Skærmen er totalt SORT...
Fra : Århus

Dato : 18-05-07 06:47

Hej gruppe,

Hvad skete der med min pc? Den bootes til Windows (XP Pro) og kort efter
blev skærmen (Acer AL1916W) totalt sort og der stod: "Output Not
Supported"... Grafikkortet er nykøbt og RAM er testet 100% ok. Alt kører som
normalt, bortset fra det overstående problem.

Mvh, Tu

Bundkortet er MSI 845E Max
CPU: Intel P4 2.2Ghz
RAM: 2x512Mb DDR PC2100
Grafikkort: MSI GeF6600 128Mb AGP 8x

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-05-07 07:06

"Århus" <blurtenderly@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Supported"... Grafikkortet er nykøbt og RAM er testet 100% ok. Alt
> kører som normalt, bortset fra det overstående problem.

Dit gfx kort sender en opløsning ud som skærmen ikke kan vise, prøv med
en CRT skærm og installer driveren til gfx kortet og sæt den rigtige
opløsning, reboot og sæt din TFT skærm til igen.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 07:11

Hej
Paul Østerby Sørensen wrote:
> Dit gfx kort sender en opløsning ud som skærmen ikke kan vise, prøv
> med en CRT skærm og installer driveren til gfx kortet og sæt den
> rigtige opløsning, reboot og sæt din TFT skærm til igen.

Og er der ikke mulighed for en CRT-skærm, så trykker man F8 helt i starten
af loadning af Windows, og vælger VGA-mode.
Så har man mulighed for at vælge den opløsning der passer til skærmen, og så
genstarte.

Mvh Hauge

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-05-07 07:15

> [...]
> starten af loadning af Windows, og vælger VGA-mode.
> Så har man mulighed for at vælge den opløsning der passer til skærmen,

Helt rigtigt, men det kræver så man har installeret den rigtige
driver.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 07:20

Hejsa
Paul Østerby Sørensen wrote:
> Helt rigtigt, men det kræver så man har installeret den rigtige
> driver.

Hehe, det er _også_ helt rigtigt, men installationen af en ny driver kan
lade sig gøre i VGA-mode.

Mvh Hauge

Fra : Århus

Dato : 18-05-07 07:27

> [...]
> CRT skærm og installer driveren til gfx kortet og sæt den rigtige
> opløsning, reboot og sæt din TFT skærm til igen.

Har prøvet med en CRT skærm. Nu kunne min pc ikke engang bootes...

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-05-07 07:56

> Har prøvet med en CRT skærm. Nu kunne min pc ikke engang bootes...

Hvis du ikke kunne boote efter du har monteret et nyt skærmkabel kunne
det tyde på at dit gfx kort ikke sidder helt fast i agp porten så pil
det ud og monter det igen og husk det skal helt ned i soklen og dette
kan godt kræve lidt kræfter, pres og så pres igen det kan godt knage
lidt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : kk

Dato : 18-05-07 09:00

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> og monter det igen og husk det skal helt ned i soklen og dette kan godt
> kræve lidt kræfter, pres og så pres igen det kan godt knage lidt

Hej,
Er det helt udelukket at skærmkortet (Nyt?) er i udu?
mvh
kk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-05-07 09:20

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hej,
> Er det helt udelukket at skærmkortet (Nyt?) er i udu?

Alt er muligt men jeg tror det ikke, det er ofte set at gfx kortet ikke
er presset helt ned i agp soklen, jeg har ofte brugt det lille kneb at
ligge skaftet af en stor skruetrækker lige under soklen inden gfx kortet
presses på plads, det er utroligt så meget tryk der skal til.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 18-05-07 10:22

"Århus" <blurtenderly@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Supported"... Grafikkortet er nykøbt og RAM er testet 100% ok. Alt kører
> som normalt, bortset fra det overstående problem.

Som andre har skrevet: start op i safe mode, virker det ikke, så sæt din
skærm til det integrerede grafikkort. Virker det, er dit nye grafikkort
ikke, det er en "ommer"

/Ole

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 18-05-07 12:05

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Som andre har skrevet: start op i safe mode, virker det ikke, så sæt din
> skærm til det integrerede grafikkort. Virker det, er dit nye grafikkort

Der er ingen onboard grafik i 845E MAX

Mogens

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 18-05-07 16:11

> Der er ingen onboard grafik i 845E MAX
>
> Mogens

Ups !
Jeg havde ikke lige set efter.

/Ole

Fra : Kim

Dato : 18-05-07 11:56

> [...]
> Supported"... Grafikkortet er nykøbt og RAM er testet 100% ok. Alt kører
> som normalt, bortset fra det overstående problem.

Hvis du er kommet ud i en opløsning er ikke kan vises,
kan du genstarte XP i fejlsikret tilstand og rette din opløsning.
Tryk F8 under opstart, lige efter BIOS.
Som andre er inde på, kan grafikkortet osse være defekt,
selv om det er nyt....

Mvh, Kim