Antal switche
Fra : Harald

Dato : 17-05-07 14:58

Hvor mange switche kan man sætte i forlængelse efter hinanden?

Jeg har f.eks. i øjeblikket:
TDC speedstream dims > switch > router > switch > switch

det virker fint men kører jeg på grænsen eller?

/HK

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-05-07 15:09

Harald skrev:
> Hvor mange switche kan man sætte i forlængelse efter hinanden?
>
> Jeg har f.eks. i øjeblikket:
> TDC speedstream dims > switch > router > switch > switch
>
> det virker fint men kører jeg på grænsen eller?

Jeg undrer mig over hvad den første switch laver?

Men ellers skulle der vist ikke være noget i vejen for at have switche
efter hinanden.

/Andreas

Fra : Harald

Dato : 17-05-07 16:15

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig over hvad den første switch laver?

Der sidder en router mere på den første switch, det er for at skille 2
grupper af computere fra hinanden, TDC levere 2 dynamiske IP´er som de 2
routere på den første switch så benytter.

/HK

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-05-07 16:30

Harald skrev:
> Der sidder en router mere på den første switch, det er for at skille 2
> grupper af computere fra hinanden, TDC levere 2 dynamiske IP´er som de 2
> routere på den første switch så benytter.

Åhh ja så giver det jo mening :)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-07 15:23

"Harald" <nomail@noname.dk> wrote in message
> Hvor mange switche kan man sætte i forlængelse efter hinanden?

Det afhænger af enhederne. Men hvis de er ens og af høj nok kvalitet kan du
sætte mange efter hinanden. Jeg har læst om op til 127.

mvh
///M

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-05-07 16:13

On Thu, 17 May 2007 15:57:39 +0200, "Harald" <nomail@noname.dk> wrote:

> Hvor mange switche kan man sætte i forlængelse efter hinanden?

I et redundant setup og med brug af gammeldags spanning tree, bør man
ikke gå over 7, men uden redundans eller med moderne spanning tree kan
man gå noget over.

-A

Fra : Harald

Dato : 17-05-07 16:13

> I et redundant setup og med brug af gammeldags spanning tree, bør man
> ikke gå over 7, men uden redundans eller med moderne spanning tree kan
> man gå noget over.

Kan du oversætte det til dansk?

/HK

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-05-07 16:31

On Thu, 17 May 2007 17:13:19 +0200, "Harald" <nomail@noname.dk> wrote:

> Kan du oversætte det til dansk?

"Det afhænger".

-A

Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-05-07 23:54

Harald <nomail@noname.dk> wrote:

> Jeg har f.eks. i øjeblikket:
> TDC speedstream dims > switch > router > switch > switch
>
> det virker fint men kører jeg på grænsen eller?

Der burde ikke være nogen grænse. I gamle dage hvor man benyttede bus netværk,
dvs. vh.a. coaxial kabler eller hubbe var der en grænse på X antal segmenter
og en længe grænse af bussen. Men eftersom vi benytter en stjerne tropologi nu
dvs. switche hvor der skabes et fast fysisk kredsløb mellem de kommunikerende
parter, er der ikke praktisk grænse. t: Re: Antal switche
Newsgroups: dk.edb.netvaerk

> [...]

dvs. switche hvor der skabes et fast fysisk kredsløb mellem de kommunikerende

Man ser ofte netværk med 200-300 maskiner på, som kan være koblet sammen med
adskellige switche.

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk

Fra : NoOne

Dato : 28-05-07 10:23

On 27 May 2007 22:53:53 GMT, Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> wrote:

>Der burde ikke være nogen grænse. I gamle dage hvor man benyttede bus netværk,
>dvs. vh.a. coaxial kabler eller hubbe var der en grænse på X antal segmenter

.... jeps det var er .... det var 5-4-3 reglen .... 5 segmenter - 4
hub's - 3 segmenter hvor der måtte tilsluttes udstyr

.... en "hr og fru jensen" switch er jo en switching-hub ... så jeg kom
til at tænke op om 5-4-3 reglen også gælder her ... ??

RaZoR :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-05-07 21:01

On Mon, 28 May 2007 11:23:11 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> ... en "hr og fru jensen" switch er jo en switching-hub ... så
> jeg kom til at tænke op om 5-4-3 reglen også gælder her ... ??

Nej, en hr og fru Jensen-switch er i dag typisk netop en switch (i
betydningen multiport bridge), og der gælder 5-4-3-reglen ikke. Det er
kun med delte segmenter og repeaters.

-A