoOne

Dato : 19-05-07 09:19

wrote:

> [...]
>selv fundet nogle steder, men det er kun uskærmede kabler, eller i alm. grå

.... skærmede kabler ... STP ... er det ikke kun TokenRing som skal
bruge det ifølge standernerne ?? .... Ethernet skal "kun" bruge UTP
.... da lednings-parrene er kabler er snoet omkring hinanden for at
"lave skærm" ....

.... da jeg læste Cisco CCNA blev der ikke snakket om STP i forbindelse
med Ethernet ... der blev kun snakket om max kabellængde, støj-kilder
m.v....

RaZoR :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-05-07 09:40

On Sat, 19 May 2007 10:18:39 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> ... skærmede kabler ... STP ... er det ikke kun TokenRing som skal
> bruge det ifølge standernerne ??

"Skal"? Nej. Token-Ring er også specificeret til at unne køre UTP. Det
eneste sted, hvor STP har fået nogen særlig udbredelse er dog netop i
gamle installationer, oprindelig beregnet til Token-Ring.

> .... Ethernet skal "kun" bruge UTP

Ethernet kan godt køres på STP, men det stiller store krav til udstyr
og installation, og de kan være svære at opfylde selv professionelt og
tæt på umulige at opfylde i et privatbruger-setup.

-A