Monteringsvejledning til RJ 45 stik ?
Fra : Renè

Dato : 18-05-07 06:44

Hejsa.

Skal have sat et par RJ 45 stik på en netværkskabel, men er desværre kommet
til at smide vejledningen væk, så jeg kan ikke huske i hvilken række (
farverne ) skal sidde, kan en hjælpe med et link til en vejledning, men
farvesamsætningen ?

Renè

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 06:49

Hejsa
Renè wrote:
> [...]
> kommet til at smide vejledningen væk, så jeg kan ikke huske i hvilken
> række ( farverne ) skal sidde, kan en hjælpe med et link til en

http://www.hardwarebook.info/

Mvh Hauge

Fra : Frank Schou

Dato : 18-05-07 10:09

Rene skrev:

> [...]
> kommet til at smide vejledningen væk, så jeg kan ikke huske i hvilken
> række ( farverne ) skal sidde, kan en hjælpe med et link til en

Her er et godt link på dansk:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/farvekode_rj45.php

Mvh. Frank

Fra : Renè

Dato : 18-05-07 22:19

, men farvesamsætningen ?

> Her er et godt link på dansk:
> http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/farvekode_rj45.php

Mange tak for hjælpen, lige hvad jeg skulle bruge......

Renè

Fra : sls\(2770\)

Dato : 18-05-07 12:07

http://www.brinck.dk/patch.asp

Fra : Taba

Dato : 18-05-07 15:44

> [...]
> til at smide vejledningen væk, så jeg kan ikke huske i hvilken række (
> farverne ) skal sidde, kan en hjælpe med et link til en vejledning, men

Hvis du skal alve et almindeligt, ikke-krydset kabel, er det faktisk
ligemeget hvilken rækkefølge farverne sidder i så længe de sidder i
samme rækkefølge i begge ender!

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 15:49

Hej
Taba wrote:
> Hvis du skal alve et almindeligt, ikke-krydset kabel, er det faktisk
> ligemeget hvilken rækkefølge farverne sidder i så længe de sidder i
> samme rækkefølge i begge ender!

Ja hvis det kun er en meters penge langt, men er det længere, så går den
ikke.

/Hauge

Fra : Taba

Dato : 18-05-07 21:41

> Ja hvis det kun er en meters penge langt, men er det længere, så går den
> ikke.

Okay - jeg har dog samlet kabler i længer op til 7-8 meter uden at tage
hensyn til de enkelte lederes placering og kablerne fungerer fint.

Kan ikke lige gennemskue hvorfor den individuelle arrangering af lederne
er så vigtig (har kigget de foreslåede links igennem uden at finde ud af
det). Er det da ikke det samme kobber/metal der sidder i de 8 ledere?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 21:52

Hejsa
Taba wrote:
> Okay - jeg har dog samlet kabler i længer op til 7-8 meter uden at
> tage hensyn til de enkelte lederes placering og kablerne fungerer
> fint.

Gør heller ikke så meget op til 100Mbit

> [...]
> lederne er så vigtig (har kigget de foreslåede links igennem uden at
> finde ud af det). Er det da ikke det samme kobber/metal der sidder i

Der er nogen der har valgt at det skal være sådan de er placeret. Men da
hvert sæt ledninger, altså signalerne + og -, er kørt som parsnoet, dvs. en
masse støj undertrykkes på vejen igennem kablet, skal RX+ og´- jo være
monteret rigtigt i hver ende.
Hvis de monteres forkert, vil der jo være overhøring mellem den "forkerte"
leder og over til den anden "forkerte" leder.. Hmm, det er svært at
forklare, men håber du fik fat i lidt af det

Mvh Hauge

Fra : Taba

Dato : 19-05-07 02:30

> [...]
> leder og over til den anden "forkerte" leder.. Hmm, det er svært at
> forklare, men håber du fik fat i lidt af det

Forstiller mig noget skematisk et par sinus kurver der udligner hinanden
- så ja, jeg tror jeg har forstået det

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : ShutEye

Dato : 21-05-07 13:32

> Forstiller mig noget skematisk et par sinus kurver der udligner hinanden -
> så ja, jeg tror jeg har forstået det

Kan sige at jeg lærte det på den hårde måde.
Havde lavet 2 sæt 25m utp og der var bare intet der virkede.

Fra : Taba

Dato : 21-05-07 22:16

> Kan sige at jeg lærte det på den hårde måde.
> Havde lavet 2 sæt 25m utp og der var bare intet der virkede.

Oh hehe - så må jeg hellere gøre det korrekt næste gang. Eller købe
kablerne på tilbud i Aldi

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Max

Dato : 18-05-07 21:54

Hej Taba

> [...]
> lederne er så vigtig (har kigget de foreslåede links igennem uden at
> finde ud af det). Er det da ikke det samme kobber/metal der sidder i

Jo, metallet er det samme, men deres indbyrdes placering inde
i kablet har betydning hvis man vil have optimale hastigheder
på det, det er jo ikke for sjov skyld at man har valgt den metode
man bruger på rækkefølgen.

--
Mvh Max